|
| Kommentar Fra : skingur |
Dato : 29-04-03 09:30 |
|
nogle forslag:
I en verden, hvor tid tilsyneladende er blevet en mangelvare, tror folk at alt er reddet, hvis de kan komme hurtigere fra punkt a til punkt b.
politikerne kører for stærkt (selvom de ikke vil indrømme det) og har lavet reglen for at slippe for bøder
Man kan ikke købe biler, der kan køre så langsomt som 110 km/t.
Ind i mellem justerer man jo lovene, så de bliver mere nutidssvarende... fx er loven om kark- og vejfred ikke opdateret siden 1943 eller så...til stor gene for folk der er trætte af andres katte (ved godt det ikke har en dyt med biler at gøre, bare for at forklare, at lovene ind i mellem skal opdateres!)
regeringen har brug for lidt goodwill hos den del af befolkningen, der alligevel kører for stærkt...
man må i tyskland!
Et eller andet sted synes jeg sgu, det er i orden. Jeg håber bare, at motorvejsnettet bliver undersøgt grundigt først..her ved Ålborg har vi fx nogle håbløse sammenfletninger og frakørsler, der umuliggør det...eller ihvertfald vil give store trafikale problemer.
men jeg skal ærligt indrømme, at jeg oftest kører med 120, fordi min bil simpelthen trækker bedst der. ikke når det regner, ikke i myldretid osv.
Det man så kan glæde sig over er, at der kommer mere kontrol og højere bøder, hvis man kører stærkere end de tilladte 130. jeg håber, det indfanger de idioter, der ALTID kører 150, uanset vind og vejr og trafik.
Christina.. vrummm vrummm
| |
| Kommentar Fra : Bofh |
Dato : 29-04-03 09:45 |
|
Jeg går helt klart ind for 130 km/t på de morotveje der kan bære det.
Det gør jeg fordi at motorvejene er de sikreste at køre på, og derfor kan det flytte en del af trafikken fra de hårdtplagede landeveje, hvis motorvejene bliver mere attraktive.
/Thomas
| |
| Kommentar Fra : mango |
Dato : 29-04-03 10:23 |
|
nej Thomas..den holder dælme ikke Tror ikke det vil få flere til at benytte motorvejene...Som Christina nævner: har vi ikke travlt nok? Og Christina for første gang er vi ikke helt eninge Fremskridt?? nææ for mig at se, går vi tilbage, med denne nye lovgivning. Langt om længe er det lykkedes Danmark at gå ned i statestikken af trafikdræbte, dette lovforslag vil få kurven til at gå op igen er jeg overbevist om. Jeg synes det er et slag i ansigtet på de mennesker, der har kæmpet en brav kamp, for at gøre trafiksikkerheden bedre. En større fart vil med sikkerhed betyde flere trafikdræbte på motorvejene...fart dræber som sagt.
Sus
| |
| Kommentar Fra : Bofh |
Dato : 29-04-03 10:40 |
|
Har vi ikke travlt nok ?????
Det er da godt, at det ikke er filosofferne der skal lovgive herhjemme.
/Thomas
| |
| Kommentar Fra : mango |
Dato : 29-04-03 10:45 |
|
Thomas...hvis du læste mit første indlæg, ville du opdage at jeg ikke er filosof Men oki...du har helt ret..og dog, måske kunne det være fint at tage dem med i betragtning*SS*
Christina...ja, det ville da bestemt være kedeligt...og jeg beklager mig bestemt heller ikke over at vi er uenige, det var såmænd bare en konstatering* og jeg kan se, at vi aligevel er lidt af det samme sind, du forsøger også at finde noget godt i alting, selvom det ser sort ud..det er en egenskab der er guld værd..har den også selv og tror det har båret mig langt i livet.
Knus
Sus
| |
|
Det var da dejligt at se at jeg ikke var den eneste der ikke ku li regeringens forslag.... Men jeg har nu ikke så meget imod regeringen generelt, som du har, mango
Men til alle dem der modsiger argumentet med at "det vil dræbe flere i trafikken"... HVORDAN kan i modsige det? Hvad har I at holde modsigelsen i? Jeg mener, hvorfor tage chancen? Og i Ekstra Bladet for et par dage siden (igår, tror jeg det var) havde de lavet et oversigtskort over de motorveje hvis hastighedsgrænse blev øget... Og det maksimale man sparede var 5 minutter... Helt ærligt, har folk VIRKELIG så travlt at det mener at man skal ræse afsted for at nå til bestemmelsesstedet 5 min hurtigere...
Det mener jeg i hvert fald ikke
MVH Ostemanden!
| |
|
Jeg er sådan set for hævelsen af hastighedsgrænsen, da jeg ikke mener det er hastigheden der dræber, det gør trafikkulturen!
I Tyskland dræbes der ikke enormt mange flere på motorvejene, selvom de har frie hastighedsgrænser. Der kører de bare ikke så aggressivt (og vanvittigt) som i DK. Kunne man træne den danske befolkning i fornuftig kørsel, så tror jeg mange liv vil kunne reddes.
| |
|
PowerRanger, til dels har du ret (efter min mening )... Men jeg vil stadig holde fast i at fart dræber. Du får jo en DEL længere bremselængde, og derved skal afstanden mellem os (billister) øges.
Men selvfølgelig har kulturen også en indflydelse på dødstallet... Men de to ting (hastighed + kultur) hænger sammen... Hvis du forringer den ene, skal du forbedre den anden... Derfor er jeg modstander af at hastigheden skal hæves, da vi så skal blive bedre til at køre bil... Så hvorfor tage chancen og hæve den? Det er jo menneskeliv man satser med, ikke jettoner
MVH Ostemanden!
| |
| Kommentar Fra : mango |
Dato : 29-04-03 18:34 |
|
PowerRanger, hvor har du din viden fra, at der ikke bliver dræbt så mange mennesker i trafikken i Tyskland?? Det er ikke helt sandt. Og trafikkulturen?? er den så meget anderledes....jo måske, det skal jeg ikke udtale mig om, så meget synes jeg ikkke jeg kender tyske billister. Men når du siger trafikkultur, hvad er det så du mener? Hvor er det vi danskere skal blive bedre, ud over at vi ikke er så flinke ved hinanden i trafikken...men er det ikke fordi vi har så fandens travlt, at der ikke er plads til at være lidt mere hjælpsomme overfor hinanden?
Sus
| |
| Kommentar Fra : mango |
Dato : 29-04-03 18:43 |
|
Fandt lige noget statestik:
Her følger statistikken med antal dræbte per en million indbyggere.
Sverige 61, Storbritannien 64, Holland 75, Finland 85, Danmark 93, Tyskland 104, Italien 117, Irland 129, Belgien 134, Østrig 137, Spanien 143, Luxembourg 143, Frankrig 144, Grækenland 210 og Portugal 254 . Kilden er EU ` database for
trafikulykkesstatistik.
Disse tal er fra 2001
Sus
Og jeg kan oplyse at antallet af trafikdræbte er faldet, i Danmark, siden da!
| |
|
Jamen, når det nu er faldende, hvorfor fanden (undskyld mit sprog) indfører regeringen så et lovforslag der er med til at forhøje dette tal? Det er jo ikke en særlig fed statistik at have
| |
| Kommentar Fra : skingur |
Dato : 29-04-03 23:31 |
|
Tænkte på vores "samtale" på vej hjem, hvor jeg indnu en gang blev presset bagfra af en idiot i en smart sort bil (det er ikke længere de røde biler, der er værst..det er de sorte, siger min private statistik). Tror det er pga glatnakker som ham, der øger ulykkestallene og ikke almindelige dødelige, der kun kører en smule for stærkt. men ham her blir et problem...for ja, det bliver farligere, men det er pga 8blandtandet) hr jensen, der hader at køre på motorvej og derfor kun kører 60-80 kilomeret i timen..og jeg møder ham og hans venner HVER morgen på vej til Ålborg...sammen med glatnakken, der kører 150 uanset vind og vejr. Men når der kommmer flere, der kører stærkt, bliver dem der kører langsomt et større problem. Ser også et problem i overhalingerne,-må lastbilerne stadig kun køre 70? Dvs at man risikerer at ligge med 70 bag en lastbil og skal have sig kilet ud i trafikken, hvor det går med 130-140 kilometer i timen...dvs næsten det dobbelte. Det lyder farligt i mine ører, nu i siger det...
Øv. jeg havde endda endelig vænnet mig til at køre på motorvej..har altid afskyet det, men lærte at forholde mig tio det da vi flyttede på landet...
Christina
| |
| Kommentar Fra : vlaursen |
Dato : 03-05-03 07:24 |
|
Jeg er helt enig med powerrangeren. Det er vores trafikkultur, som er synderen.
Jeg kører hver morgen på Hillerødmotorvejen og der er bremseafstanden simpelthen aflyst. Hvis man holder afstanden til den forankørende er det "dødsikkert", at der kommer en overhalende og lige smutter ind foran. Man må næsten bakke for at holde afstanden
Derfor er det OK, at indføre 130 på motorvejene og så bruge ressourcerne på at fange "glatnakkerne" som kører 150+, dem som kører dørtræk gennem byerne, dem der overhaler indenom mm, for det er dem, der dræber!
Men hvis man kører 130, hvor man har overblik og i øvrigt holder afstand og orienterer sig (ikke kun har fokus på idioten! foran) er det vel ok, og som christina skriver, så trækker nyere biler altså bedre ved 120-130!!
Derfor 130 på motorvejene og så bruge ressourcerne på at fange "glatnakkerne" som kører 150+, dem som kører dørtræk gennem byerne, dem der overhaler indenom mm, for det er dem, der dræber!
Hvorfor ikke bare aflyse hele færdselsloven og i stedet indføre en paragraf: Kør ansvarligt!
| |
| Kommentar Fra : skingur |
Dato : 03-05-03 10:47 |
|
he he vlaursen...det kan der være noget om (kør forsvarligt!)
Kom til at tænke på naboens 18 årige knægt, der med sit nyerhvervede kørekort sprøjtede ned af vores lille lukkede vej med 50 i timen med den begrundelse at "man må køre 50". Det er svært at forklare sådan en dum knægt at det da godt kan være man teoretisk set MÅ, men det er ikke noget man SKAL og BØR...man skal køre efter forholdene..og det ved store drenge (og piger såmænd) ikke altid, hvad er! Og det er ikke fordi de ikke har haft timer nok hos kørelæreren..tror nok, århus noterer sig som et af de steder, hvor der er MANGE timer på spil og hvor man sjældent består i første hug.
Christina
| |
| Godkendelse af svar Fra : ostemanden |
Dato : 15-05-03 07:38 |
|
Tak for svaret mango. Debatten gik ligesom død, og så brugte jeg "først-til-mølle" princippet, da jeg ellers ikke kan finde ud af, hvem ellers der skal have pointene...
MVH Ostemanden
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|