Citat Detr kræver en større indsigt at forstå systemewt. |
du kan jo starte med at forklare dit eget tvivlsomme sprogbrug,.. ?
Citat Analogt med et elektrisk pi filter består det af et antal reaktanser( rør med modstand og inerti) og modstande i serie med kondensatorer (potter) imellem. |
hvor sidder pi filteret,.. ?
alm. fortåelse af moterens virkemåde burde være tilstrækkelig for de fleste,
også U / ingeniørbaggrund,
er modstanden for lille fyldes cylinderen ikke optimalt,
er modstanden for STOR fyldes cylinderen heller ikke optimalt,
mellem 2500 og 4500 o/min yder de fleste hverdagsbiler det bedste moment,
det er samtidig der, cylinderen fyldes bedst mulig,
det forsøger man at tilpasse bedst mulig, bla. med modstandspotter,
modstandspotter, fordi der SKAL være en vis modstand,
bl.a. HONDA VVT og BMW Vanos, har variabel ventilåbning, der forbedrer fyldning af cylinderen,
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUjg_A
http://www.bmw.dk/dk/da/insights/technology/technology_guide/articles/vanos_double_vanos.html
stadigvæk, er en lyddæmper kun monteret for at dæmpe støjen,
vi sidder altså med to typer 'udstødningspotter'
én der er nødvendig aht. ydelse
og en der er nødvendig aht. støj.
læs mere :
http://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/816-udstoednings_teori
Citat Udstødnings Teori
20. apr 2003 kl. 02:16
Har jeg ikke ret i at når man snakker udstødning på en firtakter så handler det bare om at motoren kan komme af med røgen så hurtigt så muligt...?
Altså den bedste ydelse ville faktisk være uden udstødning... |
Citat NEJ det har du IKKE ret i!!
Motoren kræver et vist MODTRYK.. Ingen udstødning vil medfører krafttab... MEN MEN MEN oftes er modtrykket fra fabrikken RIGELIGT højt, så en sportspotte med mindre modtryk kan derved give ekstra kraft |
Citat Det er vist en hel videnskab. Længden af udstødningen har også noget at sige. Især er det også vigtigt at udstødningen går den mest direkte vej. |