|
| Outlook 2003 - Opsætning Fra : bigfool | Vist : 713 gange 200 point Dato : 22-11-09 15:07 |
|
Hele familien har i årevis været kunde hos Get2net som nu er blevet til Telenor. For en del måneder siden skulle vi så ændre noget under opsætningen i Outlook (POP3 og SMPT server) og så fungerede det igen. Vores datter flyttede sammen med sin kæreste i sensommeren, (han er kunde hos YouSee), og dér skulle hun også ændre noget i sin Outlook 2003 opsætning, så kunne hun også sende og modtage mails, når hun var trådløst på YouSee-routeren. Den sidste uge har hun imidlertid ikke kunne sende og modtage - Hun skal hele tiden indtaste brugernavn og password - og har derfor været i kontakt med såvel Telenor som YouSee, men ingen af dem kan/vil hjælpe
Er der nogen her, der har noget erfaring med den situation, vores datter nu sidder i, da hun helst vil beholde sin gamle *.@get2net.dk" adresse - Også når hun er "på" hos kæresten?
På forhånd tak - Bigfool
| |
| Accepteret svar Fra : refi | Modtaget 210 point Dato : 22-11-09 15:11 |
|
Hvilke adresser der bruges er egentlig underordnet....
POP3 SKAL være den der hører til mailadressen
SMTP SKAL være den der høre til udbyderen af internettet - Altså SMTP er ENS for alle mailadresser på en given adresse.....
Eneste undtagelser fra dette er webmails
| |
| Kommentar Fra : bigfool |
Dato : 22-11-09 15:20 |
|
Vil det så sige, at POP3 serveren skal være dén der er tilknyttet Telenor og SMTP den der hører til YouSee eller...?
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 22-11-09 15:25 |
|
POP3 skal være den der er tilknyttet MAILADRESSEN
Og er det en Telenor/get2net - så JA
SMTP er så YouSee hvis det er en YouSee netforbindelse....
Logger du på et andet netværk er det jo ikke sikkert det er YouSee.....
| |
| Kommentar Fra : bigfool |
Dato : 22-11-09 16:27 |
|
Selvom der er hakket af i "husk adgangskode" så popper den op alligevel = der må være noget galt med brugernavn og adgangskode: Vil det sige, at det i det her tilfælde er Telenor, der burde være behjælpelige eller ...?
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 22-11-09 16:39 |
|
NEJ...
Telenor har INTET med det at gøre da du ikke modtager net fra telenor....
Teoretisk kan de tillade sig at SLETTE adressen - men det gider de ikke....
Dog rydder visse selskaber op i ny og næ og sletter "tidligere" kunder - men det er sjældent...
Miseren kunne skyldes at opsætningen af komputeren IKKE er OK (cookies der slettes automatisk) - det burde dog ikke ske i Outlook
Men prøv at slette mailadressen (i outlook) og opret den igen - det kan ofte hjælpe
| |
| Godkendelse af svar Fra : bigfool |
Dato : 07-12-09 12:31 |
|
Tak for svaret refi - Tror det bl.a. havde noget at gøre med brugernavnet samt passwordet, der kan være lidt forvirrende, men datteren skulle være oppe at køre igen .
Bigfool
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|