Galleri over 3D modeller
Fra : Holmgreen

Dato : 13-11-01 09:14

Problem:
Til en intranet-brugergruppe skal jeg ha lavet et galleri over 3D
modeller. Idéen er at brugerne selv uploader 3D modellen, et renderet
billede af den (evt. en shockwave), og lidt info. Det skal så lægges
ind i et galleri man kan browse/søge på - og downloade 3D filerne.

Jeg er selv temmelig ny inden for PHP - så er der nogen der kender til
en tutorial, class eller lignende, der kan hjælpe mig med at løse
dette problem?
Det må gerne være på engelsk.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 13-11-01 14:17

"Holmgreen" <holmgreen@global-link.hn.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er selv temmelig ny inden for PHP - så er der nogen der kender til
> en tutorial, class eller lignende, der kan hjælpe mig med at løse

Du kan i hvert fald få et par links, som måske kan være interessante:

www.phpbuilder.com // De har masser af artikler (engelsk)
http://myplace.dk/php-faq/?keyword=upload // om upload af filer (dansk)

Skal du bruge det i forbindelse med database?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Holmgreen

Dato : 14-11-01 08:17

Tak for links'ne -
jeg har tjekket dem ud, og PHPbuilder har jeg flere gange støvsuget
for indhold. Har ikke lige fundet det jeg søgte, men en masse andet
guf.

www.phpbuilder.com // De har masser af artikler (engelsk)

Den anden derimod var jo rigtig interessant, for den beskrev nemlig
mit problem - ja, jeg skal bruge det i forbindelse med en database.
Jeg har prøvet det af der står, men når jeg kører filen, får jeg denne
fejlmeddelelse:

Parse error: parse error in
/home/e-smith/files/ibays/portaladdon/html/uploadtest/Uploadtest.php3
on line 13

Line 13 ser sådan ud:
$data=addslashes(fread(fopen($HTTP_POST_FILES['fil']['tmp_name'], ,
"r"), filesize($HTTP_POST_FILES['fil']['tmp_name'], )));

....i mit lille newbie-hoved kan jeg ikke lige lokalisere fejlen. Hele
scriptet står på linket jeg fik:
http://myplace.dk/php-faq/?keyword=upload

Jeg håber at få løst det, for nu føler jeg mig endelig tæt på