|
| Pris sætning af Toyota ? Fra : bite | Vist : 765 gange 100 point Dato : 21-02-09 11:13 |
|
Jeg er skal til at købe Toyota Avensis 1,8 SOL stationcar med facelift fra omkring 06, men undrer mig over prisætningen. I sin tid kostede den omkring 360.000 kr, men som alle ved blev der givet norle genvaldige flåde rabatter på netop disse biler, helt op til 50.000 kr
Idag koster sådan en bil der har gået omkring 30-40.000 km omkring 240 - 250.000 kr
Det virker som alt for meget også når man har i tankerne at der er kommet en ny model, som kan erhverves for omkring 350.000 kr.
Er prisen et udtryk for at forhandlerne har byttet disse biler ind til en for høj pris eller er der plads til at man kan presse en stor bid af prisen, eller ingen af delene ?
| |
|
Under alle omstændigheder, så kan alle bilforhandlere presses på pirsen i øjeblikket
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 21-02-09 12:00 |
|
Det prisforlangende er alt for højt, som du nok fornemmer.
Nu må den pågældende jo selv om hvad han forlanger, ligesom du må selv om hvor meget du vil give.
Forhold som service og reklamationsret indgår også i prisvurderingen.
Men med det prisforlangende lyder det som om sælgeren hellere vil beholde bilen.
| |
| Kommentar Fra : bite |
Dato : 21-02-09 12:16 |
|
Men hvis i går ind og kigger på priserne på den bil ligger de alle i det niveau for Toyotaen med facelift og det antal km, mystisk
| |
| Kommentar Fra : piaskov |
Dato : 21-02-09 13:52 |
|
Hej bite.
Prøv at sætte den ind her. Så vil du se hvad den koster hvis du vil sælge .
http://www.bilpriser.dk/
Du skal så regne med at forhandleren oven i sin fortjeneste også skal lægge et beløb til event. garanti rep. på den.
Det koster og de tager uden at blinke pengene på forskud
| |
|
Nu skal du ikke tro at forhandlerne får de priser de forlanger i annoncerne, slet ikke i øjeblikket...
Men tilsyneladende holder Avensis prisen bedre end de fleste af konkurrenterne?
| |
| Kommentar Fra : bite |
Dato : 21-02-09 17:17 |
|
Ja men sætter bilpriser.dk ikke bilerne lidt for højt i forhold til hvad man reelt kan få hos forhandleren ?
| |
|
Jeg har nu lige fået den lokale avis med lørdagens motor tillæg.
Heraf fremgår bl.a. at bilprisen på en billig Mazda er reduseret med 26.000 kr og
på en dyr Volvo med 70.000 kr som følge af finanskrisen.
Du skal bede om et afslag et sted derimellem...
| |
| Kommentar Fra : bite |
Dato : 21-02-09 18:14 |
|
Det er også noget i den retning jeg har tænkt mig.
Men er der ikke nogen af jer andre der har oplevet at Bilpriser.dk pt giver et urealistisk høj pris forslag for den bil som i skal af med ?
| |
|
Jeg har lige solgt min 8 år gamle Ford Focus Station Car privat til 49.000 kr.
Dens "fætter" står stadig til salg hos Ford til 79.000 plus levering.
Den pris får Ford jo ikke nogen kunde til at betale...
Men kigger du i bilpriser, eller bedre i bilbasen, ligger priserne stadig på dette høje niveau.
Som ingen, heller ikke du, vil/må betale i en konkret forhandlings situation...
| |
| Kommentar Fra : bite |
Dato : 21-02-09 18:38 |
|
Ja det er lidt mærkeligt, og når avancen på en billig bil er 30.000 kr, hvad er den så ikke på en bil til over 200.000 kr. Tror en stor del af de biler som er til salg nu, er købt ind før eller midt i krisen
| |
| Accepteret svar Fra : svendgiversen | Modtaget 100 point Dato : 21-02-09 18:51 |
|
Ja, og hvordan tror du forhandlernes kassekredit har det?
Hellere sælge med tab end slet ikke sælge...
(biler der står hos en forhandler bliver jo ikke yngre, tværtimod).
På et tidspunkt bliver de nødt til at sælge, og så kan du gøre en billig handel...
| |
| Kommentar Fra : bite |
Dato : 21-02-09 21:24 |
|
Ja det er jo godt for mig som køber, men også lidt sørgeligt at økonomien kan vende på den måde og så hurtigt.
Men er der ikke nogen som for nylig har været ude og handle bil, og kan skrive lidt om hvor meget de fik forhandlet den ned på ?
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 25-02-09 17:51 |
|
Her er et eksempel :
2006 Toyota Avensis, 2.4 Sol, 5d, Aut., Benzin, St. car, 163 HK,.. km. 44.000
nypris(DK) uden udstyr: DKK 436.104 inkl. moms (2005)
højeste bud : 207.000 DKK
det er dog et ”pænt stort” tab / afskrivning,.. ca. 230.000 kr. !!
eller 77.000 kr. pr. år
http://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=1320066
………………………………………………………………………………………..
eller denne :
2006 (9mdr. 06) Toyota Avensis 1.8 Sol, 5d, 5g, Benzin, St. car, 129 HK km. 20.508
nypris(DK) uden udstyr: DKK 360.148 inkl. moms (2005)
højeste bud : 190.500 DKK
den har altså tabt 170.000 på 2 ½ år,… eller 68.000 kr. pr. år
http://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=1312332
jeg synes det lyder fornuftig,..
hvis du havde købt en af disse fra ny,..
tror du så ikke du ville være godt træt af at ha’ tabt 70.000 kr. pr. år. ?
eller hvor meget havde du forventet den taber yderligt,. ?
jeg spør’ bare,…
| |
| Kommentar Fra : bite |
Dato : 25-02-09 18:44 |
|
Jo, det er pænt irriterende hvis man har købt lige før krise og ny model
Problemet er bare at f.eks den nederste auktion med en Avensis 1,8, har han selv sat prisen til minimum 220.000 kr, og den blev derfor ikke solgt.
Jeg forstår godt at det kan være frustrende, men prisen er stadig for høj efter mit hoved. Den bil skal ligge omkring 205.000 mener jeg. Men måske skal den nye model lige være på markedet et par måneder mere.
| |
| Godkendelse af svar Fra : bite |
Dato : 26-02-09 22:17 |
|
Tak for svaret svendgiversen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|