|
| Sorry, Escort 98, blæser ingen, HJÆLP!!! Fra : TLJ66 | Vist : 681 gange 20 point Dato : 26-12-09 17:18 |
|
Tak for de konsrtuktive forslag til mit blæserproblem.
Jeg har nu skilt så meget ad, at jeg kan måle 12V på ledningen der går ind til blæseren og er sikker på at der er stel.... Blæserne ser ud til at være "indkapslet" sammen med kølefladen til A/C. er der nogen der har en løsningen på at afmontere blæsemotoren uden at skulle adskille rørene til A/C anlægget?
PS. er ny i dette forum så jeg har ikke styr på pointsystemet.
Mvh TLJ
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 26-12-09 17:29 |
|
Husk lige at AC bruger speciel kølemiddel som ikke bare kan fyldes på igen - men dyret skal til et AC værksted.
Det var bare lige det.................................men jeg aner ikke hvordan den skilles ad desværre.
| |
| Kommentar Fra : Hejdu58 |
Dato : 26-12-09 19:12 |
|
Citat
at jeg kan komme til at måle på spændingen på den ledning der går fra "reguleringsmodstandene" og ind i plastkassen hvor blæsemotoren sidder. Jeg kan måle 12V på denne ledningen, så snart betjeningsknappen til blæseren aktiveres
Din blæser motor får ikke 12v konstant, det er en variabel spænding mellen 0 og 12v der få motoren til at køre med variabel hastighed, od det skulle gerne fremkomme når du drejer på hastighedsregulatoren/modstanden,
hvis det er en "reguleringsmodstandene" og ikke elektronik der styre blæseren skal du lige sætte en pære på ca. 5-10Watt over for der skal være lidt belastning på for at reguleringsmodstandene virker.
Citat
(bilen er med A/C)
du skal lige være sikker på at blæsermotoren ikke styres af elektrinik via A/C
Enden du skiller alt formeget af så vær 100% sikker på at det er blæsermotoren, kan du komme til de ledninger der går direkte til blæsermotoren og prøve at sætte 12v på den.
Du skal ikke bare skille dit A/C, for det er ikke noget du selv kan få til at virke igen.
Det må ku ladesesig gøre at komme ind ril blæsemotoren uden at skulle skille ac af, er der ikke nogle samlinger/limning på plastkasse du kan skille af for at komme ind til blæsemotoren
| |
|
Som Hejdu58 skriver, så sæt plus og minus på direkte fra batteriet.
At tage slangerne af til AC er da ingen katastrofe, når det skal fyldes skal der alligevel vaccumpumpe på ude i motorrummet før det fyldes op igen.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : TLJ66 |
Dato : 26-12-09 23:32 |
|
Hej Alle. Kan og skal selvfølgelig prøve at sætte 12V direkte på ledningen, mig store fjols , lader høre i morgen. Godnat.
| |
| Kommentar Fra : TLJ66 |
Dato : 27-12-09 19:34 |
|
Jeg har nu savet blæserkassen i stykker og har fået motoren ud. Kullene er slidt op og det er ankeret også
Tusinde tak til alle, for kommentarer og ideer.
Jeg må prøve at finden en anden motor og så lime kassen sammen igen.
Mvh
TLJ
| |
| Godkendelse af svar Fra : TLJ66 |
Dato : 28-12-09 22:34 |
|
Tak for svaret Cortina01.
Som nævnt er det lykkedes for mig at finde en brugt blæser og få stoppet i.
Tak for hjælp til alle.
Mvh TLJ
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|