/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
Bech_bb 500
kyllekylle 500
jdjespers.. 500
gibson 300
scootergr.. 300
molokyle 287
10  strarup 270
Komplekse datatyper i .IDL filer?
Fra : gandalf
Vist : 847 gange
200 point
Dato : 05-09-01 08:39

Hej med jer

Jeg prøver at lave et wrapper com objekt som bruger MAPI, nu er problemet bare, når jeg laver min IDL fil, så skal jeg overføre en "session struktur" fra en af mine interfaces til en anden af mine interfaces, det får jeg en fejl på fordi at IDL kun køre med simple datatyper. Er der ikke en smart måde at komme unden om dette på?

Mvh Gandalf

 
 
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 05-09-01 17:42

"gandalf" <gandalf.news@kandu.dk> wrote in message
news:eJjl7.1630$9V5.117837@news000.worldonline.dk...
> Hej med jer
>
> Jeg prøver at lave et wrapper com objekt som bruger MAPI, nu er
> problemet bare, når jeg laver min IDL fil, så skal jeg overføre en
> "session struktur" fra en af mine interfaces til en anden af mine
> interfaces, det får jeg en fejl på fordi at IDL kun køre med simple
> datatyper. Er der ikke en smart måde at komme unden om dette på?

IDL.. kun simple datatyper ?
Du kan da bare definere "klasser" af disse simple datatyper,
så burde du selv kunne lave dine egne datastrukturer.

/Frank




Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 05-09-01 19:24


"gandalf" <gandalf.news@kandu.dk> wrote in message
news:eJjl7.1630$9V5.117837@news000.worldonline.dk...
>
> Jeg prøver at lave et wrapper com objekt som bruger MAPI, nu er
> problemet bare, når jeg laver min IDL fil, så skal jeg overføre en
> "session struktur" fra en af mine interfaces til en anden af mine
> interfaces, det får jeg en fejl på fordi at IDL kun køre med simple
> datatyper. Er der ikke en smart måde at komme unden om dette på?
>

Du kan definere dine egne strukturer i MIDL.
F.eks. er (burde - jeg har ikke compileret det)


typedef struct tagPOINT {
int x;
int y;
} POINT;

typedef struct tagLINE {
POINT* pFrom;
POINT* pTo;
} LINE;


være gyldige type, som kan bruges som argument til en funktion, defineret
ved

HRESULT Draw ([in] LINE* pLine);


Det burde kunne lade sig gøre fra C og C++. Om det giver problemer i forhold
til f.eks. Visual Basic ved jeg ikke.

Venlig hilsen

Mogens Hansen



Godkendelse af svar
Fra : gandalf


Dato : 05-09-01 22:53

Tak for svarene, det var bare det som skulle til.

Mvh Gandalf
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste