Dele mailprogram i Vista
Det var ret nemt at dele mailprogram i Outlook Express………………..det kan man ikke i Vista.
Microsoft siger det er usikkert, og at man i stedet laver det med en brugerkonto i Vista til hver person.
Du skal være administrator (det er du måske allerede).
Start > kontrolpanel > tilføj eller fjern brugerkonti > ja til at fortsætte >
Opret en ny konto > skriv et navn > lad den være i standardbruger > klik på opret >
Opret endnu en ny konto på samme måde
Nu findes der 3 konti (for uden gæsten)
Den ene er administratoren som kun bør bruges til installationer osv.
De 2 andre kan benyttes til hver sin mail og hver sine personlige mapper.
Hvis du bruger/har brugt denne vejledning fra Fijala:
Citat Du kan få den til at logge på netop din konto ved at gøre som flg.
skriv - netplwiz - i søgefeltet og vælg det der kommer. Markér din konto og fjern fluebenet i
Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren. |
Så kan du vælge at den starter på en bestemt konto og kun skal skifte bruger når en anden vil ”maile”
Sådan skifter du bruger (mail)
Start > skift bruger > klik på den du vil bruge
Vælger du administratoren vil den bede om password selvom du har sat den til automatisk pålogning.
Nu kan du gå ind og sætte en mailkonto eller flere op til denne nye bruger.
De mapper der oprettes hos denne bruger kan ikke ses fra de andre brugere
Alle kan normalt benytte installerede programmer.
Når der skiftes bruger, kører evt. programmer videre, så der kan vendes tilbage.
Så husk at der kan være aktive programmer på alle brugerkonti, hvis der skal lukkes ned.
Kan denne vejledning bruges.
Er der fejl.
Mangler der noget.