|
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 29-11-08 18:33 |
|
Det er rarest at have en lift. Men du skal have gearolien af. På min Pug skiftede jeg selv begge trækaksler, sidst de lød fælt.
Købte dem hos Høyer
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 29-11-08 18:38 |
|
Du skal ikke have gearolien af. Det render noget ud men du kan putte en klud ind så slipper du at fylde på så meget.Det er let at skifte drivaksel led selv hvis du har skruet bil før.Har du ingen erfaring med at skrue,så lad en der ved hvad han gør, gøre det.
alimak
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 29-11-08 20:13 |
|
Hvis det er det yderste led, kan dette udskiftes uden, at udskifte hele trækakslen.
Det bliver dog højest sandsynligt nødvendigt, at demontere trækakslen under operationen, hvorfor du skal have bilen "tippet" og understøttet imens f.eks. med et par solide bukke.
Og som altid, er det en god ide, at tage omkring biblioteket og låne en reparationsmanual, så man ved lidt om, hvad det er, man har kastet sig ud i, hvilket værktøj det kræver osv.
Det ER muligt, at udføre selv, men ikke lige det letteste, at gå til.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 29-11-08 20:19 |
|
Ja,nu er det ikke mig der spø`r,men man bliver ikke altid klogere af Kandu:
Citat Men du skal have gearolien af. |
Citat Du skal ikke have gearolien af. |
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 29-11-08 20:57 |
|
Om du vil tappe af olien er en smagsag. Vil du skifte gearolien samtidig så tap den af.Vil du ikke så lad vær,og bare efterfyld når du er færdig.Eller du kan løfte bilen kun på den ene side, så kommer det ikke olie ud.
alimak
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 29-11-08 21:21 |
|
Mosebaek > ikke alle er lige øvede med hensyn til rep af forskellige ting.
Derfor kan der godt komme lidt forskellige råd om en rep.
Alimak og Cortina01 - laver vist mange biler og benytter ikke samme metode som en der ikke gør det så tit.
Der er også nogen som kan stille ventiler mens dyret kører i tomgang.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 30-11-08 10:39 |
|
Citat Derfor kan der godt komme lidt forskellige råd om en rep. |
Det var også bare humoristisk ment,fra min side.Selvfølgelig kan en repr.tit udføres på forskellige måder.
Citat Der er også nogen som kan stille ventiler mens dyret kører i tomgang. |
Ja,jeg har selv gjort det på min go`e gamle Kadett C City.
VH.Mosebaek.
| |
| Accepteret svar Fra : pims | Modtaget 100 point Dato : 30-11-08 11:18 |
|
Du skal løsne de to bolte som holder bærearmen fast til støddæmperen. Når det er gjort, vil bærearmen bare hænge lidt længere nede. I nogle tilfælde kan det være nødvendigt at afmontere bremsekaliberen, for at kunne trække hjulnarvet så langt ud som muligt når du skal have akslen ud.
Husk, først skal det ud af hjulnarvet, dernæst ud af gearkassen men et koben eller lign.
Mvh. Pims
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 30-11-08 14:01 |
|
Tror ikke du kan demontere drivakselen uden at afmontere caliperen.
alimak
| |
| Godkendelse af svar Fra : ejgild01 |
Dato : 30-11-08 17:18 |
|
Tak for svaret pims.
jeg tror godt jeg nu,,, tak for de gode svar
| |
| Kommentar Fra : boie01 |
Dato : 30-11-10 22:38 |
|
Hilfe- Hilfe
Er der nogen der har et godt tricks til at udskifte knokkelleddet på en Mazda 626 uden af tage trækakslen af, for 2 år siden udskiftede jeg det højre men da tog jeg også trækakslen af, nu kunne jeg godt tænke mig at gøre det på det venstre hjul uden af tage trækakslen af, i den venstre side er trækakslen ikke så stor som i højre side, mit problem er låseringen, mit knokkelled er helt færdig d.v.s. at det er kun den del der sider på strålerne yderst på akslen jeg skal have af da resten er helt færdig, den var så meget færdig at der overhovedet ikke var noget indmad i, hverken kugler eller noget andet, den lille knogle der sidder tilbage på akslen, skal den slås af med en ordentlig hamme,r jeg har prøvet med en aftrækker men det lykkedes ikke, hvorfor har de ikke lavet de sådan at man kan tage låseringen af, jeg kan bevæge den lille rest af knoglen der sidder på strålerne 2-3 millimeter, så den er løs men jeg har svært ved at få den ud over låseringen som ganske sikkert sidder yderst på resten af drivakslen men den kan desværre ikke ses, er der nogen der har nogle cowboy tricks el. skal jeg have trækaksel af for at give den en med den store hammer, og så bagefter fylde den manglende gearolie gennem det lille umenneskelige hul for at fylde lidt olie på igen.
På forhånd tak Mvh. Boie
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 30-11-10 22:48 |
|
Det letteste er at tage drivakslen af og sætte den i en skruestikke og slå knokkelleddet af.
alimak
| |
| Kommentar Fra : boie01 |
Dato : 01-12-10 07:53 |
|
Tak for svarene, nej jeg kan overhovedet ikke se låseringen, desværre, den må sidde lige inde under det yderste af knokkel leddet men som i skriver må jeg nok tage trækakslen af men jeg gruer for manchetten da det er lidt svært at få den på igen da der ikke er så meget plads da jeg kun har den hævet på nogle bukke og så skal jeg have gear olien tilbage men endnu en gang tak for de hurtige svar.
Mvh. Boie
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|