|
|
det står blandt andet i manualen.
jeg skrev til dem som laver opladeren og de skrev tilbage at det kan være fordi batteriet ikke blev opladt i butikken da jeg købte min scooter.
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 20-02-09 12:44 |
|
Okay, Ja det kan godt være de siger det, men den skal jo stadig lade med de 13,4 volt..
Da jeg lige havde købt min scooter og når batteriet var fuldt opladet, sagde mit multimeter 13,4-13,5 volt..
Men 12,6 volt er jo stadig rigeligt til at starte scooteren med og blinklys og alt der, så scooteren skal nok lade batteriet helt op for dig..
Har personligt at brugt batteri ladere til scootere, da jeg synes kickstarteren er fin, og så går der jo kun et par kilometer før at batteriet har rigeligt med strøm til at starte..
| |
|
det er et vedligeholdelsesfrit 12volt og 7Ah tror jeg det er. GTX7A-BS
Selvom jeg har opladt det så kan jeg ikke bruge min elstart når jeg kommer ud og scooteren har stået hele natten. Men hvis jeg har kørt motoren varm så kan jeg godt starte med el starteren.
Jeg har læst at batteriet har mindre Ah nu når det er koldt.
Kan det måske være fordi der er for meget friktion i motoren til at elstarteren kan dreje den rundt når det er koldt... det vel ikke rigtigt så meget jeg kan gøre ved det andet end at skifte olie til en mere tynd olie.
| |
| Accepteret svar Fra : Spotbot | Modtaget 50 point Dato : 21-02-09 10:41 |
|
Ja det har mindre Ah når det er koldt, men Ah står for Ampere timer, altså hvor lang tid den kan give et X antal Ampere, selvom det mister lidt Ah skulle det stadig sagtens kunne levere strøm nok til el-starteren. Den eneste ulempe det giver når det er koldt er at med de mindre Ah kan man ikke bruge el-starteren særligt længe ud kørsel ad gangen ( hvis man nu har start problemer )
Er kickstarteren svær at træde på, vil anbefalde du kun bruger olie med den visikotet som de anbefalder i din manual..
Er du sikker på den ikke er galt med batteriet?
- Fordi jeg havde engang samme problem, den ville ikke køre rundt om morgenen. Men efter en god tur ville den gerne ( og det er en 2-takt vi snakker om). Jeg tog batteriet ud, målte på det efter en god køretur hvor det sagde 13,21V og 10 timer efter målte jeg så 11,84V altså batteriet var simpelthen færdigt. Har ikke haft problemet siden jeg skiftede batteriet.
| |
|
Det nok batteriet så, de har jo nok ikke ladt det op i butikken.
Det bare ærgeligt når batteriet kun er 1 år gammelt.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|