/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jagt
#NavnPoint
Øjenvidne.. 26575
betterwis.. 21324
Tonganese.. 21280
Kaptajn-T.. 11178
Provsten1 10595
katekismus 8070
Heidi-Ho 7412
dabj 6124
Sandhedsv.. 5655
10  TheRealDe.. 4815
Hare agerhøns kontra andre jagttider
Fra : betterwisser
Vist : 988 gange
50 point
Dato : 26-03-10 20:25

Hvis i skulle råde i en forhandlingssituation af politisk art.

Vil i så gå med til en forkortelse af jagtiden på agerhøns / hare, i bytte med jagtid på vise rovfugle og forlænget jagttid på de vilde ænder, vil det ikke være det mest bæredygtige i forhold til landbrugsdriften for nuværende.

 
 
Kommentar
Fra : bb1


Dato : 26-03-10 20:40



Kommentar
Fra : betterwisser


Dato : 26-03-10 20:52

Jeg er en rummelig mand så du bliver ikke pludder pladder blacklistet, men rart du sidder klar med dine kompetente udredninger.
Dit vid og store balast omkring jagtlige problemstillinger skinner klart igennem, kontakt venligst din skrivene double HÆ HÆ.


Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 26-03-10 21:04

Jeg synes man skulle forlænge jagtsæssonen på køer!

Kommentar
Fra : bb1


Dato : 26-03-10 22:11



Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 26-03-10 22:22


Citat
med jagtid på vise rovfugle

Ja,gu`er de "vise".I altfald mere "vise" end tomhjernede jægere.
De kan vel kun være i "fuld" alvor,du foreslår jagt på rovfugle.
Mon ikke myndighederne skal til at interessere sig lidt mere for kvajpanderne,der ynder at kalde sig jægere.Men som måske kunne kureres af en sexolog.For det må sku da være potensen,det er galt med.

ROVFUGLE???????????????????

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Krummen


Dato : 26-03-10 22:24

Jeg ville forbyde al jagt og fratage skydeliderlige pseudojægere deres våben. Det har jo ikke noget med jagt at gøre...det er ren likvidering

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 26-03-10 22:33


Fuldstændig enig Krummen.

Hvad med Hjemmeværnet???

Men der er trods alt nok en nedre intelligens grænse.


Mosebaek.

Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 26-03-10 22:40

Ville jægere jage jægere hvis man indførte en jagtsæson på jægere?

Kommentar
Fra : granner01


Dato : 26-03-10 23:44



God ide Flash

Der skulle ikke være jagt i år, frosten har taget alle de dyr som jægerne skulle have skudt.


Kommentar
Fra : bb1


Dato : 27-03-10 00:03

Den holder ikke granner1
Hvad så med bilerne, skal det være forbudt at køre i bil i Danmark????????????

Bilismen dræber langt flere dyr ind jægerne skyder..........

Kommentar
Fra : Krummen


Dato : 27-03-10 00:26

Nu er bilerne jo et nødvendigt onde, som svært kan undværes og det bliver jo ikke bedre af, at de skydeliderlige tosser likviderer de dyr, som bilerne ikke har på samvittigheden. Altså....Bilerne kan ikke undværes, men det kan dette "stolte jagtfolk".

Kommentar
Fra : Krummen


Dato : 27-03-10 00:30

Citat
Bilismen dræber langt flere dyr ind jægerne skyder
Ja, hvis du tæller insekterne med LOOOL Jeg formoder forresten, at tossen mener "end" jægerne skyder......

Kommentar
Fra : Krummen


Dato : 27-03-10 00:33

Citat
Hvad med Hjemmeværnet???
Jøæsses mosebaek. Det mener du ikke alvorligt. Hold for befolkningens skyld disse John Wayner væk fra dette værn. De har problemer nok at slås med i forvejen

Kommentar
Fra : bb1


Dato : 27-03-10 00:34

Der sku`krummer i dig - du kender forskel på i og e .....................

