|
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 27-11-08 08:03 |
|
Det er en sag mellem firmaet og PostDanmark. Du kan begære din indbetaling tilbageført via din bank
| |
|
Eftersom det er en alm. uregistreret pakke, så kan ansvar ikke gøres gældende overfor Post. Det er derfor en sag mellem dig og firmaet.
Du er så heldig at du har købt på kreditkort. Du kan bare rette henvendelse til din bank og oplyse at betalingen skal tilbageføres da du ikke har fået varen. Det er KUN fordi du har benyttet betalingskort. Så nu sidder firmaet med tabet p.g.a. PostDanmarks fejl. Surt for firmaet.
Men der bør sidde nogen i Post Danmark med røde ører. Så fortsæt din eftersøgning/klage, og undskyld høftligt overfor firmaet at du blir nødt til at trække betalingen tilbage.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-11-08 08:47 |
|
I har jo sikkert ret, men kan man sige pakken er uregistreret, når man har kunne følge forsendelsen på nettet?? Man kan jo se hvornår den er ankommet til PostDanmark
Altså jeg ved godt pakken ikke er sendt som anbefalet
Dette er blot en forespørgsel, da jeg selv har en pakke "ude at svømme"
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 27-11-08 08:53 |
|
1 kg. pakke til Danmark ville koste 70,- kr, men en registreret værdipakke på 1000,- kr. ville koste 152,- kr. i porto
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 27-11-08 08:54 |
| | |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 27-11-08 09:33 |
|
Citat Eftersom det er en alm. uregistreret pakke, så kan ansvar ikke gøres gældende overfor Post. Det er derfor en sag mellem dig og firmaet. |
Der er jeg så ikke helt enig, for i og med at pakken har et Track & Trace nummer, så kan det dokumenteres, at PostDanmark ikke har fuldført deres job med at videreformidle forsendelsen/den er forsvundet i deres varetægt på pakkefordelingscenteret, og derfor er det op til dem at erstatte tabet.
Så modtageren der ikke får pakken, trækker betaling tilbage fra sælger og sælger skal ha' sit tab dækket af PostDanmark
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 27-11-08 09:52 |
|
Det er da muligt at du ikke er enig, men det må du jo så forklare Post Danmark LOOL - Men det er rigtigt at sagen, efter kunden har trukket sin betaling tilbage grundet manglende modtagelse, står mellem afsender og Post Danmark.
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 27-11-08 10:11 |
|
Nej IBM. Enhver pakke du indleverer får en track & trace mærkat, uanset hvilken forsendelsesmetode du vælger
| |
| Accepteret svar Fra : dova | Modtaget 100 point Dato : 27-11-08 10:49 |
| | |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-11-08 11:00 |
|
Ja, jeg kan altså stadig tvivle på hvorvidt den er uregistreret.
PostDanmark, har jo selv registreret pakken som ankommet til dem???
Jeg har lige fået mail, om at min pakke først bliver sendt på tirsdag, (en uge forsinket)så jeg har da håb endnu
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 27-11-08 12:16 |
|
De er fantastisk så mange forkerte svar man kan få her i kandu, fra folk som bare gætter sig til et svar.
Se postdanmars forretningsbetingelser for pakker her
http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/fbpostpakker_indland_2009.pdf
Det er helt sikkert at de har et erstatningsansvar.
Afsenderen får jo også en kvittering af samme grund.
Det får man ikke ved almindelige breve, som er en delbilligere , med samme mål.
Forskellen ligger i kvittering og erstatningsansvar.
Dankort er ikke et kreditkort, men et betalingskort hvor modtageren får pengene med det samme uden forbehold. Du kan ikke trække betalingen tilbage, bare fordi du ikke får varen.
Så skulle du have brugt et rigtigt kreditkort, som f. eks. mastercard.
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 27-11-08 12:31 |
| | |
| Kommentar Fra : alka |
Dato : 27-11-08 13:59 |
|
Prøv at gå ind på firmaets hjemmeside og læs betingelser/Handelsvilkår. Der vil du formentlig kunne læse, at ansvaret for pakken obvergår til dig, lige så snart DU HAR MODTAGET PAKKEN. Det er afsenderen, der skal efterlyse pakke.
Du kan henv. dig til din bank, og anmode dem om, at tilbageføre pangene. Tak gerne dokumentationen med dig til banken.
| |
| Kommentar Fra : RyeJensen |
Dato : 27-11-08 19:52 |
|
Sikke dog folk er langt omkring
Svaret på hvornår en risikoen for en pakke overgår fra sælger til køber - altså det tidspunkt hvor salgsgenstanden er leveret - er reguleret i købeloven § 73, der har følgende ordlyd:
"§ 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse."
Bestemmelsen, der kan afviges ved aftale, siger altså, at hvis pakken forsvinder under forsendelse, så skal sælger sende en ny eller betale erstatning.
Hvorvidt sælger kan kræve erstatning fra postdk, vil jeg ikke blande mig i, for jeg synes godt nok de er nærige med deres erstatninger, men eftersom det kan dokumenteres, at pakken ikke er leveret, så har jeg meget svært ved at se, hvordan de vil afvise at erstatte pakken.
| |
| Godkendelse af svar Fra : jesper.s |
Dato : 03-12-08 08:30 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|