"Der bliver altid lukket for benzinen" Ok det er fint, men du kunne jo prøve at lukke benzinen lidt før du slukker motoren.
"Når man kigger i benzinfiltret virker det til at nåleventilen er tæt da benzinstanden er uændret i filtret" Det kan du ikke se der, hvis du virkelig vil undersøge nåleventilen, skal karburatorbunden skrues af, og med åben benzinhane, skal du med en finger løfte svømmeren meget let, for at se om den stadig giver en dråbe benzin.
"Det kan vel ikke passe at den får for meget benzin ved tomgang når den nu går ok i tomgang ( 170 dyse ). "
Nææ, men den går da jo da ikke så fint i tomgang når den går ud når du kørte den ind i garagen ? Men det kan jo være det hjælper at stille nålen i karburatorspjældet et hak ned ?
Når den kun vil starte med nyt tørt tændrør, så skyldes det:
1. enten at karburatoren står og løber over, men det kan den jo ikke hvis din benzinhane ellers lukker tæt, når du lukker den.
2. Den anden mulighed er at du har for dårlig gnist på:
a. Rust på yder-lamellerne på tændspolerne nede ved svinghjulet, eller indvendig i svinghjulet.
b. Platiner for dårlige eller dårlig justeret. Kondensator defekt.
c. Hjælpetændspolen som sidder oppe i stellet (Den hvor tændrørsledningen kommer fra, har dårlig stelforbindelse gennem dens 2 bolte og udvendige møtrikker.
d. Tændrørshætten defekt, eller tændrørshætten er skruet for mange gange rundt på kabelet, så kabelet har mistet sine tråde hvor det skal havde kontakt med tændrørshætten.
VH Palle Hansen