/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Indstilling - dyse osv.
Fra : Bml
Vist : 4290 gange
200 point
Dato : 02-09-07 12:32

Nogen der har nogle forslag til hvad jeg skal gøre for at få min scooter til at stå i tomgang, køre ordentligt osv. Når jeg starter den og har kørt ca. 500m og holder stille og evt. slipper gassen, går den ud. Når jeg så tænder igen og vil til at køre, skal jeg vride gashådtaget helt i bund for at den ikke skal 4-takte, og optrækket er selvfølgelig ikke optimalt på den måde.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre?

Motor:
- Godkendelse: EURO 2
- Type: 1 cylinder 2-takt, luftkølet
- Slagvolume: 70 cc (Polini Sport)
- Tænding: Elektronisk CDI
- Starter: Elektronisk og kickstarter
- Transmission: Variomatic (Polini speedcontrole) 5g
- Powerfilter
- TP Powered udstødning
- Skiven er fjernet
- Dyse #86
- Std. membran med carbon


 
 
Kommentar
Fra : Bml


Dato : 02-09-07 12:32

En cpi oliver city

Kommentar
Fra : josim


Dato : 02-09-07 13:29

Hej Bml

Hade det samme problem selv i lang tid og det var smadder ireternde

tilsidst blev jeg godt gnaven på den skilte luftfiltert og trak det sorte rør ud der stritter op med en lille rundning og så samlede luftfilteret igen uden det rør. Brugte lid gaffatape til jeg fandt størlsen på hullet. og det hjalp meget.

da jeg så at hullet skulle være større skar jeg en del af det sorte rør så den kun lige sedde på sin plads.

håber det hjælper josim

Kommentar
Fra : patrickfridal


Dato : 02-09-07 13:38

josim - Jeg tror du omtaler standard filteret.
Han skriver han har powerfilter på. Ud fra hvad du skriver kan jeg ikke få det til at passe med et powerfilter.

Bml - Hvor meget har du rodet med indstillingerne af karburatoren? Luftskrue og tomgangsskruen?

Tit hjælper det at rode et stykke tid med indstillingerne og til sidst kommer det.
Ellers skal du hen og lege med dysen, start stor at gå længere ned indtil den kører godt. Du kan tjekke om dysen er den rigtige ved at kigge på tændrøret, det skal helst være cocio farvet, brun. Hvis det er meget vådt/ sort er det for stor dyse du kører med, er det hvidt / nærmest brændt er den for lille.

Ellers kig her for at læse mere om indstilling og andet : http://stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=17

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 02-09-07 13:38

Jeg har powerfilter på så jeg kan desværre ikke prøve det du foreslår. Skal den dyses ned?

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 02-09-07 13:43

patrickfridal

Har ødelagt et tændrør. Det var helt sort af sod. Og ja, jeg har pillet lidt ved tomgang og luftskrue.

Vil prøve en mindre dyse først..

Kommentar
Fra : patrickfridal


Dato : 02-09-07 13:45

Hvilket tændrør kører du med nu? Hvad varmeværdi?

Og har du hældt meget olie på eller bare på olieblanderen?

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 02-09-07 14:06

Det tændrør der var i før var 9. Det der sidder i nu er 8. Jeg har ikke selv hældt olie på, kun i den der tank der blander det selv.

Kommentar
Fra : patrickfridal


Dato : 02-09-07 14:07

Okay, så kan det ikke være problemet.

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 02-09-07 14:13

Hvad kan være problemet, er ikke helt med..

Accepteret svar
Fra : patrickfridal

Modtaget 200 point
Dato : 02-09-07 14:17

Indstilling og atter indstilling :)

Har du fjernet begrænsningen i udstødningen?

Hvis ja er det bare at rode med dysen, tomgangs og luftskrue.

Kommentar
Fra : Bml


Dato : 02-09-07 14:20

Den er fjernet. Jeg går i gang med at indstille lidt senere i dag..

Kommentar
Fra : konsul


Dato : 02-09-07 15:54

Ud fra din beskrivelse har du en for fed blanding, som kræver du dyser karb. ned.

Du må førsøge dig frem til korrekt dyse.

Ved justering af karburator gir du motor fuld gas, og justere luftskrue til hvor motor tager flest omdrejninger. Justering forgår naturligvis ubelastet, altså baghjul fri af jorden og så bare gi' den fuld gas, med driftvarm motor naturligvis..

Hilsen

Zagato



Kommentar
Fra : Bml


Dato : 02-09-07 19:50

Prøver jeg.. Kan da ikke give fuld gas og skrue på kabu samtidig.. den er sgu lidt hidsig. Den begynder næsten at dreje rund om sig selv, selvom jeg sidder på den (og jeg er ikke lille af bygning)

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 03-09-07 10:59

Det lyder som om at dit luftfilter er totalt tilkstoppet, ellers er det din choker som sidder fast.
ps. polini anbefaler at man minimum bruger 17,5mm karburator til 70ccm, for at opnå den nødvendigekøling.

dyse 86 til 70ccm med tp powered lyder til at være helt passende, eller nærmest for lille, med powerfilter.


prøv at tage dit powerfilter af og start den uden.
så får du svaret der.
Det er meget normalt at de fedter til.
evt. rens det grundigt i benzin og tør det med trykluft eller lign.

Godkendelse af svar
Fra : Bml


Dato : 05-09-07 17:15

Tak for svaret patrickfridal.

Jeg har fået den til at køre godt nu :D Det må åbenbart have været indstilling fordi der sidder stadig en #86 dyse i. Og n er det ikke fordi at det powerfilter jeg har trækker ret meget luft ind, det var et billigt et til 25-30 kr :D

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste