|
| Nyt synspunkt! Fra : Mosebaek | Vist : 1261 gange 161 point Dato : 19-04-11 17:14 |
|
Nu har jeg fået et nyt syn,på det hele.
Det vil sige,jeg ser faktisk kun det halve,af det jeg så før.... jeg så nemlig dobbelt.
Til gengæld,er mit syn nu så fin,at jeg er i stand til "at læse mellem linjerne".
Med andre ord:Jeg er blevet opereret,for "grå stær".
Er her andre,med en tilsvarende "oplevelse". Eller bare har lyst til en kommentar,er i meget velkomne,til at skrive.
VH.Mosebaek.
| |
|
Tillykke, Mosebaek
Så har du fået så fine blanke øjne - så'n lissom i Disney films.
| |
|
Du kender vel ham der på sølvbryllupsdagen indrømmmede at han var farveblind,
og konen så indrømmmede at hun var fra elfenbens kysten...
| |
| Kommentar Fra : granner01 |
Dato : 19-04-11 17:55 |
| | |
|
Å, så brugte du udelukkende dine briller for et syns skyld, æ ou
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 19-04-11 18:11 |
| | |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 19-04-11 18:24 |
|
Citat Å, så brugte du udelukkende dine briller for et syns skyld, æ ou |
Har aldrig brugt briller.Var til synsprøve,i efteråret,ang. mulighed for briller.
Fik at vide,at der var så mange "stæer",at det var udelukket.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : gribben1 |
Dato : 19-04-11 18:39 |
|
Hej Mosebaek
Hvis du er nærsynet, er der en stor chance for at få nethindeløsning, når du er opereret for stær .
Min mand er opereret på begge øjrne og har fået nethindeløsning også på begge øjne ikke så længe efter operationerne - og det er slemt - så sørg for hvis du ser små fluer i dit synsfelt, skal du omgående kontakte din øjenafdelig.
For nu at forskrække dig endnu mere er risikoen for AMD pænt stort, vi er p.t. bange for kørekortet.
Så prøv at søge på AMD og tal med din læge, det er meget vigtigt.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 19-04-11 18:55 |
|
Citat Hvis du er nærsynet, er der en stor chance for at få nethindeløsning, |
Jeg har altid været langsynet. I mit papir fra øjenlægen,står der:
Citat Efter en grå stær operation,får mindre end 2% af patienterne problemer med synet.Årsagerne kan være hævelse af nethindens centrum,"den gule plet",nethindeløsning eller infektion. |
Men jeg takker,for dit indlæg.Og vil lige google på AMD.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : bluesky |
Dato : 19-04-11 19:13 |
|
Hejsa,
Tillykke med et godt resultat, - godt du ikke var "snæver-synet"!
Det kan nemlig ikke kureres
Bluesky
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 19-04-11 21:57 |
|
Citat Det vil sige,jeg ser faktisk kun det halve,af det jeg så før.... jeg så nemlig dobbelt. |
Så før var i stereo, og nu i mono
Tillykke med operationen.
Dobbeltsyn er en gene det må være meget rart at slippe af med
| |
|
Bare det er fra begge sider af sagen.......
| |
| Kommentar Fra : gribben1 |
Dato : 19-04-11 23:09 |
|
Helt ærligt er der overhovedet ikke noget at grine af, hvis forløbet ikke løber af sporet, og det kan man aldrig vide.
Hvis man kommer i den situation, vi er og har været i - er synet så ikke det, man helst vil beholde? Derefter kommer formentligt hørelsen og, og , hvad vil man egentligt undvære?
Nu kender jeg ikke alderen på deltagerne her på Kandu, men hvis min anelser holde stik, kan det snart være jeres tur, derfor synes jeg min advarsel til Mosebaek er relevant.
Jeg husker tydeligt efter operationerne for grå stær, sagde min mand nøjagtig det samme - NU kunne han se både ukrudt og nullermænd - i dag bruger han forstørrelsesglas og kørekortet er på kanten.
| |
|
gribben1 - selvfølgelig er det en alvorlig sag!
Din advarsel er helt i sin orden med mig! Rart at vide, hvis...
Men det hjælper ikke at sidde og spise tudekiks hele tiden...
- bedre at være beredt end at være bekymret.
| |
| Accepteret svar Fra : gribben1 | Modtaget 161 point Dato : 20-04-11 17:10 |
|
Citat Men det hjælper ikke at sidde og spise tudekiks hele tiden... |
Det synes jeg heller ikke jeg/vi gør, men alt for mange kommer ikke i behandling i tide, fordi man IKKE ved/kender symptomerne.
Så tudekiksene er for din regning.
Mit indlæg var faktisk seriøst ment - hvis man tager en tur på hospitalernes øejenafdeling, er den fyldt med alle de mennesker, der sidder mere eller mindre blinde, fordi de ikke kendte symptonerne, det gjorde vi heller ikke før min mand pludselig blev helt blind på det ene øje.
Da det blev repareret gik der ikke lang tid før der under et heftigt hosteanfald også skete på det andet.
Og DET ønsker jeg ikke for nogen.
Så grin bare turen kommer måske også til i andre, men Mosebaek
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 20-04-11 18:58 |
|
Så kan jeg være her igen!
Citat Da det blev repareret gik der ikke lang tid før der under et heftigt hosteanfald også skete på det andet. |
Det lyder ikke godt. Er han så blind på begge øjne nu?
At blive blind,må være den ultimative katastrofe. (Jeg tænker da dybt over det).
Før jeg blev opereret,hørte jeg om flere,der havde fået det gjort.Og fik egentlig en forståelse af,at det var en rent formsag.Jeg kender da (heldigvis) også flere tilfælder,hvor det er gået godt. Bl. a. mine (afdøde) forældrer.Men der er en risiko ved alle operationer.
Skæbnens ironi:
Tilbage i 1970,fik jeg en forbrænding på hornhinden i venstre øje. Under "leg" på arbejdspladsen,smaskede en kollega en klat finpuds (kalk) i mit ansigt.Nåede ikke at lukke øjet.På sygehuset forberedte de mig på,at jeg ville blive blind,på det øje.I dag er det den jeg har det bedste syn på.
Næste onsdag,skal jeg til "eftersyn",hos øjenlægen. Så må vi se.(Håber jeg).
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : gribben1 |
Dato : 21-04-11 14:40 |
|
Citat Det lyder ikke godt. Er han så blind på begge øjne nu? |
Nej, det er noget med 25% på det ene og 60% på det andet øje, hvilket er nok til at måtte køre bil.
Men AMD udvikler sig kontinuerligt, heldigvis er status "ingen ændring til det værre nu", og vi venter på noget nyt og bedre til indsprøjtning i øjet, det er bare ikke frigivet endnu.
Og nej man skal ikke tage sorgerne på forskud - de kommer jo alligevel, uanset om man vil det eller ej, når man kommer op i årene, og grå stær m.m er jo som regel et aldersfænomen.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 27-04-11 21:46 |
|
Altså,det Kandu...... jeg lærer det aldrig....... skrev et indlæg..... "forøg point"....... så smuttede den,inden jeg trykkede på SEND.
Nå,jeg prøver igen:
Undskyld mit lange fravær,fra mit eget spørgsmål,her på Kandu.Har vist ikke været her,siden Kandu sidst var nede.
Var idag til den afsluttende undersøgelse,hos øjenlægen.Han gratulerede mig,med mit gode syn.
Mente det var unødvendig,med et besøg hos en optiker.
Sagde at to par læsebriller var nok.Et til pc brug,og et andet til avislæsning.
Så nu må vi se.(Ingen dårlig vits).
Er dog stadig åben,for permanent brug af briller.Men foreløbig ta`r jeg det stille og rolig.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 27-04-11 21:50 |
|
Heeey alle.
Citat Er her andre,med en tilsvarende "oplevelse". |
ØHHH ...jeg springer ud
Og med det mener jeg min FINGER springer...og det gør ONDT.
