|
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 05-01-11 09:51 |
|
Citat Borgeren klagede over denne afgørelse og fik medhold, men kommunen nægter at efterleve afgørelsen. |
Sørgeligt
| |
|
Prøv at kigge på K10.dk , der er mange brugere derinde der kender alt til den slags.
Umiddelbart ville jeg sende en klage til borgmester og samtlige byrødder.
| |
| Kommentar Fra : snaptil |
Dato : 05-01-11 10:31 |
|
Jeg gjorde også opmærksom på at jeg håbede det ikke var nødvendigt at rette henvendelse til ombudsmanden. Når du har været igennem din kommunes system og i sidste ende rettet henvendelse til borgmesteren, og de stadigvæk ikke vil følge en afgørelse, så er det tid til ombudsmanden.
læs mere her:
http://www.ombudsmanden.dk/ombudsmanden/
| |
|
Mange har oplevet, at en bormester bare har givet "en sang fra de varme lande", derfor anbefales det, at skrive til samtlige byrødder også, så er der da håb om, at bare én gider at reagere fornuftigt.
M.h.t. ombudsmanden kan man meget nemt komme ud for, at han har travl og ikke tager sig af "den slags småting".
Jeg har selv oplevet, at ombudsmanden ikke havde tid til at tage sig af en sag, hvor sagsbehandler havde forplumret en sag v.h.a. løgnehistorier og borgmesteren mente ikke, at der var noget galt.
Det er ikke altid at retfærdigheden sker fyldest i dette land. Desværre.
| |
|
M.h.t. instanser som kommunen anbefales det, at holde kommunikationen på skrift.
Mange har oplevet, at kommunalt ansatte er løbet fra mundtlige aftaler, og de kan jo desværre ikke bevises.
Derfor, lad det foregå på skrift.
| |
| Kommentar Fra : rotw |
Dato : 06-01-11 05:10 |
| | |
| Accepteret svar Fra : Thyregod8 | Modtaget 200 point Dato : 06-01-11 10:03 |
|
Der er et gammelt princip, der hedder at gå tjenestevejen. Det betyder, man henvender sig til den person, der rangerer en grad højere f.eks. vedr. en klage. Hvis man bare sender klager til øverste mulige instans, her borgmesteren eller ombudsmanden, risikerer man nemt, at klagen bliver sendt tilbage med bemærkning om, at man ikke kan tage sig af det eller klagen bliver syltet hos en ansat, der rangerer lavere end den man sendte klagen til (borgmester eller ombudsmand).
En god ide er at sende klagen skriftligt til hendes nærmeste foresatte og samtidig sende "en kopi til orientering" til den, der rangerer endnu en grad højere (her måske borgmestern) som så kan lade klagen ligge umiddelbart, idet borgmestern forventer, der bliver taget hånd om klagen.
Efter klagen er afsendt, indeholdende bemærkning om, at man gerne ser et svar inden f.eks. 1 uge og meddelelse om, at man vil lade klagen gå videre, hvis man ikke får svar inden der er gået den nævnte uge.
| |
| Kommentar Fra : lelit |
Dato : 23-04-13 18:54 |
|
Har været igennem hele maskineriet kommunen- det sociale nævn- ankestyrelsen (som kun tage sig af sager af principælt betydning). Du kan altid søge §100 igen og din læge skal igen beskrive dine behov, derfor burde du at diskuttere sagen med ham. Jeg søgte igen og har fået den.
| |
|
Citat hvilken ansat vil iøvrigt have en sag ført videre en gang til eller flere gange om den samme slags sag. |
Hvad angår klagesager mod kommunerne handler det desværre ikke om hvad de ansatte vil have, men hvad de bliver dikteret ovenfra, i kassetænkningens navn.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|