HVIS det er pro udgaven du har tror jeg lidt af løsningen ligger her
citat fra deres hjælp:
Registrering af betalt faktura
Når fakturaen bliver betalt, skal det registreres i regnskabet. Det gøres i kassekladden.
Gå til vinduet „Kassekladde“ i SummaSummarums hovedvindue.
Vælg Funktioner, Vælg faktura.... Du får nu en oversigt over ikke-betalte bilag.
Markér debitorbilag 11, den faktura, vi netop har bogført, og klik „OK“.
SummaSummarum indsætter nu en posteringstekst, fakturaens saldo, debitorens
samlekonto og fakturaens nummer. Du skal selv sætte dato for indbetaling, bilagsnummer
(fx kontoudtog fra bank) og afstemningskonto, altså den konto, pengene
er kommet ind på.
Desuden skal du ændre beløbet, hvis der er betalt noget andet end fakturasaldoen.
Sæt bilagsnummer til „3“, afstemningskonto til „Bank“, beløb til kr. 100 og bogfør kassekladden.
Bemærk, at du får en advarsel om, at beløbet ikke vil udligne fakturaen.
Du se resultatet af dine posteringer i debitorbogholderiet ved at gå til vinduet
„Kartotek“, højreklikke på „Stone’s Software“ og vælge Kontokort (fig. 33).