/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
USA
#NavnPoint
Nordsted1 720
dova 450
jakjoe 420
miritdk 375
transor 225
arne.jako.. 200
Klojs 200
BertelBra.. 150
vombatsi 150
10  wacher 144
Får Danmarks asylpolitik fair omtale ?
Fra : ElvenaR
Vist : 1082 gange
30 point
Dato : 18-12-15 11:53

Washington Post * Time * Wall Street Journal og andre medier i USA
omtaler Danmarks asylpolitik ...

Får denne politik en fair omtale i USA ?

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2015/12/17/denmark-wants-to-seize-jewelry-from-refugees/

 
 
Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 30 point
Dato : 18-12-15 14:51

Nej, omtalen er ikke fair, idet der for asylansøgere gælder samme rettigheder som for danske kontanthjælpsmodtagere. Har man værdier for mere end et bestemt beløb, skal man gøre disse værdier til penge, før man får kontanthjælp. Det har Inger Støjbjerg nøje gjort rede for.
Hvis de har mange smykker - og kutymen i disse sydlige lande er jo at man inviterer hundredvis af mennesker til bryllup og bliver begavet med smykker, guld og penge, er det da klart at disse værdier skal omsættes før man kan få kontanthjælp. Alt andet ville da være forkert overfor danskere, som har behov for kontanthjælp og er nødt til at sælge f. eks. smykker og værdigenstande. De får lov til at beholde deres vielsesringe. De guldsmykker, som folk sydpå smykker sig med er som regel af fineste karat og er mange penge værd.
Der er nogen i USA, som har misforstået det, siden de tolker det som det samme, som skete i Hitlertiden, hvor folk fik frataget deres værdier.
Mine forældre var ikke jøder, men af dansk afstamning. Fordi min far ikke ville melde sig ind i nazistpartiet, fik han frataget sin fiskerbåd med begrundelsen at han ikke kunne få licens til at fiske, før han meldte sig ind i partiet.
Ingelein


Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 18-12-15 15:34

De udenlandske journalister har været for hurtige på aftrækkeren, mange borgere i USA støtter Danmark, især nok grundet at overthere skal folk klare sig selv, får et minimum af penge og må få mad og diverse fra lokale private organisationer.

Det er endelig gået op for danske og svenske politikere at vi ikke mere har råd til al den tossegodhed, desuden er langt hovedparten af "flygtningene" velfærdsmigranter og er ikke dækket af konventioner, det tager bare op til 7 måneder at tjekke dem, imens er de kun udgifter.

Kommentar
Fra : trimare46


Dato : 18-12-15 15:58

Journalisterne har vist glemt alt om research i denne sag.
Havde de gjort lidt mere ud af det, kunne de nok godt se det rimelige i det

Kommentar
Fra : svendgiversen


Dato : 18-12-15 17:08

Man må skelne imellem større kontantbeløb og guld,
og så personlige smykker med affektionsværdi, de sidste må man ikke inddrage.



Kommentar
Fra : ElvenaR


Dato : 19-12-15 08:46

Jeg kan godt forstå, at man gerne vil have fat i kufferter fulde af diamanter, som Søren Pind vist har talt om.

Men ellers synes jeg det er usmageligt, at man stjæler smykker fra folk.

Lad os sige et armbånd til 2.000 kr (eller hvad det nu koster). Det kan jo alligevel ikke dække for udgifterne ved et ophold i Danmark.

Har læst, at man, som kontanthjælpsmodtager ikke må have værdier over 10.000.

Det har vel de fleste.

Hvis man regner værdien ef bøger, plader, fjernsyn, en gammel bil, malerier, sølvtøj.

Det er så - heller ikke - rimeligt hvis man skal sælge ud af sit bohave.

Før man kan få hjælp.

Begge tilfælde er ikke rimelige.

Og de, som bestemmer, de tjener vel 10.000 om dagen ? - Eller tæt på ...

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 19-12-15 08:51

nu er det jo sådan, at visse ting går under " livsnødvendige" ting. dertil hørere blandt andet et TV og lignende genstande, som for blot nogle år tilbage ikke just var livsnødvendige.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 19-12-15 09:08

ElvenaR -> Der vist noget du har fået galt i halsen?
Citat
Har læst, at man, som kontanthjælpsmodtager ikke må have værdier over 10.000.

Det har vel de fleste.

Hvis man regner værdien ef bøger, plader, fjernsyn, en gammel bil, malerier, sølvtøj.


NEJ, det har 'de fleste' ikke, men du har muligvis?

Indbo som skønnes at tilhøre en alm. husholdning medregnes ikke som værdier:
Citat
Af praktiske årsager ser man bort fra alt privat indbo i beregningen. Der vil derfor ikke være nogen sagsbehandler, der skal vurdere, om det er en ægte Rembrandt, der hænger i stuen.

Kilde: http://www.dr.dk/nyheder/indland/fra-dagpenge-til-kontanthjaelp-bil-baad-sommerhus-og-hest-skal-saelges

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ElvenaR


Dato : 19-12-15 10:00

Jeg ved ikke hvad jeg/vi har ...

Om værdien er 500 kr eller 50 millioner ... Hvis det skulle sælges.

Vi har to cykler. Et fjernsyn. En DVD. To Pcer - mange bøger, plader, film, nogle frimærker nogle malerier, som ikke er berømte.

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 19-12-15 10:33

Citat
Har læst, at man, som kontanthjælpsmodtager ikke må have værdier over 10.000.
Det har vel de fleste.
Hvis man regner værdien ef bøger, plader, fjernsyn, en gammel bil, malerier, sølvtøj.


Det drejer sig om enkeltgenstande, en bil der har en brugtvognsværdi over 10.000 skal sælges omgående ved ansøgning om kontanthjælp, sagsbehandleren tjekker hos SKAT hvilken model det er og tjekker på bilbaserne.
Det er såmænd derfor at der kører mange vrag i ghettoerne, hvor det heller ikke kan betale sig at have en kaskoforsikring.

Sælger man andre værdier har man meldepligt om indkomsten, men der er bagatelgrænser, under alle omstændigheder bør man melde det da der kan komme anklage om socialbedrageri.
Værdier som lukkede opsparinger skal først realiseres og modregnes efter et halvt år på kontanthjælp, de er ikke blodsugere.........endnu.

Kommentar
Fra : ElvenaR


Dato : 19-12-15 10:47

Uanset hvad jeg (pære dansk) og andre har eller ikke har ...

Så synes jeg det lyder tyvagtigt, at man bøffer flygtninges smykker.

Med mindre, måske, det er en kuffert fyldt med diamanter ...

Hvad sikker "rigtig mange slæber rundt på" ...

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 19-12-15 11:59

Når vi som danskere på kontanthjælp skal afhænde værdigenstande, som kan afhændes og ikke er livsnødvendige, er det da en skævvridning, hvis flygtninge kan beholde samme genstande. Der er jo tale om en betaling for den ydelse de får, og som på sigt kan være meget større. Vi kan jo lade dem sælge deres smykker og leve af den indtægt så langt det kan strække.
Ingelein

Kommentar
Fra : ElvenaR


Dato : 19-12-15 12:32

Begge dele er forkert ...

Med mindre man lever et liv i vild luksus ...

Men jeg tænker på - Det er vel "kun" smykker og ædelsten man kan tage fra flygtninge ?

Hvor mange tager deres ride hest med ? Deres sommerhus ? Deres bøger, plader, fladskærm ...

Med på flygt ? - Sikkert ikke mange

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 19-12-15 12:52

ElvenaR ->
Citat
Men jeg tænker på - Det er vel "kun" smykker og ædelsten man kan tage fra flygtninge ?


Tjaeh... men man kan da nemt medbringe internationale betalingskort, kontanter og værdipapirer som f.eks. veksler, skøder, tilgodehavende beviser, pantebreve og statsobligationer på 'rejsen'. Disse kan da godt tænkes at have en værdi, som overstiger 10.000 gode fuldfede og inflationssikrede Danske kroner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 19-12-15 12:54

Ps. Var der ikke noget med en eller anden Irakisk statsborger på offentlig støtte, som ellers var godt lønnet af det Irakiske parlament (..eller var det lokalpoliker?) og som havde såvel hus- som jordbesiddelser 'derhjemme' ???

Jeg husker ikke lige navnet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 19-12-15 14:34

nåeh... NU husker jeg: Balen Abdulla

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4209918.ece

Ja, det er jo ikke lige sådan at huske fremmedklingende navne. Der er jo så mange af dem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 19-12-15 15:11

ja, det der med navnene, som nok skal koste mang tyrkfejl og misforståelser. Jeg springer altid let og elegant klodset over de der totalt udanske navne. Det er nok små forskelle, der ligesom hos os har en årsag eller betydning. Tænk bare på Peter/Peder og lignrnde. jeg orker ikke de der navne i min høje alder
Ingelein

Kommentar
Fra : ElvenaR


Dato : 19-12-15 16:21

T*A*K til A*L*L*E

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR


Dato : 19-12-15 16:22

Mange .... Tak for svaret ingelein ...

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste