/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
suzuki gt550, tændingsbanken?
Fra : warrior
Vist : 1000 gange
50 point
Dato : 03-04-12 08:34


Hej
Denne totakter fra 75 kommer undertiden med nogen kraftige bankelyde når jeg kører, uden at den trækker. For at det skal gå væk, skal jeg enten give gas eller lukke mere af.
Den har elektronisk tænding og har på et tidspunkt fået motoren renoveret. Jeg kører på 95 blyfri.
Inden sæsonstart var der monteret tændrør af typen ngk b7es, men jeg har skiftet til b8es, da det er hvad der står beskrevet i instruktionsbogen. Jeg synes dog den har noget sværere ved at starte nu, når den er kold.
Tak for evt. svar

 
 
Kommentar
Fra : nomore


Dato : 03-04-12 09:28

Går ud fra den får 2taksolie andet steds fra...
og pumpen virker
Prøv at giv en sjat olie direkte i benzinen...
Tvivler på det er tændrørene der giver lyden.
--------
Der imod har jeg selv prøvet bankelyde, når motoren ikke er belastet (gsx),
og havde en fornemmelse af at det var slid i plejlstangen
entet ved krumtappen eller stemplet (sikkert stemplet)
På det lokale MC værksted, sagde de den lød fin......
Og ikke noget jeg skulle tænke på, den fik gas op i det røde felt hverdag uden problemer

Har også haft samme problem på en gammel Honda Amigo knallert
og det var stempel pinden der var slør i, det endte med et smadret stempel og topstykke.



Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 03-04-12 09:29

Jeg tror ikke du skal køre med blyfri på en 75 model, find lige ud af om den må det.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 03-04-12 17:06

Står den tænding mon rigtigt....................eller er der for meget fortænding.

Kommentar
Fra : warrior


Dato : 03-04-12 23:50

Nomore: Den får olie fra separat tank, og det er netop når den ikke er belastet den banker.
Hvis den ikke må køre med blyfri, skal man så selv blande noget i benzinen i dag?
Problemet er også, at jeg ikke ved hvor jeg kan få den til service, da der nok ikke er så mange værksteder mere der har indsigt i de gamle mc'er.
Jeg har spurgt et sted i Horsens,med gamle motorcykler, om de ville servicere den, når det skulle være, men fik at vide de helst ville være fri. Ellers kunne jeg spørge igen til efteråret. Jeg har ikke selv indsigt i den slags.
Mvh.

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 04-04-12 00:20

Citat
da der nok ikke er så mange værksteder mere der har indsigt i de gamle mc'er

Det må man SGU kalde ren UVIDENHED
eller også TJENER vedkommende ikke penge nok, da det er hurtigt at lave
en 2takter er noget af det nemmeste at reparere
Har selv haft din model, og så simpel en motor kunne jeg finde ud af lave
da den lige var kommet på gaden i DK
---
Vil vove at påstå at du kan skille motoren og samle den på 1 dag
JEG kunne DET = på min gamle Yamaha 350RD = nye stempler/ pakninger
Sammeling DIN med en 2takts knallert, DER er bare 3 cylindre
= 3 gange så mange bolte - samt motoren er ikke delt vertikalt, men horisontalt
hvilket gør at du ikke står med LØSE dele (spredt ud over alt) når du skiller den af
de ligger i den nederste motorblok..
Altså det sværeste er at få motoren af stellet... og ellers håbe
på motor boltene ikke knækker


Kommentar
Fra : nomore


Dato : 04-04-12 00:24

Beklager tråden bliver delt i 2 = kandu
Citat
om de ville servicere den

Mener du til syn, det er meget nemt, bare bremser
lys (EL) og dæk er iorden, går dem gennem syn + selvfølgelig (helst nye dæk) pæne mønstre
og skiven må der ikke være noget at mærke på
samt støjen fra potterne.

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 04-04-12 00:30

NB: igen......
Mener jeg har en gammel HAYNES manual til den = HVIS det kan bruges - som PDF
der kan du se hvordan man virkelig laver din JAPSER
den er bedre end en instruktions bog, som intet siger om - noget
bortset fra at sådan og næsten - og lidt om tilkørsel


Mener endda, at den må køre helt ned til 92 oktan/ blyfrit
Tilsætning (blyerstatning) kan købes i Thansen eller biltema = samt ALLE tankstioner

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 04-04-12 00:34

Skrivefejl er GRATIS

Citat
tankstioner




Kommentar
Fra : warrior


Dato : 04-04-12 10:20

Nomore:[CITAT]Mener du til syn
Det var mere sådan i almindelighed, når der skulle laves noget,så jeg vidste hvor jeg kunne levere den. F.eks. skulle det være noget kompliceret med karburatorerne, hvis de skal justeres. Det kan måske også blive nødvendigt med noget specielt måleudstyr?
Da den i sin tid fik elektronisk tænding kunne værkstedet ikke få det til at fungere ordentligt, så det blev fixet af en anden ejer af en gammel suzuki.
Jeg fik nogen af siderne med som kopier af en gammel håndbog, da jeg købte maskinen;synes dog heller det er så fyldestgørende. Har godt hørt om Haynesmanualen, uden dog at have set i den, men det kunne måske være en god ide.
Jeg vil prøve at få fat i noget blyerstatning til benzinen i dag, og så se om bankningen går væk. Jeg går ud fra der er anvisning på hvor meget der skal tilsættes.
Og tak for jeres svar hidtil.


Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-12 09:13

Har lige brændt min disk af, så der kan jeg ikke hjælpe med en manual.
Men du kan hente siderne her - under SHOP MANUALS
http://www.oldjapanesebikes.com/mraxl_GT_Resource/index.html

Kommentar
Fra : warrior


Dato : 05-04-12 11:00

Tak for linket
Borset fra nogen sider, jeg manglede, er det den samme som jeg har. Men der er mange interessante tilføjelser i linket.
Ved du om der er større forskelle på j k l og m modellerne. (Jeg har den sidste.)
Det er af hensyn til evt. reservedele hentet over nettet. Undertiden er det kun 2 eller 3 af dem der er nævnt i forbindelse hermed.
Mvh, og god påske

Godkendelse af svar
Fra : warrior


Dato : 05-04-12 18:32

Tak for svaret nomore.

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 06-04-12 21:03

Citat
forskelle på j k l og m modellerne. (Jeg har den sidste.)

Mener det ikke, jeg havde ikke i sin tid (1976) besvær med at få de rigtige dele,
tror nærmere, det handler om hvor i VERDEN de bliver solgt og godkendt
med diverse udstyr/ LOVE og paragrafer/ eller mangel på samme.
Citat
Wiring Diagrams
For standard specification
For USA & Canada

-----
Til tider kan man se at der ikke er garanti i Nordiske lande,
hvis du bruger original olie osv: = tillægs blade i manualer
Samt der sikkert ikke var garanti på modellen i gamle Rusland eller Kina
-----


Ellers kommer jeg da omkring Horsens, hvis jeg skal kigge indenfor = til sommer.


Kommentar
Fra : nomore


Dato : 06-04-12 22:49

Der var engang 350...Yamaha
Min første MC







Store mennesker og deres dyr
knaldpotte på en 2 takter/ det lyder SJOVT...





Ud med knallerten
http://www.youtube.com/watch?v=o0uxK4LHHmU

Nyere tid

http://www.youtube.com/watch?v=1dHvUp4AtNc

http://www.youtube.com/watch?v=QRpy5gKLLDA

Og tilbage til ???

http://www.youtube.com/watch?v=XYV8ZPRK23g

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 06-04-12 22:50

Og så fucker kan-du mig......


Kommentar
Fra : nomore


Dato : 06-04-12 23:03

Kan lige nævne, at denne



koster 13,50- for 4 kilometer.....med håndtaget åbent.

Smutter, inden katten vælter mig.....



Kommentar
Fra : warrior


Dato : 09-04-12 13:23

Tak for links.
Du er velkommen til at komme og se maskinen engang. Bor i Vejle

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408920
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste