|
|
nu mener jeg om f. eks stofferne til elbilen om de er dyre og svære at producere?
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 28-01-09 09:35 |
|
stofferne ?
Det handler mere om at få en seriepruduktion igang og dermed lavere stykpris
og og myndighedernes velvillige holdning til elbiler.
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 28-01-09 09:47 |
|
Herhjemme er det jo også et spørgsmål om afgifter. De siddende regeringer har ikke haft viljen til at lempe på afgiften, - det er jo nogle behagelige penge der kommer ind ved dagens afgiftspolitik. Så nu må vi jo snart se en ændring, men nogen kommer jo til at betale, og det bliver jo så nok os som køre i benzin og diesel.
Men jeg forstår ikke de ikke støtter brinttiltaget, - i mine øjne er der mere fremtid i det, da vi stadig er afhængig af elproduktionen, - og vi skulle da nødig have en vindmølle til at stå på ethvert hushjørne.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 28-01-09 12:38 |
|
Citat spørgsmål: Hvorfor bruger man ikke elbilen |
Svaret er såre simpelt....
Det er for dyrt og upraktisk - endnu
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 28-01-09 20:42 |
|
Et af de allerstørste problemer er rækkevidden. Kører man tør for strøm, tanker man ikke "bare" lige op, som på benzin og dieselbiler. Det tager tid, at oplade et batteri (Og hvem orker, at sidde og glo på en rasteplads, når der er 30 km hjem, fordi "dyret" skal oplades ? )
Der er snak om, at Danmark skal være foregangsland, med ladestationer og batteriskift, men hvordan det kommer til, at fungere, må tiden vise.
Det kræver jo først og fremmest standard størrelse og spænding samt kapacitet på batterierne, - og hvem vil helt ærligt bytte et nyt - og antageligt dyrt batteri - for et halvgammelt, men opladet af samme type ? Jeg tror langtfra, at det bliver problemfrit, - men tanken er da rar nok.
| |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 29-01-09 08:21 |
|
Hvis elbilerne kunne præstere noget i retning af det samme som diesel/benzinbilerne, ville vi være godt på vej - og skulle man så heller ikke betale 30.000 - 60.000 kr. for udskiftning af batterier, så ville det nok blive et godt køb!
Det er jo ikke nok, at man skal betale 40 kr. for en opladning for at køre 100 km!
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 29-01-09 09:45 |
|
Jeg er godtnok bange for at det bliver århundredes fiasko, især hvis der satses på at det bliver det eneste ene. Stadigvæk ville jeg satse/investere mere i brintteknologièn.
Der er mange her også, der trækker med campingvogne, og så må man regne med at distancen mellem opladningerne bliver endnu mere reduceret. For slet ikke at tale om erhvervstrafik. Dog kan jeg godt huske trolliebusserne i Odense, det kan jeg godt tage og føle på.
Jeg kan være med til el, som et supplement, hvor mange bruger bilen som nr 2 bil, og den bruges i nærområde, men det er jo ikke det der tales om.
Jeg vil håbe at mine ord bliver til skamme, - men kan ikke forestille mig det.
| |
| Accepteret svar Fra : EA_HS | Modtaget 100 point Dato : 29-01-09 10:44 |
|
Citat spørgsmål: Hvorfor bruger man ikke elbilen og spare miljøet for CO2 når de allerede er opfundet |
Der kører da masser af el biler i Danmark, !!!
en af de første (den Dansk producerede ’ellert’) har nu kørt i over 20 år,
den kan stadig købes NY eller brugt,.. produktionen er dog flyttet til Tyskland,
http://da.wikipedia.org/wiki/Ellert
derudover er der stort set en elbil til hvert formål,
lige fra kasse / varebiler, - til super sportsvogne, der let kan hamle op med deres
benzin / diesel drevne ”familie”
en af de hurtige, accelerere fra 0 til 100 på 3,9 sekunder.
http://newz.dk/high-tech-el-sportsvogn-proever-igen
http://newz.dk/fiskers-super-el-bil-vil-bruge-hoejtalere-til-at-lave-motorstoej
http://blogs.dr.dk/blogs/videnom/archive/2008/05/06/sportsvogn-p-el-i-viden-om.aspx
http://borsen.dk/nyhed/92878/
http://fpn.dk/motor/bil/article1578028.ece
http://www.bt.dk/article/20081102/bil_og_camping/81102015/
http://ing.dk/artikel/93568-lokalt-elselskab-vil-udbrede-elbiler-paa-bornholm
http://ing.dk/artikel/92125-renault-loefter-sloeret-for-fremtidens-elbil-i-danmark
det største problem i øjeblikket, er opladningen,
der er mange forskellige forslag, et af de ’bedre’,.. er oprettelse af ’ladestationer’
f.eks. ved at ombytte batteriet,
målet er et system hvor bilen kan ”oplades, (batt. Udskiftes),.. på samme tid som det tager at tanke bilen med ”alm.” brændstof, (dvs. under 5 min.)
så om et par år, kører der sandsynligvis ret mange el biler i Danmark / Europa mm.
de er altså liige om hjørnet,
http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/net-elbiler-skal-vaere-klar-2011
http://socialdemokratiet.dk/A-Socialdemokraterne-Socialdemokraterne-k%C3%B8rer-landet-rundt-i-elbil-default.aspx?func=article.view&id=251989
http://www.erhvervsbladet.dk/article/20080422/news06/111041233/
| |
| Kommentar Fra : anuarak |
Dato : 30-01-09 10:27 |
|
Hvis det er brændselsceller der er sagen så kig på WWW.IRD.DK -- dansk fremstillet - arbejder også med Methanol princip til el-fremstilling. Har også en elbil der kører på brint.
| |
|
Tak for det gode svar EA_HS.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|