Nu er det jo ikke en supermaskine
Kwang Yang Motor COmpany limited
o-ringen der ligger i rillen, er nok ikke problemet, da det samtidig er en bolt der spændes.
Problemet er nok simmerringen (Pakdåsen som du selv er inde på)
Grunden til at der kommer olie ud, kan jo være:
Pakdåse defekt. Eller:
Forkert tynd olie, eller overfyldt ?
0,8 (0,85 ifølge klistermærke på motor) Liter (0,7 Liter ved olieskift) - SAE 15W-40 (API : SF)
F.eks Castrol GPS
SAE 10W-40 (API : SG) ifølge dansk manual måske på grund af det koldt i danmark.
Pakdåsen bør kunne skiftes udefra, og foregår sådan:
En tynd skarp skruetrækker slåes skråt ind i den tæt ved akselen, og pakdåsen vrikkes ud.
Pakdåsen har en fjeder, meget tæt ved akselen, som ikke skal smadres og falde ind, den må med ud.
Akselen må ikke ridses.
Ny pakdase, smøres med olie eller fedt, og presses lige ind, evnt. bruges en ring af stål, som trykker tæt på dåsens stiveste del, som er tæt på akselen. Små slag på stålringen, men hele tiden skal dåsen komme lige ind.
Hvis der ikke er et bryst i pakdåsehullet, som pakdåsen skal slåes ind imod, skal pakdåsen kun 1 mm inden for krumtaphusets overflade.
MEN JEG VIL DA STÆRKT FRARÅDE AT DU BEGYNDER SELV AT SKILLE MOTOREN AD, DU MISTER ALT GARANTI, OG BRUGER SELV FLERE UGER PÅ DET, HAR IKKE NYE PAKNINGER, VÆRKTØJ MM.
Gear olie (Hentet på nettet)
0,2 Liter (0,18 Liter ved olieskift) - Anbefalet SAE 90
F.eks Castrol Scooting Gear Oil
Der står i manualen at man skal fylde op til kanten af hullet men dette er mere end 0,18 liter olie så jeg skrev til Nellemann&Drewsen ApS som importere Kymco og de skrev tilbage at der skal fyldes 0,18 liter olie i så det med at man skal fylde op til kantan af hullet gælder ikke på Super 8 måske har det gjort på nogen tidligere modeller eller noget.
VH Palle Hansen