/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet offentlige
#NavnPoint
ans 3215
Nordsted1 2604
refi 1825
dova 1735
katekismus 1010
molokyle 982
transor 964
Troldepige 783
Bille1948 720
10  jakjoe 697
tog til tiden i fremtiden..
Fra : Cimbombom
Vist : 564 gange
50 point
Dato : 25-09-11 23:06

davs

har læst i en artikel, at DSB som står for en stor del af togdriften. Skal fyrer op til 544 lokomotiv fører og op til 500 togførerer pga. den økonomiske situation de er havnet i.


men kan togene blive ved med at komme til tiden hvis fyringerne bliver gennemført. Eller vil det betyde flere forsinkede tog..



hilsen cimbombom










kilde : http://www.information.dk/279898

 
 
Kommentar
Fra : skytten49


Dato : 25-09-11 23:15

Hvis ikke alle der skal fyres, bare har gået og kløet sig bag i, så må det jo få drastiske konsekvenser.
Mon ikke fyringerne er varslet(selv om det virker horribelt) for at staten skal hoste op med flere penge.

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 25-09-11 23:48

Det er kun Dansk Jernbaneforbund der er kommet med tal på hvor mange der kan blive fyret, ledelsen benægter men har foreløbig varslet fyringer af andet personale end togførerne.

En så vigtig samfundsfunktion vil hverken folketing/regering eller folket tillade blive skåret ned til det halve.

Men DSB er bogstaveligt talt kørt af sporet.

1. Topcheferne tjener mere end tilsvarende stillinger i det øvrige offentlige.

2. De smider millioner ud til licitationer i udlandet som tabes, for ikke at tale om DSB First der sank i grus før nogen opdagede at der var ugler i mosen.

3. IC4 togsættene bliver nok dette århundredes skandale, der kører kun 2-3 togsæt tværs over landet, resten af de 83 som indkøbssedlen viser står og fylder i Århus eller bliver stadig sat sammen med plaster og elastikker i støvlelandet hvorefter de håber på at de kan køre.
Man burde smide hele lortet tilbage til de spaghettiædere og forlange hver eneste betalte euro tilbage.

4. De to-etages vogne der kører på Sjælland har vi kun lejet i Schweitz, nok i dyre domme.

Kommentar
Fra : skytten49


Dato : 26-09-11 00:28

licitation er ofte dyrt. Som med IC4 togene, man vælger det billigste tilbud der ender med fejl og mangler, og derfor i sidste ende bliver det dyreste.

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 50 point
Dato : 26-09-11 00:33

Før licitationens tid valgte man den der kunne levere det bedste og mest holdbare produkt

Kommentar
Fra : refi


Dato : 26-09-11 13:49

Citat
op til 544


Citat
op til 500


Ja - det er som med priserne....

FRA
OP TIL
osv....

Det kan ligeså godt være 5 af hver (+ 10 kontorpampere) og det forsinker næppe togdriften

NEDLÆG DSB og lad DB komme til - så er der togdrift både til tiden og til de rigtige priser

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom


Dato : 27-09-11 00:19

Tak for svaret skytten49.

Kommentar
Fra : skytten49


Dato : 27-09-11 01:28

selv tak

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste