Det er overskriften der sælger....Dette ved enhver journalist m.fl.
For lidt siden var jeg inde på endnu et spørgsmål med overskriften hjææælp (
http://www.kandu.dk/dk/spg/12481 )
Brugeren kunne have skrevet: Kan man se tv/film på nokia 7650
Så havde vedkommende sparet min og andres tid + dem som irriterer sig, og ikke kigger, kunne være dem som kan hjælpe !!!
En anden dum ting ved sådanne overskrifter er at man som "hjælper" nogen gange oplever at finde en løsning nogen dage/uger senere, og hvordan skal man så kunne finde spørgsmålet igen ???
Under historik i venstre side, kan man naturligvis finde spørgsmål som man abonnomerer på, men jeg har prøvet at lede mange spørgsmål igennem for at finde et gammelt spørgsmål, hvorefter jeg kunne konstatere at brugeren havde løst sit problem.....så føler man sig lidt til grin
Ang. overskrifter i tips:
Kigger man under "seneste 25 tips"
http://www.kandu.dk/dk/last25.asp så kan man finde et tip med overskriften "drivhus" (
http://www.kandu.dk/dk/tip/3253 ) kigger man på tippet som iøvrigt ser godt ud, så kan man læse om en nem måde at rengøre drivhus på, så hvorfor ikke f.eks skrive "Nem måde at rengøre drivhus på"
Tips'ene (det vil sige overskriften) bliver fanget i søgemaskiner, og ingen gider at kigge på en hjemmeside med overskriften "drivhus" ..........og hvis ingen gider kigge på det, hvorfor så lave tips ???