Tak for jeres svar.... Hastigheden kører ok lige nu, men lad os nu se i næste uge - Der er den nok galt igen!
Så meget for så lidt.... Det kan ikke passe at man skal være lidt af en IT-nørd for at blive guide igennem sådanne test.... Og hvad hjælper det i sidste ende.... Intet? For det sker gang på gang at hastigheden springer i øst og vest..
Og det meste nederen er at man får en masse tekniske forklaringer på hvorfor hastigheden kører som den gør! Det kan jeg ikke bruge til en skid... Hvis de sælger et produkt på 21/2 Mbit... skal de levere 21/2 Mbit og ikke ca, der er trafik på nettet, best efford og hvad de ellers kan komme på!
Har sendt mail til min udbyder for at få løst problemet og dette er et udsnit af hvad de havde at sige
Håber andre kan bruge disse oplysninger til noget..... Mvh. Mcbobo
Mail 1...
Tak for din henvendelse.
Umiddelbart står alle indstillinger for din forbindelse korrekt i vores system.
Din forbindelse står til 21/2 Mbit, men jeg kan godt se ud fra din fejlmelding, at det er ikke det, som din computer måler.
Vi har derfor brug for flere oplysninger, for at kunne fejlfinde.
Hvordan kører din forbindelse på andre tider af døgnet?
Du må meget gerne tage nogle flere tests, og meget gerne også med IT- og Telestyrelsens hastighedsmåler TPSpeedStat, som du finder på
http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/ - bare hent programmet uden at oprette en bruger, og så log in.
Vi vil meget gerne have skærmbilleder af en færdig test. TPSpeedStat kører tre download-tests og tre upload-tests, og vi vil meget gerne have sådan et fuldt testforløb indsendt.
Vi vil desuden gerne have følgende informationer.
Hvis du ringer ind til os skal vi nok guide dig hen til informationerne. Jeg har dog vedhæftet et par guides til hjælp.
- Hvilket styresystem bruger du på din(e) computer(e)? (Windows XP, Vista, Mac OS X osv.)
- Bruger du en router eller andet udstyr?
- Hvis du bruger en router, skal vi bede dig om at pille denne af og sætte en computer til direkte med et kabel, eftersom en routers indstillinger eller andre forhold kan gøre, at hastigheden bliver forringet
- Når du sidder direkte på med et kabel:
o Hvilken IP-adresse får din computer?
o Hvilken fysisk adresse har din computer?
o Hvilken undernetmaske?
o Hvilken standardgateway?
- Har du afprøvet med en anden computer
- Har du afprøvet med et andet kabel?
Du skal desuden være opmærksom på, at hvis sagen ender med, at vi skal sende en tekniker, og teknikeren finder ud af, at problemet ligger på dit udstyr, risikerer du, at vi sender regningen videre til dig. Det er derfor vi gerne vil have så mange informationer som muligt, og at du selv tester udstyret efter ovenstående.
Mail 2
Tak for dine hastighedstests og informationer, der viser at du ikke måler nær den hastighed du skal have.
Jeg går ud fra, eftersom det er den samme fysiske adresse jeg kan se tændt på forbindelsen lige nu, at du har din computer tilkoblet direkte uden brug af router?
Som jeg nævnte i tidligere mail, hvis vi sender en tekniker, og denne sætter en computer til og han måler en korrekt hastighed, vil du muligvis modtage regningen for teknikeren. Derfor vil det være rigtig godt, hvis du selv kan lave denne test, med at låne en anden computer og sætte til, vente op til en time til den får lov at komme på nettet, og så tage en test med denne computer. Hvis denne giver samme resultat, må vi se nærmere på problemet. Jeg kan som sagt stadig ikke umiddelbart se nogle problemer på din forbindelse, men efter din test, vil vi sende den videre til vores driftscenter.
Mail 3
Du ringede ind i går og talte med min kollega.
Han forklarede dig, at vi kan se, at dit udstyr kun henter med 1/10 af hvad den burde, dvs. med 10Mb i stedet for med 100Mb, som er den hastighed der hentes/sendes med på lokalnetværket.
Vores driftscenter har tjekket din forbindelse direkte til stikket, hvor dit udstyr sidder, og den hastighed er korrekt og den som du har opgraderet til.
Driften siger så også, at fejlen kan ligge flere steder, fx på konfigurationen på din pc, eller på netkortet.
Vi anbefaler at der afprøves andet udstyr INDEN vi evt. sætter en tekniker på sagen, da det er dig selv der vil modtage regningen for teknikeren, hvis fejlen ligger på dit eget udstyr.
I vores system står du til: Nuværende hastighed 10 Mbps Pakke:(21504/2048)
Hvor der burde stå: Nuværende hastighed 100 Mbps Pakke: (21504/2048)