|
| olieslange Fra : Brommi | Vist : 610 gange 200 point Dato : 17-06-14 12:00 |
|
Hej
Jeg har en Audi80 fra 89. Bemærkede i går at der er en slange som er blevet en smule utæt, så må hellere få gjort noget ved den. Jeg aner dog bare ikke hvad den slange bruges til og hvor stor den er. Håber lidt der er en herinde der kan hjælpe mig lidt.
Jeg har taget et par billeder som jeg håber er gode nok til at vise hvor slangen er.
Det skal siges at bilen har haft oliefyr installeret (dette er afmonteret ved købet af bilen)
http://prntscr.com/3tnjyx
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 17-06-14 16:29 |
|
Umiddelbart vil jeg mene at det er en kølevandsalange til opvarmning af indsugningsmanifolden.
Men det er svært at se med sikkerhed på det billede.
Men olien sender man ikke rundt i sådanne slanger.
| |
| Kommentar Fra : Brommi |
Dato : 17-06-14 17:48 |
| | |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 17-06-14 18:26 |
|
Det ligner en vaccumslange til bremseforstærkeren, og hvis det er tilfældet, så få den skiftet med det samme
| |
|
Enig med Klaudi, det er helt sikkert vakuum-slangen til bremseforstærkeren
| |
| Kommentar Fra : Brommi |
Dato : 18-06-14 05:36 |
|
oki, formoder det er den vakuum-slange så :)
hvad sker der hvis den slange springer?
har det nogen betydning på bilens kørsel hvis den er utæt?
hvad er det for en dims der sider på selve slangen?
Hvilken slange skal jeg købe for at skifte den? gerne et link med varenummer hvis muligt :)
| |
| Accepteret svar Fra : EXTERMINATOR | Modtaget 200 point Dato : 18-06-14 08:02 |
|
Du mister bremseforstærkeren så du skal op og stå med begge ben på bremsen for at standse bilen, Påregns meget længere bremselængde.
"Dimsen" er en kontraventil der sørger for at der ikke kan løbe luft fra manifold tilbage til bremseforstærker.
Hvilken slange, indtast din nummerplade her: http://www.hoyer-autodele.dk
| |
| Kommentar Fra : Brommi |
Dato : 18-06-14 08:08 |
|
den finder ikke noget.
De der databaser med nummerplade søgning går sjældent helt tilbage til 1989 :)
| |
| Kommentar Fra : Brommi |
Dato : 18-06-14 08:26 |
| | |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 18-06-14 12:47 |
|
Der burde ikke komme noget ud, da det er en meget "ren" slange.
Du skal være omhyggelig med montering af spændebånd så samlingerne bliver tætte, og ventilen skal vende korrekt så den tillader sug gennem slangen.
Når du har monteret det hele starter du bilen som normalt, lader den snurre et øjeblik inden du stopper motoren. Træd så på bremsepedalen to - tre gange. Den skal holde vakum til to - tre opbremsninger og du vil kunne mærke pedalen " løfte " sig og blive hårdere når vakumet forsvinder.
Hvis det fungerer som beskrevet er alt i orden. Kan du høre en hvæsende lyd er der en utæthed og så må du på jagt.
| |
| Kommentar Fra : Brommi |
Dato : 18-06-14 17:24 |
|
Så fik jeg slangen skiftet. :)
Det var slet ikke så slemt som jeg havde frygtet. den var noget mør og havde flere huller.... og så sad den slet ikke fast..
http://prntscr.com/3u2bqw
efterfølgende kunne jeg også godt mærke forskel når jeg bremsede, føles også somom at motoren går bedre, men det er muligvis indbildning?
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|