/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Tip
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
Java Tips 2 -Xor
xor har modtaget -10 point for dette tip
Fra : xor
Vist : 1469 gange

Dato : 12-05-03 00:01

Og her har i så anden omgang af mine tips. Flere vil følge når jeg for dem skrevet ned.

TIP11:
Hvad er "magic number"

Det første JVM gør når det skal loade en klasse er at læse de 4 første
bytes for at se om de er CA FE BA BE i hex.
Disse 4 bytes indikere at det er en java klasse fil. Hvis du for en Error msg,
såsom "wrong magic number" så er det ikke en klasse fil som du prøver at loade
ellers så er den corrupted.
________________________________________________________________
TIP12:
Hvordan man angiver Unicode karaktere.

String str ="\uXXXX";
char c = '\uXXXX';
________________________________________________________________
TIP13:
Hvordan kan man finde alle det pågældende systems egenskaber.(Properties)
Såsom File.separator som returnere den type af seperator som anvendes på
systemet.

Enumeration List = System.getProperties().propertyNames();
while(List.hasMoreElements())
{
System.out.println((String)List.nextElement());   
}
________________________________________________________________
TIP14:
Kør en metode hvert X'ne minut :

Hvis du har mulighed for at bruge swing, så kan du bruge en Timer.

Eks:

public class Timer20min implements java.awt.event.ActionListener
{
javax.swing.Timer t = new javax.swing.Timer(1200000, this);

public static void main(String args[])
{
t.start();
}

public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
//denne kode bliver kaldt hvert tyvende minut.
}
}
________________________________________________________________
TIP15:
Ændre ikonet på JDialog instanser!

setIconImage(getToolkit().getImage("logo.GIF"));

________________________________________________________________
TIP16:
Skrive til fil.

Opret datastrøm til fil.
-> FileWriter fil = new FileWriter("tekst fil.txt");

Pakker datastrømmen ind i PrintWriter objektet
-> PrintWriter ud = new PrintWriter(fil);

Sender nu data til PrintWriteren som så sender det videre til FileWriteren som så sender dataen til filen.
-> ud.println("dette er en test tekst streng");
________________________________________________________________
TIP17:
Læse fra en fil

Opretter et FileReader objekt
-> FileReader fil = new FileReader("tekst fil.txt");

Pakker objektet ind i et BufferedReader objekt som kan læse linie for linie
(Samme princip som når vi skal lagere data i en fil)
-> BufferedReader ind = new BufferedReader(fil);

Nu kan indlæsning ske linie for linie. readLine() retunere null når EOF er nået.
-> while(linie !=null) {
-> System.out.println("Læst : " + linie);
-> linie = ind.readLine(); }
________________________________________________________________
TIP18:
Læsning fra tastaturet.

Konvertere byte-basseret input til tekst basseret.
-> InputStreamReader tegnlæser = new InputStreamReader(System.in);

Så gør vi den linie orienteret således at vi kan læse linie for linie istedet for tegn for tegn.
-> BufferedReader ind = new BufferedReader(tegnlæser);

Så nu kan vi indlæse data fra tastaturet linie for linie.
-> String linie = ind.readLine();
________________________________________________________________
TIP19:
At kunne tilføje et objekt til en fil som allerede indeholder et til flere objekter.

->FileWriter(String fileName, boolean append)
Ex : FileWriter fw = new FileWriter (file,true);
________________________________________________________________
TIP20:
Traversering af hashtabel

//Gennemløb af alle elementer i Hashtablen
for(Enumeration enu = vareHash.keys(); enu.hasMoreElements() ;)
{
String vareNummerStr = (String)enu.nextElement();
String vareTypeStr = (String)vareHash.get(vareNummerStr);
vareTyperTA.append(vareNummerStr + "\t" + vareTypeStr + "\n");
}//for
________________________________________________________________
TIP21:
Indeholder et String objekt en given streng.

public soeg(String enStreng, String etKeyword)
{
String streng = enStreng;
String keyword = etKeyword;
int i = streng.indexOf(keyword); //indexOf retunere -1 hvis strengen ikke
if(i !=-1)            findes og hvis den findes så retuneres
return true;         index nummeret i strengen hvor den findes først.
}
________________________________________________________________

/Xor

 
 
Bedømmelse

Fra : Rina2


Dato : 12-05-03 08:27



Bedømmelse

Fra : Willy_Wap


Dato : 12-05-03 07:40



Bedømmelse

Fra : Bjarne_H


Dato : 12-05-03 00:43



Bedømmelse

Fra : lirpa


Dato : 12-05-03 02:29



Bedømmelse

Fra : Franksp


Dato : 12-05-03 07:50



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke lave en bedømmelse til dette tip.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste