/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jagt
#NavnPoint
Øjenvidne.. 26575
betterwis.. 21324
Tonganese.. 21280
Kaptajn-T.. 11178
Provsten1 10595
katekismus 8070
Heidi-Ho 7412
dabj 6124
Sandhedsv.. 5655
10  TheRealDe.. 4815
Tilladelse til blyhaglpatroner
Fra : TheRealDeal
Vist : 4854 gange
400 point
Dato : 03-10-09 15:03

Kære alle

Kan der fra politiets side gives en tilladelse til at opbevare og samle på gamle blyhagl patroner?

TRD

 
 
Kommentar
Fra : Tonganeseren


Dato : 03-10-09 15:05

Hej TRD.

Ja, der skal tilladelse til at opbevare blyhaglspatroner, og skidtet skal registreres, så en eller anden ikke forgriber sig på samlingen.



Kommentar
Fra : Stouenberg


Dato : 03-10-09 15:09

- er der nogen der samler på dem??? Jeg har lige afleveret 22 kg (fra '70erne) på den lokale politistation!!! Jeg fik ikke engang en kvittering...

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 03-10-09 15:15

Det er jo historisk som meget andet.

Men fjern lige krudt og tændsats fra patronerne

Kommentar
Fra : TheRealDeal


Dato : 03-10-09 15:19

Kære Tonganeser

Må patronerne være klar til brug og der med mener jeg kan de i realiteten afskydes, selv om de kun er til pynt?

TRD

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 03-10-09 17:07



Citat
Må patronerne være klar til brug og der med mener jeg kan de i realiteten afskydes, selv om de kun er til pynt?


Patroner til pynt??????????

Der er mange former for udsmykning.Her er nok en af de lettere bizarre.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 400 point
Dato : 03-10-09 17:08

Så vidt jeg ved, findes der 3 forskellige tilladelsestyper.
1. Den første, hvor tændstas og krudt skal fjernes. Bemærk, at et tomt hylster kan genbruges.
2. Den næste, hvor patronhylstret skal skæres op, så det ikke mere kan bruges.
3. Politiet kan give tilladelse til at opbevare haglpatroner, hvor tændsats, krudtladning og haglladning (uanset hvilken type) er intakt.
Til sidste tilladelsestype skal nævnes, at politiet i den seneste tid ikke har haft blanketter til udfyldelse, hvilket kunne tyde på, at man fremover skal deaktivere enhver patron.

Mvh.
Tonganeseren


Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 03-10-09 17:26

De panikker jo stadig hos politiet hvis man smækker et tomt granathylster i messing fra 2. verdenskrig på disken

Kommentar
Fra : Tonganeseren


Dato : 03-10-09 17:33

Ja, men tænk så lige over den situation på Amager, hvor en mand troppede op med en pansermine - som dog ikke indeholdt nogen detonator..

Kommentar
Fra : granner01


Dato : 03-10-09 20:00

Er det nemmeste ikke at spørge politiet?

Kommentar
Fra : habibiPro


Dato : 03-10-09 20:24

--------------------------------------------------------------------------------
Er det nemmeste ikke at spørge politiet?

Hvis de ellers kan fide ud af det? ellers er der noget der hedder lov for våbensamlere


Kommentar
Fra : bb1


Dato : 03-10-09 20:25

Hvis I har hele haglpatroner så kontakt: http://www.patronforening.dk/ i stædet for at aflevere dem til politiet, der gør de ingen gavn..


Kommentar
Fra : Øjenvidnet4


Dato : 04-10-09 11:34

Bendt Ballegård.

Den forening du nævner i din kommentar, må den opbevare skarpt-ladte blypatroner og i givet fald - hvilken gavn gør de dér i stedet for hos politiet ??

Har du afleveret din samling til foreningen eller politiet ?

Det er en skam for dig, at du nu har haft bøvl og udgifter med at forstærke dine mure i "kontoret", hvis du alligevel har afleveret dine blyhagls-patroner - på den anden side får du jo glæde af den store helio-julemandsplads på taget, nu hvor forstærkningen er gennemført.

Ørenfignen4

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 04-10-09 13:40

Politiet får dem bare destrueret, muligvis gemmer de nogle til deres eget museum.

Om 50 år ligger der sikkert stadig bunker af blypatroner rundt om på lofter og andre steder, ligesom andet skrammel.

Kommentar
Fra : bb1


Dato : 04-10-09 23:09

Øjenvidne - der er altså indlæg, som er for barnlige du har lige skrevet et

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4


Dato : 05-10-09 06:20

BB1


Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-10-09 23:09


--------------------------------------------------------------------------------
Øjenvidne - der er altså indlæg, som er for barnlige du har lige skrevet et
--------------------------------------------------------------------------------

Og det skulle komme fra dig, JulemandenKandu's "far" !!!


Øjenvidnet4²


Kommentar
Fra : bb1


Dato : 05-10-09 08:19

godt opfattet du er slet ikke så dum, som du selv ligger op til.....

Kommentar
Fra : habibiPro


Dato : 05-10-09 12:17


Meget kan vi sige om øjenvidnet, men fattedum er han ikke, han kører nok på en af de hurtigste knallerter, har heller ikke indtrykket af, at han misforstår alt, som visse andre.

Kommentar
Fra : TheRealDeal


Dato : 09-10-09 14:56

Kære alle

Lad os antage der er en som har blyhaglpatroner til at stå frit fremme på en hylde i sit kontor, uden der er fjernet noget, så patronerne er klar til brug, er det så ulovligt?

Hvis en person køber X antal blyhaglpatroner af forskellig mærker, i den mening de vil blive "sjældne" i fremtiden, kan der gives tilladelse til det?
TRD

Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 09-10-09 15:26

Nix, i aflåst skab.
Og så må de ikke bruges til at slukke levende lys med.

Måske er der allerede auktioner eller samlingermed gammel skarp ammunition som jagtpatroner jo er, med udgåede typer og liebhaverpatroner fra nedlagte fabrikker, men forvent ikke at finde det på lauritz.com

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4


Dato : 09-10-09 17:45

TRD kl. 14:56

Dit første spørgsmål: Ja

Dit andet spørgsmål: Nej


Jeg er vidende om, at en vis person er hjemmelader. Han har hidtil brugt blyhagl men er nu gået over til gamle kugler fra kuglelejer. Han havde ellers fået den geniale ide at opkøbe gamle blytage og orgelpiber fra kirker for derefter at omsmelte blyet og zincken - han mente dermed at kunne omgå forbudet mod bly ved at iblande lidt zinck, men den gik ikke. Nogle emsige naboer med en bilforhandler som hovedmand, fik stoppet tiltaget.

Se, det var en historie fra det virkelige liv.

Øjenvidnet4



Kommentar
Fra : bb1


Dato : 11-10-09 19:15

Øjenvidne - meld ham til politiet!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren


Dato : 11-10-09 19:36

Hovsa - den sved squ.

Kommentar
Fra : Tonganeseren


Dato : 11-10-09 19:37

LADAmanden kvaje sig.

Kommentar
Fra : bb1


Dato : 11-10-09 20:21

- Tonganeseren gør det jo!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren


Dato : 11-10-09 21:33

Må jeg rette en dybtfølt tak til Ballehyleren fra Bottrup. Jeg forstår bare ikke at du udelukker mig fra dine tråde - for samtidig at bringe de fleste af mine indlæg i samme. Jeg tror du er forsynet med en hjerne med linksgevind.


Og du spørger til politianmeldelsen, i forbindelse med at Heidi-Ho truer med at sexforulempe Berthelsen hustru. Jeg skal hilse fra E.B.B og skrive, at anmeldelsen blev foretaget torsdag d. 8.10. 09 klokken 10:58 på Helsingør Politistation. Nu er skidtet i hvert fald registreret, og lad os så se, om der kommer flere trusler. Den slags tager tid - med fogedforretning, for at få oplyst Heidi-Ho`s adresse etc. . Jeg glæder mig også til at se hvad der kommer ud af sagen.

Har du forresten hørt noget til de politianmeldelser du har foretaget i 2008/09??? Har der ikke været tale om nogle stykker?? 3 stk.???

Kommentar
Fra : bb1


Dato : 11-10-09 22:20

Tonganeser/E.B.Berthelsen gå nu endelig ikke i selvsving. Politimesteren tog ikke din anmeldelse særlig alvorlig. Havde han gjort det havde H.H. ikke kunnet se landskamp

Fogedforretning skriver du? - Nå, så politimesteren har henvist dig til et civilt søgsmål - hvorfor skriver du ikke sanheden. En sådan kan godt tage tid.

Hvad min hjerne består at finder du aldrig ud af. Det kræver mere end du kan klare

Og med hensyn til det ene brev, som jeg har overgivet til politiet, ja så har de endnu ikke fortalt mig, hvad de har foretaget sig og jeg er også lige glad, for jeg har ikke modtaget breve med samme håndskrift og poststempel siden.

Jeg samler med glæde alle dine sjofle indlæg, for det er bl.a. mit vær imod dig!!!!!!!!!!!!
men det fatter du heller ikke - Jo mere du sviner mig til og kalder mig øge navne. Jo svære har du ved at anmelde mig for noget som helst

Kommentar
Fra : Tonganeseren


Dato : 11-10-09 23:36

Fogedforretning skriver du? - Nå, så politimesteren har henvist dig til et civilt søgsmål - hvorfor skriver du ikke sanheden. En sådan kan godt tage tid.

Bent Skidespræller. Din viden om jura kan ligge bag på et frimærke på 25 øre. Mindre palds gives vistnok ikke.
Næh du. Der er såmænd tale om en ganske almindelig anmeldelse, hvor fogden skal få rettens tillaldelse til at få åbnet for adgangen til hjemmesidens deltagere.

Du tænker vel på besøg af Kongens Fogede - men den slags er noget helt andet - ikk`? Ham kender du vel.



Kommentar
Fra : bb1


Dato : 12-10-09 00:22

Du kan selv være en Gå du nu i seng og . Hvis politiet virkelig tog dig alvorlig, så var de ikke flere dage om, at få en dommerkendelse.men jeg glæder mig til resultatet for uanset hvad det bliver, så får jeg da noget ud af det.

Enten et af dig eller at Kandu`s amin snart bliver klarover,at personer, som kun kan skrive øgenavne om andre bør udelukkes.

Kommentar
Fra : Tonganeseren


Dato : 12-10-09 11:18

Hej Balleprutter.

Hvordan er det forresten gået med den mordtrussel du meddelte politiet i 2008??????? Du mere end antydede, at det var Centerpoint som stod bag. Han har ikke hørt noget. Ved du mere end andre - om mordtruslen???

Du anmeldte også et hovedbestyrelsesmedlem fra Fyn for at bruge blyhagl. Hvordan går det med den sag???

Din onkel var savskærer - hvad lavede din far??? Ikke en skid. Var han ikke ornitolog med speciale i "lommelærker"???. Og hvad laver du? Det er gået støt og roligt nedad i din familie. Bunden er nået.

Kommentar
Fra : bb1


Dato : 12-10-09 14:10

Du er gået helt i selvsving. Indlægget går i arkivet - dine spørgsmål er besvaret,men læse kan du jo heller ikke

Kommentar
Fra : Tonganeseren


Dato : 12-10-09 17:18

--------------------------------------------------------------------------------
Du er gået helt i selvsving. Indlægget går i arkivet - dine spørgsmål er besvaret,men læse kan du jo heller ikke
. . . . . skrev Balleknuden fra Bottrup.

Du har anmeldt et hovedbestyrelsesmedlem fra DLS for at bruge blyhagl. Har du heller ikke hørt vedr. den sag???

Bortset fra det, Knudsen, så er det vist dig der savner evner udi det skriftlige. Det er ikke hver dag du har støttepædagog på.


Kommentar
Fra : bb1


Dato : 12-10-09 18:14

arkiveret.... Jo mere jo bedre.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 12-10-09 18:37


Tonganeseren!!! Du kan "mange gode".

Med dit ordforråd,burde du underholde i en rocker-klub.Eller lignende.

Dit talent går delvis til spilde,her på Kandu.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal


Dato : 14-10-09 09:57

Tak for svaret Tonganeseren, dejligt der er nogen der har sat sig ind i tingene
TRD

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408917
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste