/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Fjerne plumb på fz50
Fra : Atha
Vist : 1311 gange
100 point
Dato : 15-05-08 19:24

Kunne godt tænke mig at få fjernet den der plumb på min fz50, da jeg har hørt, at den bliver mere økonomisk i benzinforbrug samt giver lidt mere i hastigheden.
Hos thansen kan man købe en 16 mm indsugningsstud - er den uden plumb?

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved udskiftningen, fx. pakning, skruer, justering osv. eller er det bare at skifte og så kører den bare?

 
 
Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 15-05-08 19:27

I mine dage sad plomben i cylinderen, så mon ikke din omtalte studs er uden plombe.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 15-05-08 19:43

Citat
I mine dage sad plomben i cylinderen


Og der bør den blive siddende

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 15-05-08 22:45

Ha ha
Refi - nogen gange er det let at være enig med dig...

Hvis man skal køre stærkt lovligt, så skal man vente til "man" får kørekort...

vh Ben

Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 15-05-08 23:09



Kommentar
Fra : poul1erik


Dato : 16-05-08 08:44

Bøsningen skal slibes ud.Eller bores med et videabor,som skal slibes mange gange under processen.Når din knallert skal være ulovlig,så kan du lige så godt,købe en 45 cylinder.Den har 3 skyllekanaler,mod 2 kanaler i en 30 cyl.Når du har monteret den og ændret strålespids,kan den både trække og køre ca 60 km/t.
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : poul1erik


Dato : 16-05-08 08:48

Jeg glemte at skrive.Du kan købe et indsugningsrør UDEN plumpen.

Kommentar
Fra : Atha


Dato : 16-05-08 08:57

Køber jeg sådan en plumbfri studs, er det så bare at monterer eller er der noget jeg bør være opmærksom på?

Accepteret svar
Fra : poul1erik

Modtaget 100 point
Dato : 17-05-08 08:45

Der kan være problemer,med at demontere studsen.De skruer ,som holder studsen fast til krumtaphuset,har specielle hoveder.Hovederne skal fjernes,enten ved at bore dem væk,med en vinkelboremaskine eller slibe dem væk.Herefter kan du løfte studsen fra.Der står nu 4 pinde,som du skruer løs med en klemtang el. lign.

Godkendelse af svar
Fra : Atha


Dato : 17-05-08 10:05

ok, jeg kan så forstå jeg også skal have nogle nye skruer også.
Håber det hele er besværret værd, med bedre økonomisk kørsel og mindre sejtræk.

Tak for råd.

Kommentar
Fra : Spotbot


Dato : 18-06-08 20:26

Den bliver IKKE mere økonomisk af det, hverken med benzin pr. km. eller politi..

I moderne scootere med variator er det mere økonomisk at ændre den på grund af den totale gearing bliver højere..

at gøre indsugnigen større er IKKE økonomisk

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409068
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste