Citat Her der det blev lidt koldere var der startbesvær |
Citat Da det var lidt luner i vejeret skulle den bare køre ca. 15 min i tomgang, ja så kunne den godt køre 120 km hver dag. |
Det er vel ikke så sært at den ikke kan blive ved,…
motoren er simpelthen slidt op,
hvordan i alverden kan du kalde røgen HVID,.. ?
den er jo kulsort som et gl. oliebrænderi,..
jeg har haft et par stykker med præcis samme problem,
når der bliver frost grader bliver den helt umulig at starte,
(hvis du har tålmodighed til at ha’ den så længe)
ifølge dine egne forklaringer har du skiftet gløderør, pumpe, filter osv.
den har tilsyneladende kørt ”nogenlunde” da det var varmt i vejret,
når det bliver koldere, bliver stemplerne mindre i diameter,..
dvs. større ”spillerum” mellem stempel og cylindervæg, = mindre kompression,
en DIESEL motor er langt mere afhængig af en god kompression end en benzin,
da diesel motorens kompression fungerer som en slags ”tændrør”,
så når kompressionen falder, får du ”dit” problem, og det bliver værre jo koldere det er,
det hjælper intet at blive ved med at skifte gløderør, pumpe osv
gløderørene kan du hurtigt afprøve,.. ved at tilslutte dem til et OK batteri,
i løbet af max 10 sek. skal de blive lys kirsebærrød ( ca. 750°C )
så længe der ikke er ordentlig kompression på motoren, bliver det ikke let at
puste liv i den,.. og den behøver ikke nødvendigvis at ha’ kørt 600.000 km.
for at være slidt op,
få målt kompressionen inden du ofrer mere tid og penge på den,
måske skal du ha’ fat i en anden motor.
SELVFØLGELIG kan det være mange andre ting i vejen,
men så ville du også ha’ haft problemer da vejret var varmere.