|
| Kommentar Fra : jeb3 |
Dato : 06-05-08 10:00 |
|
Det er simpelthen en adresseliste jeg skal have lavet.
Har en del adresser, hvor det er nogle af dem, der skal slistes op.
Er der slet ingen, der kan hjælpe ?
| |
| Kommentar Fra : granner01 |
Dato : 06-05-08 11:02 |
|
Du laver brevet som adresserne skal gemmes i og gemmer det. Adresselisten er også gemt.
Så åbner du word, trykker på funktioner og finder flet lidt nede på "gardinet". Den trykker du på og nu skal du så finde de to filer som skal flettes sammen. Prøv dig frem.
Det er så længe siden jeg har flettet, men jeg vil selv forsøge det. Jeg skal gå nu, men kommer på senere på dagen.
| |
| Accepteret svar Fra : Nordsted1 | Modtaget 100 point Dato : 06-05-08 11:10 |
|
Åben word, og gå i hjælp, og skriv brevfletning, så får du en udførlig forklaring, jeg har som granner01 brugt det tidligere, meeen det er mange år siden, så jeg kan heller ikke huske præcist hvordan man gør...
her er lidt af hjælpe forklaringen
Hvordan begynder jeg en brevfletning?
Du kan bruge Flethjælper til at oprette standardbreve, adresseetiketter, konvolutter eller kataloger. Følg vejledningen i Flethjælper til at arrangere adressedata, flette dem i et standarddokument og udskrive de tilpassede dokumenter.
Åbn eller opret et hoveddokument, som indeholder de generiske oplysninger, der skal gentages i hvert standarddokument, adresseetiket eller katalog.
Åbn eller opret en datakilde, som indeholder de data, der varierer i de flettede dokumenter - f.eks. navne og adresser på modtagerne af standardbrevet. Datakilden kan være et eksisterende regneark, database eller tekstfil, eller en Word-tabel, som oprettes ved hjælp af Flethjælper.
Indsæt fletfelter i hoveddokumentet. Fletfelter er pladsholdere, der fortæller Microsoft Word, hvor data fra datakilden skal indsættes.
Flet data fra datakilden ind i hovedokumentet. Hver række (eller post) i datakilden bliver til et separat standardbrev, adresseetiket eller katalogobjekt. Du kan udskrive de flettede dokumenter på printeren med det samme, eller sende dem til e-mail-adresser eller faxnumre. Du kan også indsamle de flettede dokumenter i et nyt dokument, så du kan gennemse og udskrive dem senere.
Håber det hjælper dig bare lidt... jeg har desværre heller ikke tid lige nu
| |
| Kommentar Fra : granner01 |
Dato : 06-05-08 11:36 |
|
Citat Hvordan begynder jeg en brevfletning?
Du kan bruge Flethjælper til at oprette standardbreve, adresseetiketter, konvolutter eller kataloger. Følg vejledningen i Flethjælper til at arrangere adressedata, flette dem i et standarddokument og udskrive de tilpassede dokumenter.
Åbn eller opret et hoveddokument, som indeholder de generiske oplysninger, der skal gentages i hvert standarddokument, adresseetiket eller katalog.
Åbn eller opret en datakilde, som indeholder de data, der varierer i de flettede dokumenter - f.eks. navne og adresser på modtagerne af standardbrevet. Datakilden kan være et eksisterende regneark, database eller tekstfil, eller en Word-tabel, som oprettes ved hjælp af Flethjælper.
Indsæt fletfelter i hoveddokumentet. Fletfelter er pladsholdere, der fortæller Microsoft Word, hvor data fra datakilden skal indsættes.
Flet data fra datakilden ind i hovedokumentet. Hver række (eller post) i datakilden bliver til et separat standardbrev, adresseetiket eller katalogobjekt. Du kan udskrive de flettede dokumenter på printeren med det samme, eller sende dem til e-mail-adresser eller faxnumre. Du kan også indsamle de flettede dokumenter i et nyt dokument, så du kan gennemse og udskrive dem senere.
