|
| Hvis funktion, rullelister,sum Fra : Krassus | Vist : 1572 gange 30 point Dato : 25-09-09 15:47 |
|
Hej Kandu
Jeg har et excel ark, hvor jeg har lavet en rulleliste (Drop down box) fra en liste jeg selv har defineret.
Når jeg vælger en værdi i min rulle liste, og skriver et beløb ud fra (fx. mad eller blockbuster)
vil jeg gerne kunne finde ud af at summe op hvor mange penge jeg har brugt på det enkelte punkt i min rulle liste?
Dvs. jeg gerne vil lave en Hvis sætning der siger: Søg gennem alle udgiftsposter og find dem der svarer til Blockbuster, når du har fundet de værdier så tag dem og læg dem sammen i det her felt!
Håber der er nogen excel genier derude der kan hjælpe mig så mit husholdningbudget bliver mere overskueligt :D Kandu?
| |
| Kommentar Fra : Rosco40 |
Dato : 27-09-09 13:55 |
|
Hej Krassus
Hvis udgiftposterne (Mad, Tøj, Blocbuster mm) er i kolonne A
Beløbet i kolonne B
I H2 Skriver du, blockbuster
I I2 Indsætter du denne formel
=SUMPRODUKT(($B$2:$B$100)*($A$2:$A$100=H2))
Kopier formlen nedaf
Og indsæt tilsvarende flere udgitposter i kolonne H
| |
| Godkendelse af svar Fra : Krassus |
Dato : 28-09-09 07:49 |
|
Tak for svaret ampere. Jeg endte med at bruge sum.hviser
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|