Hej
Jeg må give nogen af de andre her ret - den håndskrevne kasserapport er på vej ud - når jeg en sjælden gang støder på den ved en ny kunde, så er det noget af det første jeg får udfaset.
Der er en del af mine kunder som håndtere kontanter og ikke selv vil have et regnskabsprogram - til dem udarbejder jeg et regneark - som tager udgang i den gode gamle kassebog som du har fat i - men som har flere fordele - f.eks. så undgår man regnefejl og jeg har selvfølgelig oprettet den således at jeg kan oploade den direkte i mit regnskabsprogram, hvorved vi spare tid.
Hvis du i din virksomhed ikke håndtere kontanter - så vil jeg udelukkende bruge bankens udtog som "kassebog" - dvs. sikre mig at der er dokumentation for alle indsætninger/hævninger på firmaets bankkonto.
Svaret på dit spørgsmål er allerede skrevet - du skal ikke skrive noget i "kontosøjlen" - det klarer din revisor (formentlig hans/hendes elev).
Men tag en snak med en som kender til regneark - og drop så den håndskrevne udgave.
Hilsen
Leo Lund
www.leolund.dk