Bemærk! Hvis du sender post til adresser i USA, og du bruger Office-versionen Small Business, Professional eller Premium, kan du bruge Direct Mail Manager til at oprette standardbreve, adresseetiketter og konvolutter til adressering, drage fordel af U.S. Postal Services mængderabatter ved masseforsendelser og få mere at vide om tjenester til udskrivning og udbringning af post. Yderligere oplysninger finder du i Direct Mail Manager Help.
Tilbage til toppen
Hvilke typer datakilder kan jeg bruge?
Du kan bruge stort set alle typer datakilder, inklusive Word-tabeller, Microsoft Outlook-kontaktlister, Excel-regneark, Microsoft Access-databaser eller ASCII-tekstfiler. Hvis du ikke allerede har lagret oplysninger i en datakilde, kan du følge den trinvise vejledning i Word til at oprette en Word-tabel med navne, adresser og andre data. Få mere at vide om datakilder til brevfletning. |
Og det vil være en god hjælp at bruge Words hjælp, skriv flet og du kan få al den hjælp du behøver.
Når du laver adresselisten, så vær sikker på at alle navne står i 1. linie, adresser i 2. linie, således forstået at alle navne skal stå i samme linie, alle postnumre i samme linie. Det nemmeste er nok at lave adresselisten i Exell, der er det enkelt at holde styr på linienumrene. Hvis du kender Access så kan adresselisten med fordel oprettes her. Brevet skrives i Word med flettekoder hvor adresselisten skal flettes ind. Flettekode 1 koder så for f.eks. navn og skal sættes der hvor navnet skal stå.
Håber det kan hjælpe dig. Ellers skriv igen
| |
| Kommentar Fra : klamigen |
Dato : 06-05-08 20:30 |
| | |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 06-05-08 20:30 |
|
Hej jeb3
Citat Men nu har jeg en liste over håndværkere, hvor nogen af dem skal flettes over i et andet dokument.
De står i tabel opdelt i adresse, kontakt person, firmanavn mm. |
Du har fået flere bud på fletning, og det opfattes som brevfletning, når du siger dokument!
Så du må nok være lidt mere specifik:
Din liste over håndværkere - hvad er den lavet i? F.eks. Excel eller andet.
Det dokument du ønsker, at overføre data til - hvad er den lavet i?
Og er det alle håndværkere's data, der skal overføres?
Med lidt bedre beskrivelse af problemet, er det muligt at der er nogen der kan svare på dit spørgsmål.
| |
| Kommentar Fra : jeb3 |
Dato : 07-05-08 00:00 |
|
Det er lavet i word.
Der er en lang liste over diverse håndværkere mm.
der skal jeg lave en liste med nogen af dem.
Det er dem, der siden skal have diverse breve, og derfor skal jeg flette dem ind i brevet.
Det jeg synes kunne være smart, var at jeg kunne flette dem jeg skal bruge over i sin egen liste ( jeg skal nemlig også ringe til allesammen, så ville være rart med et afkrydsningspapir).
Og derefter flette dem i breve.
| |
| Kommentar Fra : granner01 |
Dato : 07-05-08 01:14 |
|
Lav bare listen i Word, husk meget nøjagtigt at alle navne skal i samme linie, alle adresser skal i samme linie o.s.v. Når du har gjort det, så kan du printe listerne ud og bruge dem til afkrydsning.
1. navn
2. adresse
3. postnummer
4. by
5 tlf.nr
Når du sætter flettekoderne ind i brevet så skal telefonnumrene ikke med og så skal du kun angive linie 1-2-3+4
Hvis du ønsker at skrive fornavn i brevet, f.eks. Kære xxx, så skal linien til navn specificeres
1. fornavn
2. efternavn
3. Adresse
4. postnummer
5. by
6. telefonnummer
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 14-05-08 14:56 |
| | |
| Godkendelse af svar Fra : jeb3 |
Dato : 21-05-08 11:38 |
|
Tak for svaret Nordsted1.
Fik flere tips, men du kom med den bedste først :D
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|