Du skal først og fremmest have en idé om, hvordan din netbutik skal se ud og hvad den skal indeholde. Så skal du kontakte en webdesigener, som er dygtig. Det tager nemlig tid at få startet en god, funktionel og flot hjemmeside op.
Webdesigneren giver dig nogle udkast til dit nye logo, som jo er det første kunderne ser på din hjemmeside, så det er også noget, du skal have en idé om allerede nu. Find et kort, men et rammende navn til din butik.
Det vil være super, hvis logoet og din hjemmeside er i samme stil, for så husker folk den, når du giver dem et vistitkort eller en brochure.
Når det er klaret, skal din hjemmeside laves, og det tager nogle uger. Så kan du jo i mellemtiden lede efter leverandører af dine varer. Prøv også at søge i udlandet, men der er det dog mange gange nødvendigt at købe store varepartier hjem, og hvem har lige råd til det i starten?
Måske kan du finde en butik, som skal af med et restlager. Men selvfølgelig har du jo nok en idé om, hvilke typer varer, du vil sælge. Du kan også besøge nogle fysiske butikker, og henkastet spørge dem, hvor de køber deres varer.
Du skal ikke regne med, at komme til at leve af en netbutik af denne slags, for der er rigtig mange af dem. Så skal du i hvert fald være meget aggressiv i din markedsføring, men det er der jo også firmaer, der kan tage sig af.
Den bedste markedsføring på nettet er Google, og der kan det godt betale sig, at bruge nogle penge på reklame hver måned. Det skal også gøres i rimelig tid, for det tager sin tid at komme på forsiden af
Google, og derfor er det meget vigtigt, at du i Google Adwords laver nogle supergode søgeord, som gør, at din butik vil komme frem, når folk søger børnetøj på nettet.
Vi har selv en netbutik, som nu har over to år på bagen, og det tog det første år at blive synliggjort og at få en kundekreds, for de faste kunder er utrolig vigtige -de giver jo også en form for markedsføring, og er nødvendige for dig.
folk tror ikke, det kræver så meget at have en netbutik, men det gør det fordi, du netop ikke har en fysisk butik og kokurrencen er stor. Man kan ofte opleve, at der måske er 150 besøgende på ens hjemmeside, men alligevel ingen ordre, og det kan godt være lidt frustrerende, men er ganske normalt. Det er jo bare SÅ nemt at ose på nettet. Der ville aldrig komme 150 besøgende i en fysisk butik, uden at én eneste købte noget. Men sådan er det. Det er derfor, at det er vigtigt at bruge Google og oprette sin butik i alle de søgemaskiner, man kan.
Held og lykke med projektet!