|
| peugeot 406 er sløv. Fra : smutter50 | Vist : 1627 gange 500 point Dato : 28-05-07 17:28 |
|
Min peugeot 406 er meget sløv i 2. gear. Der sker ligesom ikke noget, når man træder på speederen. Det går faktisk meget godt i 1. 3. og 4. Bilen har kørt 174.000 og er fra 1997.
Samtidig står køleren på ca. 100 grader. Den har altid stået på 90, og mangler ikke kølervædske.
| |
|
Hvis det er en diesel er det måske turboen er defekt, eller kan også være din luftmængde måler.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : smutter50 |
Dato : 28-05-07 17:48 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 28-05-07 17:50 |
|
Turbo ? i en 406-er.
Køleren er nok tilstoppet, derfor de 100 gr.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 28-05-07 17:53 |
|
Altså nu skulle man jo ikke mene, at en bil kun bliver sløv i 2. gear
Men bilen virker sløv og bliver varmere end den plejer, uden at mangle kølervæske.
Formoder du også har tjekket, at den ikke mangler motorolie ?
Hvad med noget så simpelt, om den "hænger" lidt i bremserne ??
Det går jo ud over trækkraften og motoren vil blive varmere fordi den skal slæbe noget mere.
Er det forresten benzin eller diesel.
hvis det er benzin kan en for mager blanding medføre effekttab og varmere motor.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : smutter50 |
Dato : 28-05-07 18:01 |
|
Der er ikke turbo på, den får sammen benzin som den plejer (95 blyfri), og der er olie på.
Den klikker lidt i ventilerne (16 V).
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 28-05-07 18:24 |
|
Citat Den klikker lidt i ventilerne |
Er det noget den er begyndt på samtidig med effekttab og varmere motor??
Det er vel ikke din tandrem der er blevet så slap, at den er "hoppet en tak"
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 28-05-07 19:48 |
|
Vandpumpen kan også være skyld i den høje temp.
Tag et mål på kompressionen.
| |
|
Jeg har hørt om et par stykker, hvor deres peugeot kørte på "nød program", så bliver den sløv.
Begge gange skulle den en tur på autoriseret værksted og have deres computer halløj koblet til for at rette fejlen. Ved ikke helt om det passer.. Men det skulle ikke undre mig
- Anden
| |
| Accepteret svar Fra : transor | Modtaget 500 point Dato : 29-05-07 11:44 |
|
Du må lige fortælle lidt mere.
Hvor gammel ?
Er den med indsprøjtning ?
Er de 100 ° målt med et rigtigt termometer, eller er det bare bilens instrument ?
Har du nogensinde brugt kølertætner ?
falder temperaturen hvis du lukker fuldt op for kabinevarmen , med fuld blæser ?
rigtig glucolblanding i en trykkøler, koger ikke ved 100°.
| |
| Godkendelse af svar Fra : smutter50 |
Dato : 17-06-07 16:44 |
|
Tak for svaret transor. Omend lidt sent. Har været på værksted. Du "ramte" tættest. Ny køler, og målt med computer...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|