|
| Kommentar Fra : Bml |
Dato : 02-09-07 12:32 |
| | |
| Kommentar Fra : josim |
Dato : 02-09-07 13:29 |
|
Hej Bml
Hade det samme problem selv i lang tid og det var smadder ireternde
tilsidst blev jeg godt gnaven på den skilte luftfiltert og trak det sorte rør ud der stritter op med en lille rundning og så samlede luftfilteret igen uden det rør. Brugte lid gaffatape til jeg fandt størlsen på hullet. og det hjalp meget.
da jeg så at hullet skulle være større skar jeg en del af det sorte rør så den kun lige sedde på sin plads.
håber det hjælper josim
| |
|
josim - Jeg tror du omtaler standard filteret.
Han skriver han har powerfilter på. Ud fra hvad du skriver kan jeg ikke få det til at passe med et powerfilter.
Bml - Hvor meget har du rodet med indstillingerne af karburatoren? Luftskrue og tomgangsskruen?
Tit hjælper det at rode et stykke tid med indstillingerne og til sidst kommer det.
Ellers skal du hen og lege med dysen, start stor at gå længere ned indtil den kører godt. Du kan tjekke om dysen er den rigtige ved at kigge på tændrøret, det skal helst være cocio farvet, brun. Hvis det er meget vådt/ sort er det for stor dyse du kører med, er det hvidt / nærmest brændt er den for lille.
Ellers kig her for at læse mere om indstilling og andet : http://stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=17
| |
| Kommentar Fra : Bml |
Dato : 02-09-07 13:43 |
|
patrickfridal
Har ødelagt et tændrør. Det var helt sort af sod. Og ja, jeg har pillet lidt ved tomgang og luftskrue.
Vil prøve en mindre dyse først..
| |
|
Hvilket tændrør kører du med nu? Hvad varmeværdi?
Og har du hældt meget olie på eller bare på olieblanderen?
| |
|
Okay, så kan det ikke være problemet.
| |
| Accepteret svar Fra : patrickfridal | Modtaget 200 point Dato : 02-09-07 14:17 |
|
Indstilling og atter indstilling :)
Har du fjernet begrænsningen i udstødningen?
Hvis ja er det bare at rode med dysen, tomgangs og luftskrue.
| |
| Kommentar Fra : konsul |
Dato : 02-09-07 15:54 |
|
Ud fra din beskrivelse har du en for fed blanding, som kræver du dyser karb. ned.
Du må førsøge dig frem til korrekt dyse.
Ved justering af karburator gir du motor fuld gas, og justere luftskrue til hvor motor tager flest omdrejninger. Justering forgår naturligvis ubelastet, altså baghjul fri af jorden og så bare gi' den fuld gas, med driftvarm motor naturligvis..
Hilsen
Zagato
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 03-09-07 10:59 |
|
Det lyder som om at dit luftfilter er totalt tilkstoppet, ellers er det din choker som sidder fast.
ps. polini anbefaler at man minimum bruger 17,5mm karburator til 70ccm, for at opnå den nødvendigekøling.
dyse 86 til 70ccm med tp powered lyder til at være helt passende, eller nærmest for lille, med powerfilter.
prøv at tage dit powerfilter af og start den uden.
så får du svaret der.
Det er meget normalt at de fedter til.
evt. rens det grundigt i benzin og tør det med trykluft eller lign.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Bml |
Dato : 05-09-07 17:15 |
|
Tak for svaret patrickfridal.
Jeg har fået den til at køre godt nu :D Det må åbenbart have været indstilling fordi der sidder stadig en #86 dyse i. Og n er det ikke fordi at det powerfilter jeg har trækker ret meget luft ind, det var et billigt et til 25-30 kr :D
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|