|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-03-07 18:56 |
|
Er du sikker på adresserne er gyldige ?
Står din SMTP til din UDBYDERS SMTP (uanset adresse) ??
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 24-03-07 19:02 |
|
Har du Outlook Express?
Sker det også, hvis du sender en mail til dig selv?
Hvornår er den "fejl" begyndt?
Mvh
| |
| Kommentar Fra : e.c |
Dato : 24-03-07 19:14 |
|
BjornJ - start lige med at sende en mail til dig selv............................
Og fortæl hvad der sker og om den kommmer.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 24-03-07 19:14 |
|
Har du netværk PÅ
Har du prøvet en anden KLIENT/ udbyder.
Prøv at sende den til dig selv.......
Ellers kommer du ikke længere end =/(&"#!=(#
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 24-03-07 19:33 |
|
Kunne også tyde på at du IKKE har lov til at sende Mail,
prøv at se på din Firewall.
Der skal være en ÅBEN port på 443.
På en XP Home/ pro
Vista, tror tænker på port 53.
| |
| Kommentar Fra : disken |
Dato : 24-03-07 20:04 |
|
Citat Hvordan stopper jeg mail
Fra : BjornJ |
Øhhh
Skulle den IKKE sendes...IGEN
At den ryger i UDBAKKEN = manglende kontakt til din MAIL- SERVER.
=== med manglende KONTAKT, til samme.
Den skal sættes op, med de _ regler der er gældene for/
FRA din udbyder, Ikke hvad andre herinde siger/ skriver
_________________
Ellers gå PÅ din UDBYDERS side, og se hvordan den skal sættes op.
Hvis der ikke kræves tilladelse for LOGIN/ PASSWORD og andet.
.............
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 21:27 |
|
Til refi
Er du sikker på adresserne er gyldige ?
Ja for mailen bliver sendt og modtaget!
Står din SMTP til din UDBYDERS SMTP (uanset adresse) ??
Hvor kan jeg indstille SMTP? og hvad er det?
Til o.v.n. Fejl 40? som jeg har skrevet til Refi så kommer mailen frem, og hvis jeg ikke får slettet i udbakken kan den komme en masse geng, der nogen der har tilbagemeldt at de har fået den 17 gange, så jeg må nok snart slette dem som venner
Til maxhankat:
Har du Outlook Express? Ja
Sker det også, hvis du sender en mail til dig selv? Ja
Er du evt. kmmet til at lave en blokering i dine funktioner i OE?
Hvornår er den "fejl" begyndt? Det er nok ca 10 dage siden
Til o.v.n Se svar til refi, om SMTP
Til maxhankat:
Er du evt. kmmet til at lave en blokering i dine funktioner i OE?
Ja et elller andet må jeg jo være kommet til at stille på, men jeg kan ikke finde hvor det er.
Jeg har været igennem samtlige punkter i "Funktioner" og har også været inde i "Kontrolpanelet" for at se om der nogen steder var noget om "Udbakke" og "Sendt post"
Til e.c.
BjornJ - start lige med at sende en mail til dig selv............................
Og fortæl hvad der sker og om den kommmer.
Det hart jeg gjort utallige gange, og den kommer straks, men står ikke i "Sendt post" Den bliver ved med at komme ind til jeg går i "Udbakken og sletter.
Til disken:
Har du netværk PÅ
Nej, men engang immellem kommer der en rude frem og fortæller at der er trådløst netværk, men det er nok en nabo.
Har du prøvet en anden KLIENT/ udbyder.
Hvordan gør man det? Jeg køre på STOFAnet
Prøv at sende den til dig selv....... Det har jeg gjort. Se svar til e.c.
Kunne også tyde på at du IKKE har lov til at sende Mail,
prøv at se på din Firewall.
Der skal være en ÅBEN port på 443.
På en XP Home/ pro
Vista, tror tænker på port 53.
Ellers kommer du ikke længere end =/(&"#!=(#
Det sidste siger mig ikke noget
Til disken:
Kunne også tyde på at du IKKE har lov til at sende Mail,
prøv at se på din Firewall.
Der skal være en ÅBEN port på 443.
På en XP Home/ pro
Vista, tror tænker på port 53.
jeg forstår ikke en lyd.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-03-07 21:36 |
|
Citat Hvor kan jeg indstille SMTP? og hvad er det? |
Det gør du i din kontoopsætning.....
Har du flere mailadresser skal de have mailudbyderens pop3
Men NETudbyderens SMTP.....
Hvor har du internet (udbyder) ????? Stofanet ALLE SMTP skal hedde mail1.stofanet.dk
| |
|
Hej
Maaser af løse forslag.
Jeg går ud fra at du ikke har ændret i din E-mail konto opsætning???
Citat Mailen bliver sendt, og ryger i udbakken.
Når jeg sender næst mail få jeg den samme besked, og den der er i udbakken ryger med.
Sådan går det ind til jeg sletter i udbakken.
I sendt post står der ikke noget om at mailen er sendt. |
Det passer jo ikke vel? Mailen bliver jo ikke sendt når den bliver stående i udbakken. Normalt slettes mailen i udbakken, og lægges i mappen "sendt post" når afsendelse er lykkedes.
Hvis du er sikker på at mailen bliver sendt og modtageren får den. Har du muligvis fået ændret indstillingen så sendt post [I]ikke[/I] ikke gemmes i mappen sendt post.
Hvis du har haft det til at virke med din nuværende opsætning, og ikke har ændret noget i indstillinger for firewall osv. har du sansynligvis fået virus på maskinen.
Hvis du tror alt er OK, og der ikke er virus på maskinen kan det næsten kun være din SMTP indstilling til udgående post der er forkert. Forudsat altså at det er gyldige E-mailadresser du sender til.
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 21:45 |
|
TIL refi
Det gør du i din kontoopsætning.....
Nu prøver jeg at tage mig sammen:
Jeg går i "Funktioner", og derefter i "Konti" er det rigtig for stået?
Får jeg så mulighed for indstille SMTP?
Har du flere mailadresser skal de have mailudbyderens pop3
Jewg har kun en mailadresse!
Men NETudbyderens SMTP.....
Jeg bliver nødt til at indrømme at dette forstår jeg ikke!
Hvor har du internet (udbyder) ????? Stofanet ALLE SMTP skal hedde mail1.stofanet.dk
Nu prøver jeg at gå i funktioner og ser om der går en prås op for mig.
Så vender jeg tilbage!
bjørn
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-03-07 21:51 |
|
Citat Jeg går i "Funktioner", og derefter i "Konti" er det rigtig for stået? |
Ja
Der efter "tjekker du indstillingerne for HVER konto.... (som når du laver en ny mailkonto)
SMTP i dem ALLE skal hedde
mail1.stofanet.dk
Hvis de IKKE hedder det så skriv lige hvad de hedder....
Men jeg har lidt svært ved at se HVORFOR de pludselig skulle have ændret sig i løbet af de sidste 10 dage
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 21:59 |
|
Nu har jeg været Ii"Funktioner" og videre i "Konto" Der står:
Konto: Mail1:Stofanet.dk
Type: post (standard) Det er de kantede parenteser, men dem kan jeg ikke lave.
Forbindelse: Alle tilgængelige
Er det som det skal være?
Jeg kan ikke finde noget om SMTP
Undskuld til brasovitski, og eventuelle andre, men nu prøver jeg at følge refis anvisning.
Bjørn
| |
|
Hej igen. Hvorfor ikke bare ringe til STOFANET: https://www.stofa.dk/kontaktos.php?shortcut=kontaktos
Det er jo eneste mulighed hvis man altså ikke har en konto hos dem. Hos Stofa er supporten åbenbart kun tilgængelig, hvis man har oprettet sig som bruger, derefter kan man så via 'Mine sider' gå ind i supportdelen.
Så hvorfor ikke bare ringe til deres support og lade dem hjælpe dig, når deres support nu skal være så hemmelig.
| |
| Kommentar Fra : Bille1948 |
Dato : 24-03-07 22:08 |
|
Hvis du gør dig umage, så kan du også lave firkantparanteser.
KIG PÅ DIT TASTATUR!
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 22:17 |
|
Nu har jeg prøvet at åbne fanen Alle, og der står følgende:
Konto Type Forbindelse
Active Directory adresseliste Lokalnet (LAN)
Bisfoot Inteneta adresseliste Lokalnet (LAN)
Mail. Stofanet.dk post (standard) Alle tilgængelige
ViriSign Internet adresseliste Lokalnet (LAN)
Who Where Inter adresseliste Lokalnet (LAN)
ER det som det skal være?
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 22:25 |
|
Til brassovitski
Ja, det var måske en ide, hvis det er der fejlen ligger.
Til Bille 1948:
Jeg har prøvet at pudse brillerne, men kan ikke finde de kantede parenteser,
Ligger de gemt bag de runde? og hvordan får man dem så frem?
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 24-03-07 22:31 |
|
Hvis du holder tasten "Alt Gr" nede (nederst på tastaturet i højre side) mens du trykker på hhv. tallet 8 og 9 vises de firkantede paranteser på skærmen.
[ Sådan ]
mvh
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 22:34 |
|
Sådan, de ligger altså under de runde når men bruger Alt Gr
Tak for det
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-03-07 22:38 |
|
Ja - din kontoopsætning er iorden.......
Så kan den da udelukkes....
Prøv lige at gå på stofanets hjemmeside og se om de har problemer med deres mailserver....
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 22:46 |
|
Til brassovitski
i medens jeg siddr og venter på svar fra refi snupper jeg lige denne her.
Det passer jo ikke vel? Mailen bliver jo ikke sendt når den bliver stående i udbakken. Normalt slettes mailen i udbakken, og lægges i mappen "sendt post" når afsendelse er lykkedes.
Jo sevfølgelig passer det, eller ville jeg da ikke ulejlige en masse flinke mennesker.
Det er jo netop det unormale, at mailen bliver sendt,men går i udbakken jeg ikke kan forstå.
Og at den så når den er sendt ikke kommer i Sendt post.
Du får lige mit problem igen, så spare du at gå 16 sider op.
Når jeg sender mail får jeg denne besked:
"Der opstod en fejl under forsøget på at udføre den ønskede opgave.
Yderelige oplysninger finder du på listen over fejl."
Der står ikke noget under fejl!
Mailen bliver sendt, og ryger i udbakken.
Når jeg sender næste mail få jeg den samme besked, og den der er i udbakken ryger med.
Sådan går det ind til jeg sletter i udbakken.
I sendt post står der ikke noget om at mailen er sendt.
Jeg syntes ikke jeg kan beskrive problemet bedre
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-03-07 22:48 |
|
Citat at mailen bliver sendt,men går i udbakken jeg ikke kan forstå.
Og at den så når den er sendt ikke kommer i Sendt post. |
HALLO
Så er problemet jo ikke at du IKKE kan sende mail.....
Det er altså bare "kopien" der er problemet ???????
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 24-03-07 22:52 |
|
Når du vil ind og se opsætning i din mailkonto (jeg forstår at du kun har den ene fra Stofanet) så er du på vej, når du via Funktioner går til Konti, vælg fanebladet Post, marker din mail konto og klik på Egenskaber (det står ude til højre) der kan du se om kontoen er sat rigtig op.
Der kan af uvisse årsager gå kuk i en mail konto, så hvis du ikke får løst problemet, så find dine papirer fra Stofanet, der står dine indstillinger til deres mail server, brugernavn og adgangskode, gennemse nu din mail opsætning, inde i Egenskaber for din konto, skriv ned hvis du ikke er sikker på at kunne huske indstillingerne, luk så Egenskaber og klik på Fjern, for at slette din konto, der efter klikker du på Ny og sætter en ny opsætning op på din mail konto, du skriver din mail adresse og brugernavn+adgangs kode fra de papirer du fik dengang du blev Stofanet kunde, prøv det det erslet ikke så svært, når du har set i kontoen først, hvordan opsætningen ser ud
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 22:56 |
|
Til refi
Problemet er at de mail jeg har sendt bliver sendt gang på gang hvis jeg ikke går i "Udbakken" og sletter dem.
De dukker heller ikke op i bakken "Sendt post" selv om der er sendt.
Hver gang jeg sender får jeg denne besked:
"Der opstod en fejl under forsøget på at udføre den ønskede opgave.
Yderelige oplysninger finder du på listen over fejl."
Der står ikke noget under fejl!
[B]Mailen bliver sendt,[/B] og ryger i udbakken.
Når jeg sender næst mail få jeg den samme besked, og den forige der er i udbakken ryger med.
Sådan går det ind til jeg sletter i udbakken.
I sendt post står der ikke noget om at mailen er sendt.
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 23:02 |
|
Til o.v.n
Nu har jeg skrevet din anvisning ud, og går igang med at prøve at gøre som du siger.
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-03-07 23:11 |
|
Beskadigede private mapper og adressekartoteksfiler
Det første trin, når du skal foretage fejlfinding, er at køre værktøjet Reparer Indbakke. Følg disse trin for at gøre det:
1. Hvis mappelisten ikke er synlig, skal du, mens du står i Indbakke, klikke på Mappeliste i menuen Vis.
2. Højreklik på ikonet Private mapper på mappelisten, og klik på Egenskaber for Private mapper. Under fanen Generelt skal du klikke på Avanceret. Skriv stien og navnet på .pst-filen ned. Klik på Annuller to gange for at lukke dialogboksene.
3. Afslut Outlook.
4. Klik på Start, peg på Programmer, peg på Tilbehør, peg på Systemværktøjer, og klik derefter på værktøjet Reparer Indbakke.
Bemærk! Hvis værktøjet Reparer Indbakke ikke findes i menuen Systemværktøjer, skal du klikke på Start, pege på Søg efter, klikke på Filer eller mapper og søge efter Scanpst.exe. Dobbeltklik for at køre programmet, når du har fundet det.
5. Klik på Gennemse i værktøjet Reparer Indbakke, og marker den .pst-fil, du skrev ned under trin 2.
6. Klik på Start for at påbegynde scanning af filen.
7. Når du er færdig med værktøjet Reparer Indbakke, skal du genstarte Outlook.
8. Kopier indholdet af den meddelelse, der sidder fast i Udbakke, og sæt det ind i en ny meddelelse.
9. Slet den oprindelige meddelelse, og prøv at sende den nye meddelelse.
Tilbage til toppen
Oprette en ny fil til Private mapper
Det andet trin i fejlfindingsproceduren er at oprette en ny fil til Private mapper.
Følgende gælder, hvis du anvender installationen Internet Mail Only (IMO):
1. I menuen Filer skal du pege på Ny og klikke på Privatmappefil (.pst).
2. Skriv et navn på den nye privatmappefil, og klik på Opret og OK.
3. Højreklik på den nye privatmappefil. I genvejsmenuen skal du klikke på Egenskaber for Private mapper og markere afkrydsningsfeltet Lever POP-post til denne privatmappefil. Klik på OK, og luk og genstart Outlook.
4. Kopier indholdet af alle mapper til den nye privatmappefil, undtagen Udbakke, genopret og send derefter dine meddelelser.
Følgende gælder, hvis du kører installationen Firmaer eller arbejdsgrupper og får post leveret til din privatmappefil (PST):
1. Klik på Serviceprogrammer i menuen Funktioner.
2. Klik på Tilføj, marker Private mapper på listen Tilgængelige informationstjenester, og klik på OK.
3. Skriv et entydigt navn på den nye PST-fil, og klik på Åbn og OK.
4. Under fanen Levering skal du markere den nye PST-fil i "Send ny post til følgende placering" og klikke på OK.
5. Kopier indholdet af alle mapperne over i den nye privatmappefil, undtagen Udbakke. Afslut og genstart Outlook, og genopret og send dine meddelelser.
Den er ganske vist til Outlook, men mener det er det samme i Outlook Express..
| |
| Kommentar Fra : valdera |
Dato : 24-03-07 23:21 |
|
Kan det ikke hjælpe at gå tilbage til et systemgendannelses punkt fra før problemet opstod
jeg har ingen forstand på det men syntes det lyder logisk
MVH Valder
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 24-03-07 23:38 |
|
Det var sørens! Jeg har lige siddet og skrevet en lang smøre, og så forsvant den.
Til refi
Nu prøver jeg lige o.v.n. anvisning af, og så vender jeg tilbage.
Til o.v.n.:
Jeg har fulgt din anvisnings første del, med følgende resultat:
Faneblad Generelt:
Mail1:Stofanet.dk og mit navn og min e-mailadresse.
Faneblad Servere:
Indgående POP3 Mail1:Stofanet.dk
Udgående SMTP Mail1:Stofanet.dk
Faneblad Forbindelse:
Her står der ikke noget, men når jeg sætter flueben, står der Lokalnet (LAN)
Med mulighed for "Tilføj" og "OK"
Faneblad Sikkerhed:
Algoritme 3DES, med mulighed for at vælge fire andre.
Faneblad Avanceret:
Udgående SMTP 25
Indgående POP3 110
Ser det rigtigt ud?
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 25-03-07 01:30 |
|
Du skriver et sted: Citat De dukker [B]heller ikke op i bakken "Sendt post"[/B] selv om der er sendt. |
I Funktioner > Indstillinger > Send
skal du kontrollere, om der er flueben ved punktet: "Gem kopi af sendte meddelelser i mappen "Sendt Post""
Hvis ikke, skal du sætte et!
Mvh
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 25-03-07 10:01 |
|
BjørnJ
Må jeg lige spørge dig ----> du skriver allerførst i dit spørgsmål:
mailen bliver sendt, og ryger i udbakken. Det skal den jo også!
Når den så ligger i "Udbakke", skifter du så til udbakke og går op og klikker på: "Send"???
Og videre Bjørn: Vises det lille sende-vindue, hvor der er en hvid indikator-linie, hvor en række små grønne klodser vises én efter én?! (hurtigt eller langsomt alt efter hvor stor mailen er)
Orker du svare på det?
Mvh
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 25-03-07 10:18 |
|
Og en ting til Bjørn, gør følgende:
Gå i Funktioner og vælg: "Meddelelsesregler" og igen vælg "Liste over blokerede afsendere"
Rul listen igennem og kontroller om din er-mailadresse evt. selv skulle være på den liste!
Bare for en sikkerheds skyld.
Mvh
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 25-03-07 10:30 |
|
Jeg tror du tager fejl Bjørn..
Når du skriver en mail og trykker send SKAL den ryge i udbakken....
Alt efter hvordan dit mailprogram er sat op bliver den først sendt NÆSTE GANG programmet "tjekker" mail.
Den er ikke sendt blot fordi den ligger i udbakke....
Du kan jo blot prøve at skrive en kort mail.
Trykke send....
Derefter trykke på send/modtag....
Så bliver den sendt...
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 25-03-07 10:56 |
|
Se lige refi kl. 10.01 og kl. 10.18
Citat du skriver: "mailen bliver sendt, og ryger i udbakken." [B]Det skal den jo også! [/B]
Når den så ligger i "Udbakke", skifter du så til udbakke og går op og klikker på: "Send"??? |
Men refi, 2 x samme råd er jo bedre end slet ingen.
Mvh
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 25-03-07 11:33 |
|
Bjørnen er vist ikke kommet ud af sit natte-hi endnu - men vi venter på ham og håber han får hjælp til at kunne sende e-mails!
Er der ikke noget om, at man i kontrolpanelet "Tilføj/fjern" under "Windows komponenter"
kan se, om der er markering ved Outlook Express? Men det har måske ingen betydnning?!
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 25-03-07 15:28 |
|
Citat
Funktioner > Indstillinger > Send
skal du kontrollere, om der er flueben ved punktet: "Gem kopi af sendte meddelelser i mappen "Sendt Post""
Hvis ikke, skal du sætte et!
Det har jeg prøvet, der er flueben alle steder.
Jeg har prøvet at læse alle de indlæg der er sendt imedens jeg har ligget i hi.
Nu er jeg forviret på et meget højt plan. Jeg har fulgt rådet om at tale med min udbyder, Stofa.
De var meget hjælpsomme, og vi prøvede sammmen alt muligt, men det hjalp ikke.
Medarbejderen jeg talte med havde aldrig mødt problemet før.
Vi prøvede også at instalerer Microcoft =utlook i stedet, men det kunne ikke lade sig gøre.
Nu vil jeg prøve at skrve alle de gode råd, jeg har fået, ud og så prøve dem af et efter et.
Hvorfor skal det være så svært?
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 25-03-07 15:41 |
|
BjørnJ
til maxhankat
Må jeg lige spørge dig ----> du skriver allerførst i dit spørgsmål:
mailen bliver sendt, og ryger i udbakken.
Det skal den jo også!
Det plejer den ikke, den plejer at blive sendt og så stå under "Sendt post"
Når den så ligger i "Udbakke", skifter du så til udbakke og går op og klikker på: "Send"???
Nej det er jeg holdt op med, for den er blevet sendt. Nu går jeg til udbakken og sletter, for ellers bliver den ved med at blive sendt.
Og så som jeg har gentaget, og gentaget. Af en eller anden grund står den ikke i "sendt post" selv om den er sendt.
Og videre Bjørn: Vises det lille sende-vindue, hvor der er en hvid indikator-linie, hvor en række små grønne klodser vises én efter én?! (hurtigt eller langsomt alt efter hvor stor mailen er)
Orker du svare på det?
Ja jeg orker at svare, jeg er glad for alle de råd jeg får, selv jeg må indrømme at jeg efterhånder er lidt rundtosset.
Når jeg trykker sker det de jeg har beskrevet på aller førate side.
Mvh
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 25-03-07 15:56 |
|
Til refi
Jeg tror du tager fejl Bjørn..
Når du skriver en mail og trykker send SKAL den ryge i udbakken....
Alt efter hvordan dit mailprogram er sat op bliver den først sendt NÆSTE GANG programmet "tjekker" mail.
Den er ikke sendt blot fordi den ligger i udbakke....
Du kan jo blot prøve at skrive en kort mail.
Trykke send....
Derefter trykke på send/modtag....
Så bliver den sendt...
Ja sådan burde det være, men sådan går det ikke.
Jeg gentager:
Når jeg sender en mail får jeg besked på at den ikke er blevet sendt, men det er den.
Mailen lægger sig i udbakken, og bliver sendt hver gang jeg efter følgende sender, og det bliver den ved med til jeg går i udbakken og sletter den.
Selv om den er sendt dukker den aldrig op i mappen sendt post.
Jeg opgiver snart, og lever med at jeg altid skal afslutte en sending med at gå i udbakken og slette.
Hvorforfanden skal det være så svært?
Bjørn
PS jeg er nu igang med at skrive side nr 20 ud, og er kun kommet til 24/3 kl 21.51
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 25-03-07 16:01 |
|
Citat Det plejer den ikke, den plejer at blive sendt og så stå under "Sendt post" |
Det passer ikke....
Den SKAL i udbakke først.....
Så sendes den og ryger i sendt post....
Jeg tror mere og mere der SLET IKKE NOGEN FEJL.....
Når du har skrevet en mail og sender den bliver den KUN sendt hvis programmet er sat op til at sende med det samme.
Ellers ryger den blot i udbakken og bliver først sendt når DU beder om det eller hvad den nu er sat op til....
Så mon ikke du bare TROR du har en fejl....
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 25-03-07 16:04 |
|
Tror du skal geninstallere din outlook express
Det lyder til der er meget rod i programmet....
At mailen skulle blive ved med at sende sig selv (til du sletter den) er fuldkommen ulogisk....
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 25-03-07 17:42 |
|
Ja Bjørn, slet det møg og så installer den igen.
Du skal naturligvis ikke slette programmet Outlook Express fra din PC men kun opsætningen.
Du kan jo også, som o.v.n. forslår hente dig et nyt e-mail program Mozilla Firefox som hedder Thunderbird, det har jeg selv og den funker fint, når man lige har lært det at kende, det er ganske let.
Du kan da prøve det. Der ligger jo oven ikøbet et link til dig fra o.v.n.
Held og lykke!
mvh
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 25-03-07 18:17 |
|
Nu har jeg talt med STOFA igen. De siger at det virker perfekt og at det er fordi jeg har to antivirusprogrammer.
Jeg har Norton og Super Anti Spyware
Hvilket et skal jeg fjerne????????????
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 25-03-07 18:50 |
|
Det kommer vel også an på, hvor restriktiv, man har indstillet div. handlinger i AV programmerne.
Du skulle nok kunne have 2 AV programmer, uden at det skulle hindre dig i at sende mails
korrekt.
Så mon ikke du skal undersøge opsætningen i begge dine AV programmer, især hvilke handlinger der er sat til kontrollere dit e-mail program.
Mvh
| |
| Kommentar Fra : valdera |
Dato : 25-03-07 22:53 |
|
Hej
det er dejligt at se alle de gode kræfter i sving for at løse problemet
Men kan det ikke lade sig gøre som jeg før har spurgt lade sig gøre at systemgendanne da det vel har virket på et tidligere tidspunkt
MVH Valdera
| |
|
Citat Nu har jeg talt med STOFA igen. De siger at det virker perfekt og at det er fordi jeg har to antivirusprogrammer.
Jeg har Norton og Super Anti Spyware
Hvilket et skal jeg fjerne???????????? |
Nu er Super Anti Spyware altså ikke et AntiVirus program, som det jo rimelig klart fremgår af navnet.
Når nu Stofa mener at det er fordi du har 2 AV programmer, så mener de vel E-mailscannere. Selv om den ene (Norton) så er indbygget i en samlet pakke gør ingen forskel. Begge programmer scanner din mail (Super Anti Spyware, scanner for spyware, ikke for virus). Og det lyder da sansynlig at de kan forstyrre hinanden. Prøv at afinstallere "Super Anti Spyware" og se om det hjælper. Norton er næsten umulig at afinstallere komplet.
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 26-03-07 10:57 |
|
Citat Nu har jeg talt med STOFA igen. De siger at det virker perfekt og at det er fordi jeg har to antivirusprogrammer.
Jeg har Norton og Super Anti Spyware
Hvilket et skal jeg fjerne???????????? |
Helt ud i skoven - man skulle tro det var tdc´s hotline der heller aldrig ved hvad de snakker om
norton og superantispyware konflikter ikke på nogen måde ! Hvis hotline på stofa påstår det er de ikke meget bevendt.
Norton KAN være noget så drilagtig - men jeg tror ikke det er den - prøv at højreklikke på ikonet og deaktiver norton midlertidigt og se om den mail så gør som den skal - men husk at aktivere igen.
Jeg tror enten det er en fejl 40 eller fejl i outlook express
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 28-03-07 20:23 |
|
Jeg har stadig problemet når jeg sender mail, men jeg har opdaget, at hvis jeg besvare en mail, bliver den sendt og kommer til at stå i "Sendt post" og ikke i "Udbakken"
Hvad er fejl 40?
Bjørn
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 28-03-07 20:51 |
|
Citat men jeg har opdaget, at hvis jeg besvare en mail, bliver den sendt og kommer til at stå i "Sendt post" og ikke i "Udbakken" |
Kunne du ikke lige tage det i den helt rigtige rækkefølge.
Du skriver: hvis jeg besvarer en mail bliver den sendt!!!!
Der bliver jo ikke sådan sendt af sig selv - - -
1) Når du nu er på mailsiden - altså der hvor du skriver din mail (dit brev) og vil sende det, går du så ikke op op venstre hjørne og klikker på SEND???
2) og ser du den så ikke i en af bakkerne? den skal faktisk ligge i "Udbakke" nu.
Svar lige venligst på det allerførst.
Når dit svar kommer her, kan vi fortsætte. Hvis du altså gider.
mvh
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 29-03-07 03:45 |
|
Maxhankat-jeg tror du skal læse spørgsmålet, en gang til mailen bliver sendt, men bliver liggende i udboksen, og bliver sendt igen, hver gang der sendes mail, læs og forstå, jeg har aldrig oplevet eller hørt om fænomenet, og derfor kan jeg ikke komme med en løsning, kun forslag der måske kan hjælpe, jeg har foreslået BjørnJ at slette kontoen og så sætte den op igen, nogen gange kan det hjælpe på mystiske problemer, en anden mulighed er også foreslået af en anden bruger, slet hele Outlook Express og geninstaler, ingen ved om BjørnJ har forsøgt nogen af de 2 muligheder
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 29-03-07 08:39 |
|
Okey o.v.n.
Men se lige Bjørns kommentar kl.20.23
!) Bjørn siger: hvis jeg besvare en mail,
Jeg siger: at besvare en mail er vel det samme som at skrive en ny? (man vælger bare "Besvar" i stedet for "Opret Mail") - ikke?
2) Bjørn skriver: bliver den sendt Jeg : Bliver den sendt automatisk? eller skal man ikke op og trykke på "Send" FØR den ryger i udbakke?
Bjørn fortsætter: og kommer til at stå i "Sendt post" og ikke i "Udbakke"
Jeg: Man skal vel se den i "Udbakke", før man går op i værktøjslinien og igen trykker SEND? OG Man skal vel se en indikator, der viser den sendes - kort eller lang alt efter str. på mailen
Og først når den procedure er gennemført, ligger den i "SENDT POST"!
Når man vil sende en mail gælder det vel for alle, at man først vælger:
"OPRET MAIL"
Så vises en ny side, hvor man skriver tekst m.m.
Så går man op i venstre hjørne og trykker SEND
Så ses mailen ligge i UDBAKKE
og der går man så igen op og trykker SEND/Modtag
Så vises indiktoren med de blå firkanter ved siden af hinanden i et tempo alt efter str. på mailen.
Og først derefter ses mailen i bakken: "SENDT POST"
Det er det, man kalder at skære tingene ud i pap, men for god ordens skyld må det vel være sådan - ikk'?
Hvis Bjørns mails farer af sted af sig selv - ikke kommer i Udbakke - og ses i "Sendt post"
uden den forudgående procedure, så er der noget galt med hans mailprogram.
Mvh
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 29-03-07 13:37 |
|
Mine mail bliver sendt når jeg klikker på Send, ryger i udbakke og efter nogle sekunder, videre over i Sendt post, jeg har 1 gang oplevet en mail som blev liggende i Udbakke, der var i fejl i adressen, efter den blev slettet, har jeg ikke oplevet fejl med Outlook Express, indstillinger for at sende, Funktioner-Indstillinger-fanebladet Send, der skal der være markering i Send meddelser straks, hvorfor skal mailen ligge i udbakke, indtil der klikkes Send og modtag
Citat så er der noget galt med hans mailprogram |
det er vel derfor at spørgsmålet er stillet
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 29-03-07 14:04 |
|
Konklusion:
Citat Mailen bliver sendt, og ryger i udbakken |
NEJ - omvendt
Citat Der må da være et sted hvor jeg kan gå ind og ændre så det ikke sker igen. |
JA - nyt mailprogram...
Er det overhovedet en komputer du sidder ved
Slet det mailprogram og opret et nyt....
Eller lad det være og brug et ANDET mailprogram....
Det er vist et problem der "kræver" man sidder ved maskinen og ser det, for at løse det.....
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 29-03-07 15:36 |
|
o.v.n. Du skriver: Citat Mine mail bliver sendt når jeg klikker på Send, ryger i udbakke og efter nogle sekunder, videre over i sendt post. |
Glemmer du ikke, at når mailen ligger i UDBAKKE , skal nogle også op og klikke på "Send/m" ???
Hvis man da ikke i Funktioner > Indstillinger > Fanekortet SEND har sat flueben ved:
"Send meddelelsen straks" . Og det har alle jo ikke - vel?
Jeg har f.eks ikke, fordi jeg gerne vil have et lille "fortrydelses-øjeblik" inden jeg endelig klikker på Send/m.
Sådan er vi jo så ferskelligt indstillede.
Citat det er vel derfor at spørgsmålet er stillet |
Ja ja o.v.n,. jeg ved da godt , hvorfor Bjørn har stillet spørgsmålet, derfor prøver jeg bare at pippe lidt med indimellem - ligesom alle andre på denne tråd inklusive du selv
mvh
| |
|
Hej Bjørn
Du er ikke den eneste i verden med dette problem.
Jeg har det også problemet på min maskine.
Problemet må ligge i Outlook, har prøvet med forskellige SMTP servere jeg kan bruge:
TDC, One, Gmail.
Jeg tror at problemet er opstået efter en service pack opdatering eller da Iexplorer 7 blev installeret.
Jeg prøver at arbejde vidre med en løsning på problemet.
/Rune
| |
|
Halløjsa igen
Kort:
1. Jeg bruger Outlook, og har overhovedet ikke problemer. Det fungerer bare.
Hvis det efterhånder er konklusionen at det er Outlook Expres der er problemet, kan det 'geninstalleres/repareres' på følgende måde.
BEMÆRK: (Egne mapper og indhold i alle mapper i Outllok Expres forsvinder sansynligvis)
1. Start-->Indstillinger-->Kontrolpanel-->Tilføj/fjern programmer..>Tilføj/fjern Windows komponenter, fjern fluebenet ud for Outlook Express, klik næste osv.
2. Genstart maskinen
3. Hele smøren igen, og sæt flueben ud for Outlook Expres, klik næste osv..
4 Genstart maskinen.
5 Geninstallere/opret mailkontoen/kontoerne.
| |
|
Har prøvet denne procedure med den hjælper ikke.
Vil ikke se mere på det i aften men ellers er der en kb hos microsoft der evt kan hjælpe
http://support.microsoft.com/kb/263837/
Manuel afinstallering af outlook express.
/Rune
| |
|
Nu tror jeg at jeg har løst problemet !
Efter jeg afinstallerede og installerede outlook express, og det tager ikke 2 minutter da man ikke kan hente outlook express som en løs pakke men kun sammen med explorer 6, og den vil ikke installeres når man har iexp 7, eller XP SP2.
Løsning:
Problemet består i et lille begrænsnings problem (siger 640kb jer noget og noget med en mand der hedder Bill) Det er simpelt hen Sendt post.dbx filen der har nået 2gb grænsen, hvis du chekker din lagrings mappe fylder filen nok ca. 1024x1024x2 = 2097152kb.
Jeg tog en Sendt post.dbx fra en anden maskine jeg har som der kører med outlook express, og nu virker det.
Det ser ud til at det ikke er nok at flytte mailene over i en anden mappe og komprimere lagrings filerne vha. outlook. filen beholder stadig sin størelse på de 2gb.
Du kan også teste det ved at slå indstillingen fra med "Gem en kopi af sendte meddelser i mappen Sendt post", så vil outlook også sende mailen uden at gå i fejl.
Hilsen
Rune
Ps. Nu vil jeg lige sove 2,5 timer inden jeg skal på arbejde.
| |
| Kommentar Fra : BjornJ |
Dato : 10-04-07 18:05 |
|
Til Rune Terkel
[CITADu er ikke den eneste i verden med dette problem.
Endelig!
Nogen, mig selv indbefattet, har været ved at få mig til at tro på at det er mig der er moget galt med.
Hvis du nogensinde finder en løsning må du sende den til mig.
Lige nu holder jeg en pause og venter på en ven der måske kan hjælpe mig, ham vil jeg vise dine løsningsforslag.
Selv forstår jeg ikke en dyt.
Bjørn
| |
| Godkendelse af svar Fra : BjornJ |
Dato : 24-05-07 20:49 |
|
Tak for svaret o.v.n..
Problemet er ikke løst, men som det kan ses under mit spørgsmål om at forny Norton har jeg nu fået hjælp udefra, så der arbejdes med sagen.
Bjørn
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|