/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
CPI går ud efter start
Fra : tryllerylle
Vist : 5387 gange
100 point
Dato : 25-05-09 07:55

Jeg har stillet spørgsmålet før, og troede jeg fik det løst, men det fik jeg desværre ikke

Hej alle. Jeg har en CPi Oliver City 2005.

Hver morgen/eftermiddag efter den har stået stille nogle timer har jeg samme problem

Jeg starter scooteren, og den går i tomgang i 5 sekunder. så går den ud, og er meget svær og starte igen. jeg kører næsten batteriet helt flad inden jeg får liv i den.
Når jeg så endelig får liv i den kører den upåklageligt, og kan sagtens starte hvis jeg kun har haft den slukket et par minutter.

Jeg har haft den til og stå både ude og inde, men problemet er først kommet efter det er blevet varmere vejr. Da det var koldt i vejret startede den hver gang uden problemer.


 
 
Kommentar
Fra : sp4nker


Dato : 25-05-09 11:18

HAr du pillet ting fra?skive, dyse osv...
Er tændrøret våd, gnister den?
Er membranen i stykker?

Kommentar
Fra : tryllerylle


Dato : 25-05-09 11:54

Ringen er fjernet, der sidder en 45-udstødning på, og dysen er skiftet med en større.
Den har tidligere startet uden problemer med nøjagtig samme opsætning.

Det er derfor jeg ikke kan forstå den lige pludselig ikke vil starte ordentlig

Kommentar
Fra : sp4nker


Dato : 25-05-09 12:42

cdi BOKSEN...er den med begrænsning eller uden?

Kommentar
Fra : tryllerylle


Dato : 25-05-09 12:53

hmm. det ved jeg ikke? kan man se det på boksen?

Kommentar
Fra : sp4nker


Dato : 25-05-09 13:04

hvis du ikke har skiftet den siden du købte den, så er den helt sandsynligt med begrænsning...
Det betyder at hvis du piller skiven fra og dysser op, vil den boks ryge meget hurtigt!
Så ingen gnist...ingen start

Kommentar
Fra : tryllerylle


Dato : 25-05-09 14:37

Der ER Gnist, og den kan jo også starte. Det er bare MEGET svært, da den først springer på når batteriet er kørt næsten fladt med el-starteren?

Kommentar
Fra : simon-ms


Dato : 25-05-09 15:36

Prøv at rense karburatoren, jeg har haft en lign problem, og det var fordi at ventilen ved svømmeren var stoppet delvist til.

Kommentar
Fra : tryllerylle


Dato : 26-05-09 08:03

Okay. Det prøver jeg. I hører nærmere...

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-09 13:21

Hvad med den automatiske choker ?
Det jo meningen at den skal åbne for ekstra benzin når motoren er kold. Og lukke når der er gået et par minutter. Det kan være den bare er lukket hele tiden.
Men den kan du jo checke når du renser karburatoren.

Du kan læse om automatisk choker her : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/karburator.html#automatisk_choker

Det kan være nålen på den automatiske choker har sat sig fast eller noget.

Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 26-05-09 23:51

Du skal have omprogrammeret din nøgle og styreboks. Det er din startspærer der aktiverer!

Kommentar
Fra : tryllerylle


Dato : 30-05-09 15:47

Så er jeg tilbage!

alt er renset og gennemgået, og den starter stadig ikke. (tank, slange, benzinfilter, karburator, luftfilter)
Hvis jeg sætter en finger for luftfilteret går den dog igang. Når jeg fjerner fingeren kører den lidt, men går ud efter ca. 1 minut. hvis jeg sætter fingeren for luftfilteret lige inden den går ud, går den op i omdrejninger igen og kører ca. 1 minut igen.
Sådan kan jeg fortsætte i lang tid.

hvis jeg holder fingeren for luftfilteret hele tiden går den hurtigt ud (drunker, tror jeg)

Hvad f***** er der nu galt?

Kommentar
Fra : banditJolle


Dato : 02-06-09 17:44

jeg har nøjagtigt det samme problem og har lavet det samme ved min scooter som dig :/jeg har ikk forstand på scootere men kan det være at den for for lidt benzin eller for lidt luft ?

Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 03-06-09 13:45

Det var da sjovt i har præcist det samme problem.
Vi kunne eventuelt prøve at sætte standard rør + ring + standard dyse på igen og se om der skulle være nogen forskel.
Læs eventuelt : http://www.scootergalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=556130


Kommentar
Fra : banditJolle


Dato : 03-06-09 19:01

har fundet mit problem, luftfilteret sad ikk rigtigt ham her kom med mange gode forslag prøv at skrive til ham. lidt de samme forslag som scootergrisen

http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/fejlfinding.html

Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 04-06-09 11:17

Citat
lidt de samme forslag som scootergrisen


He, det fordi jeg er den samme person ;)

Kommentar
Fra : banditJolle


Dato : 04-06-09 18:45

haha seriøst ?

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle


Dato : 07-06-09 20:17

Tak for svaret scootergrisen.

så er problemet løst (håber jeg). jeg har skiftet olie til fuldsyntetisk, fra semisyntetisk, og det har virket

Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 09-06-09 14:08

bandit : ja seriøst
I kan bare skrive hvis i har nogen gode forslag til hjemmeside.
Det kunne være meget godt med en side med typiske fejl og hvordan man retter det.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste