|
| Accepteret svar Fra : JudAs.J.LAiR.P | Modtaget 160 point Dato : 22-05-03 18:07 |
|
Kontakt din internet udbyder. Det er der fejlen må være. prøv at tryk start -> kør
skriv: cmd
ping www.jubii.dk
hvis dette ikke giver noget svar så er det din internet udbyder du skal kontakte!
Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P
| |
|
Jammen det skal de!!! hvis du ikke kan pinge jubii så er det en fejl hos din udbyder så de har bare at makke ret!
| |
| Kommentar Fra : benkvist |
Dato : 22-05-03 19:01 |
|
Hej
Det kan jo også være du bare ligs skal vente et lille stykke tid.
Hvis din udbyder f.eks. lige har været nød til at reboote sin maskine de har deres DNS kørende på, så kan det altså snildt være derfor. Godt nok skal de have både en primær og en sekundær, men det er ikke altid din router / modem opdager et udfald af den primære, inden der bliver kørt en "refresh" på forbindelsen. Ved ADSL sker dette typisk hvert 20'ende minut. Ved modems er det mere forskelligt men ofte 3-6 minutter.
mht. PING kan du bare fra START-->KØR skrive PING xxxxxxxxxx -t hvor "xxxxxxxxx" er enten en URL eller et IP-nummer.
Prøv evt. også at PINGE din udbyders DNS.
Hvis du har ADSL opkobling er det en god ide at starte med at pinge "dig selv" (=netkort, router m.m.) derefter krydsfeltet på centralen så DSN ved din udbyder og til sidst siden/IP'en du søger. På den måde går man systematisk frem. Du kan selvfølgelig også vælge den omdendte rækkefølge.
Anvend evt et værktøj til at "trace" ruten. Brug evt programmet SamSpade der er gratis --> http://samspade.org/
mvh
BenKvist
| |
| Kommentar Fra : ZeroXP |
Dato : 22-05-03 22:19 |
|
hmmm har lige besøgt jubii.dk igen, bare for at prøve, og nu virker alt som det skal. Aner ikke hvad der er sket, men nu virker det som det i hvert fald.
ville gerne give både JudAs.J.LAiR.P og benkvist points, da det var to gode svar muligheder. Men da JudAs.J.LAiR.P var hutigst med et brugbart svar får han points'ne, men også stor tak til benkvist for hans svar.
Med venlig hilsen - ZeroXP
| |
| Kommentar Fra : benkvist |
Dato : 22-05-03 22:23 |
|
Hej
Jeg tror at det har været en DNS fejl. Netop det at det "lige pludselig" virker igen, kunne tyde på det.
Og det nytter ikke at "puste sig op" over for udbyderne.... det får man ikke noget ud af. Saglig snak er meget bedre.
BenKvist
| |
| Kommentar Fra : ZeroXP |
Dato : 22-05-03 22:37 |
|
det kan du have ret i benkvist, men man må også kunne "puste sig op" hvis det virkekig er der hvor problemet ligger, ellers kommer man ingen vejne. Jeg går dog også ind for at snakke om tingende først, før man skruer bissen på.
ZeroXP
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|