Med andre ord..jeg har en springfinger
Og den skal opereres på tirsdag...så får jeg en stor forbinding på hånden...selvfølgelig er det jo også højre hånd.
Så kan jeg ikke bruge den i 14 dage
Gæt hvem der skal opvartes
Men med dit nye syn på sagerne.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-04-11 22:04 |
|
Stort tillykke med dit nye syn, det må være helt fantastisk at kunne se rigtigt igen
Min far er blevet opereret for grå stær, det er altså utroligt hvor meget man kan lave med laser, og på så kort tid, få ændret sin livskvalitet.
Min fars operation gik godt, men efter et par år var den gal igen, så i efteråret fik han lige en re-operation, og ser fint igen.... jeg ved ikke hvorfor han skulle reopereres, men han regnede det ikke for noget.
Og for at det ikke skal være løgn, er vores hund også blevet opereret for grå stær på det ene øje, det er en ret dyr operation som vi selv betalte, så vi valgte at det måtte være fint nok med et øje...og det andet øje var heller ikke velegnet. Desværre blev hunden så kåd at han rendte ind i noget, at det gik galt, så han mistede det meste af synet igen, men er stadig en glad lille vovse og kan da lige se lidt. Det er ikke samme operation som på mennesker... bare lige til info, der kommer vi mennesker nemmere igennem operationen og efterbehandling
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 27-04-11 22:06 |
|
Citat Og med det mener jeg min FINGER springer |
????????????????????????
Godt du har din gode humør endnu,Pia.Og pøjpøj,med operationen.
Citat Så kan jeg ikke bruge den i 14 dage |
Så bliver der ikke meget at se frem til,her på Kandu,de næste 2 uger.
Citat Gæt hvem der skal opvartes |
Det minder mig om at øjenlægen,inprentede mig at jeg skulle forlange en meget venlig og omsorgsfuld,konebetjening. Fire faste måltider om dagen. De to varme. En god liggestol,foran tv`et.
Inden sengetid,en let anretning,inkluderet en kølig pilsner.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 27-04-11 22:12 |
|
Citat Så bliver der ikke meget at se frem til,her på Kandu,de næste 2 uger. |
Rooolig nu...jeg kan vel skrive med venstre hånd.
Det kommer så godt nok til at kniwe lidt med at lave store bogstaver ....men pyt med det.
Det er da trods alt meningen der tæller ... og den fatter i vel nok.
Men tak for gode tanker
Det er jo så Leif der "hænger" på det med madlavning osv...men han er godt opdraget så det skal nok gå.
Jeg har så også den indstilling at hvis folk kommer uventet og der ligger lidt støv ...jaaa så kan de enten vælge at se bort fra det...tørre støv af for mig eller forlade mit hjem....længere er den ikke
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 27-04-11 22:16 |
|
Citat det er altså utroligt hvor meget man kan lave med laser |
Ja,helt sikker.De gamle linser,bliver simpelthen brændt væk.Og to nye isat.
Og altsammen smertefrit.Bliver kun bedøvet med øjendråber.
Nu kan de også skifte hornhinder.Var helt uhørt,for bare få år siden.
Men de bliver syet i.Stadigvæk bare med lokalbedøvelse.Dog med en sprøjte.
Kender een,der har fået det gjort...... derfor.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : Dulcona |
Dato : 27-04-11 22:35 |
|
Sidst jeg var hos optiker var det en sød optikerpige som ekspederede mig. Hun målte mine øjne ud og da hun skulle fortælle mig resultatet, sagde hun...Du har en bygningsfejl - Åhh nej tænkte jeg - og så fortsatte hun...men den sidder heldigvis ikke på øjnene Sød ik??
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 27-04-11 22:50 |
| | |
| Godkendelse af svar Fra : Mosebaek |
Dato : 28-04-11 09:57 |
|
Tak for svaret gribben1.Og held og lykke,med fremtiden.
Tak til alle,for gode og humoristiske indlæg.
Vi må jo alle prøve at holde snuden oven vande.Selvom det ikke altid,er lige nemt.
VH.Mosebaek.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|