Kommentar
Fra : Krummen


Dato : 27-03-10 00:52

Ja da.....+ meget mere. Der kunne du lære noget

Kommentar
Fra : Asbjørn2


Dato : 27-03-10 01:13

Citat
Ja da.....+ meget mere. Der kunne du lære noget

Gi' den gas, bb1
På med vanten og gi' igen
Du elsker det jo


Kommentar
Fra : bb1


Dato : 27-03-10 01:37

ikke om jeg gider..

Kommentar
Fra : Krummen


Dato : 27-03-10 02:39

Gider....LOOL Alene det åbenlyse faktum, at ordet IRONI ligger lysår fra dit vokabularium Opgaven ville være umulig.

Kommentar
Fra : bb1


Dato : 27-03-10 02:53

Kan du se jeg ikke gider ellers få briller...

Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 27-03-10 10:31

Min mave rumler...

Kommentar
Fra : Stouenberg


Dato : 27-03-10 12:58

- hvis den er lige så stor som bb1's, så har du et problem! Eller dine omgivelser rettere sagt...

God bragende weekend...

Kommentar
Fra : coccinella


Dato : 27-03-10 12:59

Citat
Jeg ville forbyde al jagt og fratage skydeliderlige pseudojægere deres våben. Det har jo ikke noget med jagt at gøre...det er ren likvidering [Rasende]


HØRT

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 50 point
Dato : 27-03-10 13:47

Hej Besserwisser - et dækkende paseudonym i øvrigt.
Årsagen til vores nuværende problem med krager og skader har noget at gøre med den intensive jagt på vores større rovfugle i første halvdel af 1900-tallet. Sangfuglebestanden og ællinger lider efterhånden særdeles meget, som følge af tilgangen af skader og krager. Men også harebstanden er blevet decimeret - ikke kun af rovfugle, men også af krageflokke, som årligt snupper i tusindevis af harekillinger - ofte på en lidt brutal måde. En duehøg gør trods alt kort proces med en harekilling.
Fra 1985 til 2007 var harerne fredet på mit revir i Nordsjælland - og tilgangenr har været enorm. Men det skyldes trods alt, at jeg har koncentreret mig om at gøre livet så surt for krager og skader som overhovedet muligt. Sangfuglene har også profiteret af min "politik".
Derfor er der ingen grund til at frede haren længere - på mit revir, idet det vrimler med de langørede. I efteråret skal der tyndes ud i bestanden - og derfor vil jeg lade den lille flok agerhøns i fred.
Fra min side er der altså tale om et 0-forhandlingsoplæg. Ingen ændringer - tak.


Kommentar
Fra : betterwisser


Dato : 27-03-10 14:03

Nu ved jeg ikke hvordan markdriften er på din jagt. Jeg er også af den mening, at den har nok den største betydning, for den negative udvikling på agerhøns/hare udviklingen.

En desimering af krager, skader vægter afgjort meget for de ovennænte arter herom ingen tvivl.

Mærkeligt nok, er der ikke mange jæger som øje for krage skadejagten, og de mange ++ som følger med, for det er her du har set rigtigt.

Tak for indgangsordet, jeg opgradere til Alleswisser næste opgrade BallesWrisser, wrong down hill

God weekend

Kommentar
Fra : Heidi-Ho


Dato : 27-03-10 14:20

Sjove argumenter der bliver brugt.

Krummes f.eks.
Citat
Jeg ville forbyde al jagt og fratage skydeliderlige pseudojægere deres våben. Det har jo ikke noget med jagt at gøre...det er ren likvidering
Læg mærke til de sidste tre ord, "det er ren likvidering" Krumme, alt drab er ren likvidering. Det er også ren likvidering af den gris, hvorfra du får din kamsteg m/spøde svær om søndagen.!
Der er blot den forskel, at grisen har været spærret inde i svinesti sammen med andre af deres artsfæller, hvor grisen i den hellige dobbeltmoralske navn, har været udsat for dyremishandling af værste skuffe. Bl.a. ved, at være udsat for voldlige overgreb fra sine artsfæller, aldrig set et strejf af solskinnet, aldrig indsnuset den friske luft. Når den steg, du, Krumme, skal mæske sig i om søndagen, endelig har nået rette slagtestørrelse, bliver grisen gennet ombord på en kæmpe lastbil og kørt hen til et eller andet slagteri, f.eks til Tyskland. Under disse transporter får grisen hverken vådt eller tørt. Under transporten er grisen fyldt af angst og stress. Når endelig grisen ankommer på det slagteri der udføre slagtningen for dig, Krumme - du har jo ikke nosser nok til selv at udføre "likvideringen" bliver grisen opstaldet i slagteriets stalde, med endnu mere stress og angst tilfølge, fordi grisen kan lugte blodet fra de foregående slagtninger - og er udmærket godt klar over hvad der skal ske.
Nu vil jeg spare dig for hvordan selve "likvideringen" forgår.

Dyrene på den frie vildtbane, har dog trodsalt haft et værdigt liv før de bliver "likvideret.

Vil du ikke nok spare mig for alt dit dobbeltmoralske ævl.?
For det første, er det totale hjernedøde argumenter du kommer med.
For andet, aner du overhovedet ikke hvad du taler om.
Dit udsagn, som jeg har sat i citatboks er ikke et argument for noget som helst.
Udsagnet viser kun, at du mestrer dumsmarte bemærkninger. At du fik et par andre debattører med på vognen - det har jeg kun en hovedrysten til overs for.

Kommentar
Fra : bb1


Dato : 27-03-10 16:15

b.b. - H.H. for ikke andre skal græde står b.b. i denne sammenhæng for: bravo -bravisimo.....

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 27-03-10 16:35


Jeg vil da gerne ha`lov til at korrigere mig selv.(= "at trække i land").
Da jeg så denne:
Citat
i bytte med jagtid på vise rovfugle

Tænkte jeg ikke lige på Skader og Krager,som jo rigtignok,er rovfugle af værste kaliber.
Citat
Sangfuglebestanden og ællinger lider efterhånden særdeles meget, som følge af tilgangen af skader og krager.

Men i stedet på Spurvehøg,Duehøg,Tårnfalk m.m.Derfor røg mit blodtryk op i 10 atm.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet


Dato : 27-03-10 17:56

H.H. for ikke andre skal græde står b.b. i denne sammenhæng for: bravo -bravisimo.....
Knudsen er virkelig hurtig på tasterne, men Knudsen du og vi ved godt at b.b. står for "bøvet bavian"
http://www.youtube.com/watch?v=6jaj6CWz6H0
og så skal vi have en vits

Sådan en løgner
´Knudsen kom forbi en flok drenge, der sad i kreds på gaden omkring en lille hund.
- "Hvad gør I med hunden?" ville Knudsen vide.
- "Ham, der fortæller den største løgn, skal have den".
- "Men børn, dog", sagde Knudsen, "hvad er det dog, I siger? Da jeg var dreng, løj jeg aldrig.
- "Han skal ha hunden!" sagde den største af drengene.



Kommentar
Fra : Heidi-Ho


Dato : 27-03-10 18:43


bb1 skrev;
Citat
Bilismen dræber langt flere dyr ind jægerne skyder


Hvorefter "smartass" straks skulle spille klog igen med følgende vrøvl;
Citat
Ja, hvis du tæller insekterne med LOOOL


Fakta er;
www.dn.dk/Default.aspx?ID=8046

Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 27-03-10 19:09

Jeg har lige købt en slangebøsse - nu skal der jages!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4


Dato : 27-03-10 19:45

Den med bavianen var perfekt til Bendt Knudsen (bb1, bb2, bb3 o.m.a.) Sandhedsvidne - det er næsten som at se dyrene på den frie vildtbane hernede.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : granner01


Dato : 27-03-10 23:42



Flash må jeg være med, jeg har også en slangebøsse?

Kommentar
Fra : bb1


Dato : 28-03-10 00:52

Hvad med en vandpistol - sådan en har du vel også??

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser


Dato : 28-03-10 08:45

Tak for svaret Tonganeseren.

På en måde kan vi så igen gribe i egne barme og gøre meget mere ved krage skadejagten, lave vores egne lokalfredninger og måske påvirke jagtudlejeren på en vildtmæssig gunstig måde.
Du har åbenbart fået gode resultater hos dig Tonga, så er det måske os der er nogle henslægte, kun vil skyde ædeltvildt typer, som kun gider at fylde eller få fyldt fodertønderne op.


Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste