|
| help til noget om Styretøj , Fra : needhelp | Vist : 930 gange 20 point Dato : 11-09-07 12:37 |
|
Hvilken betydning har Styretøj for bremseevnen og hvordan holder bremserne længst muligt
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 11-09-07 12:49 |
|
1: Meget
2: lav være med at bruge dem, men "motioner" dem en gang om måneden.
MVH
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 11-09-07 12:50 |
| | |
| Accepteret svar Fra : taunusanden | Modtaget 20 point Dato : 11-09-07 13:36 |
|
Det var da et mystisk spørgsmål
Hvis en bærekugle, topleje, styrekulge eller evt bøsning er defekt eller meget slidt kan det være årsag til skæv bremsning.
Et defekt hjulleje kan være skyld i at bremseskiven vrider sig så meget at den får skubbet bremseklodsen tilbage, dvs at stemplet kommer så langt ind i kaliberen at bremse pedalen skal længere ned for at bremse eller evt skal "pumpes"
Dette har jeg selv oplevet med et slidt hjulleje og en bekendt har haft denne uheldige oplevelse med et nyt hjulleje hvor inder og yder ringene ikke var hærdet så der blev slidt spor i dem meget hurtigt.
Så både og, skævbremsning og nedsat bremse effekt kan også ligge i problemer med styretøjet.
Hvad bunder spørgsmålet i, om jeg må spørge?
- Anden
| |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 11-09-07 14:02 |
|
Man skal ikke køre med defekter på hverken styretøj eller bremser. - Og begge dele har bedst af at blive brugt, -som normalt-, og en gang imellem har bremserne godt af at blive belastet hårdt, -- Med et par måneders mellemrum,ca. foretager jeg en panikopbremsning, og håndbremsen har også bedst af at blive trukket til med jævne mellemrum,når du parkerer selvfølgelig, dog om vinteren trækker jeg ikke håndbremsen når den står over en flere dages periode, da, hvis kablerne er lidt muskne, kan fryse fast.
Når de har godt af at blive brugt, er det også fordi at ABSèn har godt af motionen. + at belægningen kan blive hård på overfladen.
Ellers forstår jeg ikke dit spørgsmål. Det var jo nemmere at have sagt at du skulle lade bilen stå.
Men i det store og hele, hvis ikke begge dele er i orden, vil det nembt være en dræbermaskine.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 11-09-07 18:39 |
|
Styretøj er en ting, bremser en anden. Medmindre du har ABS system kan det være skæbnesvangert, at forsøge begge dele på en og samme gang.
Begge dele bør - som andre allerede har nævnt - være i topform, både af hensyn til dig selv, men sandelig også dine medtrafikanter.
Bremserne har ingen skade af, at blive brugt lidt kraftigt i ny og næ. Så er du sikker på, at de fungerer i en evt. katastrofesituation. Et meget kedeligt tidspunkt at opdage, at de nok burde have været kigget efter. Så hellere skifte klodser en gang mere ..... det er så mit synspunkt.
| |
|
Citat Styretøj er en ting, bremser en anden |
Jep, men de kan så bestemt godt påvirke hinanden..
Bremser der hænger kan jo godt føles som om bilen skal spores..
Altså indtil at røgen står ud fra hjulet om man ikke kan bremse pga at bremsevæsken koger
| |
| Godkendelse af svar Fra : needhelp |
Dato : 12-09-07 11:12 |
|
Tak for svaret taunusanden.
| |
|
Jeg gætter da ikke, holder mig til erfaring og klare facts
| |
|
Nyt nick??
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|