|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 19-09-07 14:58 |
|
Citat Jeg vil gerne lade et bilbatteri op med en generator fra en bil |
Med mindre du er i god træning vil jeg foreslå at sætte batteriet i bilen og starte denne
Citat Men den producerer vel vekselstrøm |
Ja - en ensretter ville gøre underværker
Hvad skal drive den generator ????????
| |
|
Det eren vindmølle jeg har i tankerne. Det er bare lidt for sjov. Så det ville være rart hvis man ikke skal investere i en masse dyre komponenter. Jeg forestillede mig noget med at plukke en gammel bil for generator, ensretter, laderelæ osv. Men egentlig ved jeg ikke hvor mange rpm generatoren skal køre for at den lader lidt på batteriet.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 19-09-07 16:30 |
|
Det kan ikke betale sig at rode med selv,
møllen skal holde til en hel del.
Denne mølle ser vi i TV2 vejrhaven.
Prisen ganske rimelig.
http://www.procure.dk/moeller.htm
| |
| Accepteret svar Fra : Hejdu58 | Modtaget 100 point Dato : 19-09-07 17:36 |
|
Citat Jeg vil spørge om hvordan et simpelt ladeanlæg virker på en bil. Jeg vil gerne lade et bilbatteri op med en generator fra en bil. Men den producerer vel vekselstrøm? og det er vel jævnstrøm der skal bruges til opladning af et bilbatteri? så hvilke komponenter skal jeg bruge mellem generator og batteri? |
Jeg vil spørge om hvordan et simpelt ladeanlæg virker på en bil. Jeg vil gerne lade et bilbatteri op med en generator fra en bil. Men den producerer vel vekselstrøm? og det er vel jævnstrøm der skal bruges til opladning af et bilbatteri? så hvilke komponenter skal jeg bruge mellem generator og batteri?
[CITAT]
Svar på dit spørgamål: En bilgenerator i dag,er en vekselstrømsgenerator der har indbygget ensretter og laderelæ, så den spænding der kommer er jævnstrøm på ca. 13,8 - 14,2 VDC og kan levere fra ca. 30 Amp - 50 Amp.
Og de komponenter du skal bruge fra generator til batteri er to tykke kabler ca. 10 kvadrat ,et fra generatorens +udgang til plus på batteriet og et fra stel / huset på generatoren til minus på batteriet, og en tynd ledning fra +batteri til en ladelape og videre til generatorens stik til ladelampe.
Det er selve EL siden, OG SELVE MØLLE IDEEN, nøjes med at drømme om det det er det billiste
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 19-09-07 18:32 |
|
Som allerede beskrevet andre steder, vil et fladt batteri kræve nogle hk ( Det er her man af og til kan høre en skrigende rem hyle hjerteskærende ) og mindre belastning når der kommer ampere på batteriet. Det er glimrende beskrevet, at det kræver et par fede kabler + en ladelampe - 4 watt f.eks.
og så nogle beregninger af gearing. Generatoren skal rotere med et vist antal omdrejninger, hvis "Det skal blive til noget", men du vil ikke være i tvivl om, hvornår den genererer strøm. Dels vil ladelampen slukke, dels vil møllen gå ned i omdrejninger - muligvis blive bremset ned under det punkt, hvor generatoren ophører med, at lade. Så tænder ladelampen igen - så du bør nok have en afbryder indskudt på ledningen,så du undgår utilsigtet afladning, og en bremseanordning til vingerne.
Held og lykke med projektet.
| |
| Godkendelse af svar Fra : minimulras |
Dato : 20-09-07 13:10 |
| | |
| Kommentar Fra : Hejdu58 |
Dato : 20-09-07 17:37 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|