/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
CPI går ud...
Fra : Jason04
Vist : 2031 gange
20 point
Dato : 22-09-07 21:43

Hæy der...

Jæpz så kom min nærighed til at koste mig grå hår (hvis jeg havde noget)
Har købt en CPI oliver city i T-svansen (dumt, men skaden er sket) i dag satte jeg så et større forrør på og dyssede op fra 52 til 56 (skiven er fjernet)
Nu kan den så ikke gå i tomgang uden at skulle holdes i live og når den så går i stå, tager det MEGET lang tid at få liv i den igen, nogen der ved hvad der kan være problemet???

 
 
Kommentar
Fra : Spotbot


Dato : 22-09-07 22:03

fra 52 op til 56, det er da ikke særlig meget, er det et 45-forrør eller et 70-forrør ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 22-09-07 22:38

Jeg ville nu nok osse dyse op til omkring dyse 64, men jeg tror ikke det er derfor den ikke går i tomgang.
Måske er gummitætningen omkring karburatoren i motorsiden ikke sat helt tæt omkring karburatoren, så den får falsk luft. ?
Måske skal den bare stilles ordentlig på tomgangsskruerne på karburatoren:
Der er en stor fingerskrue, som løfter gasspjældet: Tomgangshovedskruen
Og en lille der stilles med fladskruetrækker, som bestemmer benzinmængden i tomgang: Tomgangs-luftskruen

Indstilling af karburatoren:
Tomgangs-luftskruen har du først skruet helt ind uden at bruge vold, og derefter 1 1/2 omgang ud, (Altså halvanden omgang mod uret), dette er grundindstillingen.
Varm motoren op i få minutter, og indstil tomgangshovedskruen (Den store fingerskrue der løfter spjældet), så motoren kører ca 10-20% hurtigere end den skal når du er færdig.

Nu drejer du tomgangs-luftskruen fra grundstillingen, 1/4 omdrejning ud eller ind, indtil motoren kører med maximum omdrejninger i tomgang, det er muligt du skal dreje ialt 1/2 omdrejning på skruen for at finde dette maximum.
Nu drejes tomgangshovedskruen tilbage, til den tomgangshastighed du faktisk ønsker.
Nu finjusterer du igen tomgangs-luftskruen, for at finde max tomgangshastigheden, men du ligger nu mærke til om 1 omgang ud eller ind, giver nogen forskel i tomgangsomdrejningerne. Hvis det ikke sker nogen ændringer i hastigheden, så lad skruen stå hvor den stod, da du får den bedste acceleration der.
Hvis hastigheden ændrer sig, så slut af med at skrue den 1/8 omg. længere ud end maximum tomgangshastigheden.
Skruen må aldrig være mere end 3 omdrejninger ude, da fjederen bag skruen så ikke kan klemme, og skruen kan ryste sig ud.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jason04


Dato : 23-09-07 00:01

Det var bare superlækre svar, tak skal i ha', så har jeg lidt at rode med i morgen når jeg står op



Godkendelse af svar
Fra : Jason04


Dato : 23-09-07 04:12

Tak for svaret pallebhansen.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste