Nedenstående bør lige læses, inden man handler i omtalte forretning.
Tele -Vanløse.
Godthåbsvej 181 2720 Vanløse
Fredag d. 20 sept. var jeg inde i forretningen Tele-Vanløse for at købe en Nokia 3510. De havde den desværre ikke på lager, men tilbød at sende telefonen. Da den skulle bruges som fødselsdagsgave, spurgte jeg om den kunne være fremme på adressen d. 23 sept. De ville sende den samme dag, så det var der ikke nogen tvivl om, at den godt kunne nå. Jeg opgav adressen til der, hvor telefonen skulle sendes hen, og betalte kontant.
Telefonen nåede ikke frem mandag med posten, så jeg ringede til Tele-Vanløse, som undersøgte sagen og ringede tilbage og fortalte, at pakken var på hovedpostkontoret fredag, og derfor fra dem var sendt korrekt. Kl. var blevet over 17.30 mandag, og jeg kunne derfor ikke kontakte posthuset, hvorfra den skulle være uddelt. Tirsdag morgen kontaktede jeg posthuset, og ser samtidig at adressen på fakturaen ikke er korrekt. Firmaet har som vejnummer skrevet 169 i stedet for 159. Jeg talte med posthuset om det, men de kunne ikke se, at der havde været nogen pakke til hverken det ene nummer eller det andet. De foreslog, at jeg kontaktede Tele-Vanløse, og fik trackingnummeret.
Kl. 10 da Tele-Vanløse åbnede om tirsdagen ringede jeg til dem. På det tidspunkt startede den mest groteske oplevelse, jeg overhovedet kan huske jeg har haft i forbindelse med en forretning.
Telefonen blev taget, og en herre der ikke navngav sig lyttede kort til min forespørgsel vedr. trackingnummeret. Derefter sagde han, og jeg citerer: ” Du må ringe efter kl. 12, jeg har ikke en skid med de ting at gøre, og jeg gider sgu ikke bruge flere timer på at finde det nummer – det kan jo være hvor som helst. Jeg var dybt rystet. Jeg forklarede ham, at de havde skrevet forkert adresse på fakturaen, og jeg fandt det rimeligt, at de hjalp til med at finde pakken, og at det ikke var ualmindeligt, at et firma havde deres postkvitteringer samlet på et sted.. Han svarede:” Skal det nu være vores skyld, at I ikke gider tjekke adressen på jeres faktura inden i forlader forretningen”, og efterfølgende, at han i øvrigt var pisse træt af utilfredse sure kunder der ødelagde hans morgen. Der kommer en der hedder Jonas ved 12 tiden – ham kan du ringe til. Derefter smækkede han røret på.
Jeg sad lige et øjeblik og prøvede at finde ud af, om det var et mareridt. Det var det ikke.
Jeg ringede op på ny, og fik hans navn som var Tonni Eid, og det var i øvrigt ham der ejede forretningen. Jeg havde efterhånden hidset mig en kende op, og spurgte ham om han synes det er en passende måde at behandle en kunde på. Det svarede han ikke på. Jeg fortalte ham, at jeg 3 uger tidligere havde været i forretningen og købe en anden Nokia, men at jeg efter den behandling jeg havde fået ved dette køb, fremover ville handle andre steder. Han svarede, at det kunne han da godt forstå, men han var sådan set ligeglad, og han gad ikke engang undskylde. Han kunne modtage tage mit nummer og bede Jonas, som kom kl. 12, om at ringe til mig.
Afslutningen på denne oplevelse var at den omtalte Jonas ringede mig op, og derefter overtog sagen. Fredag d. 27 sept. 2002 – 7 dage efter at telefonen var købt og betalt, kørte omtalte Jonas ud med en mobiltelefon, og afleverede den personligt med en undskyldning.
Føsselaren, der skulle have haft telefonen på sin fødselsdag, fik en fotokopi af en Nokia 3510, og 3 dage efter fødselsdagen og 7 dage efter købet fik hun den købte telefon.
Så hvis I kigger på nettet og finder ud af, at Tele- Vanløse er billig med mobiltelefoner, skal I vide at det ”koster” at handle med Tele-Vanløse, selv om de er billige.
Mvh.
Ram2
|