Kan ikke starte op i OS 9.1
Fra : M. Bredsdorff

Dato : 12-11-01 15:30

Nu hvor jeg har opdateret min maskine til 9.1DK, kan min maskine ikke
"koldstarte". Når jeg tænder for den, går den igang, men lige inden den
når til at indlæse extensions, går den kold og bliver hængende, indtil
jeg trykker på force-restart knappen på siden af min iMac. Så går det
iøvrigt fint, men det er lidt irriterende. Er der nogen, der har en idé
om, hvad det kan skyldes?
Jeg kan ikke helt selv gennemskue det...
Jeg har en 500MHz G3 iMac DV SE med 128 MB RAM. Jeg har ikke noget
software liggende, som jeg rigtig kan se skulle kunne lave knas. Jeg ved
ikke om min Orange ADSL router kan have noget med det at gøre...
Jeg vil sætte stor pris på alles indsigt.

Marius.

--
Paranoia is a state of heightened awareness.
Most people are persecuted beyond their wildest delusions.

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-11-01 15:35

M. Bredsdorff <bredsdorff@e-kobenhavn.dk> wrote:

> [...]
> ikke om min Orange ADSL router kan have noget med det at gøre...
> Jeg vil sætte stor pris på alles indsigt.

Det kunne lyde som en udvidelseskonflikt. Prøv at starte den med
skiftetasten nede, så starter den nærmest uden udvidelser. Hvis den kan
det uden problemer, ER det en udvidelseskonflikt, og du må i gang med
det til tider trælse arbejde med at finde ud af HVILKEN udvidelse der er
synderen.
God fornøjelse og v.h.
Martin

Fra : M. Bredsdorff

Dato : 12-11-01 15:42

Det er også min mistanke, men jeg synes bare, det er en lidt ejendommelig
udvidelses-konflikt, siden den ikke laver knas, når jeg genstarter, men kun
når jeg tænder for computeren...
Jeg havde håbet på en let udvej! ;)
Hilsen,
Marius.

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-11-01 16:09

> [...]

> udvidelses-konflikt, siden den ikke laver knas, når jeg genstarter, men kun

Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Kan der være en eller anden udvidelse
der "holder sig i live" ved en genstart, men som er død under koldstart?

Hm, og du har kørt diskførstehjælp osv., ikke?

Håber du finder ud af det.

Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-11-01 15:18

Hej Marius

Har du valgt en startdisk i kontrolpanelet 'Startdisk'?

- Prøv også at zappe PRAM med COM+ALT+P+R holdt nede under start og lad
startlyden komme 4-5 gange, før du slipper igen. Når du så kan se, at den er
ved at være færdig med opstarten, så hold COM+ALT nede for at genopbygge
skrivebordet

"M. Bredsdorff" wrote:

> [...]
> udvidelses-konflikt, siden den ikke laver knas, når jeg genstarter, men kun

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-11-01 19:24

> [...]
> ved at være færdig med opstarten, så hold COM+ALT nede for at genopbygge

Der er et eller andet med, at visse ting bliver slettet ved første
"bong", andre ting ved de følgende "bong". Du skulle vel ikke have en
liste over, hvad der egentlig sker?

Jeg lader den også altid "bonge" 4-5 gange, men det kunne være rart at
vide, om det er nødvendigt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-11-01 03:15

Hej René

Nej, jeg har ikke en liste, - jeg lader den også bare 'bonge' løs...-) - Men jeg
mener, TechTool Lite kan gemme den bestående PRAM i en tekstfil, så det må være
muligt at se, hvad den indeholder.

Og så kan du jo lade den 'bonge' én gang og gemme filen med TTL, - lade den gøre
det to gange og gemme en ny fil osv...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-11-01 00:17

> [...]
>
> Og så kan du jo lade den 'bonge' én gang og gemme filen med TTL, - lade
> den gøre det to gange og gemme en ny fil osv...

OK, men jeg vil nok lige søge lidt på nettet, for jeg har nemlig ikke
TTL.

--
Mvh. René Frej Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-11-01 05:05

Hej René

TechTool Lite er gratis. Du kan hente den på versiontracker.com

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-11-01 16:08

In article <3BEFDCE9.FE19670@e-kobenhavn.dk>,
"M. Bredsdorff" <bredsdorff@e-kobenhavn.dk> wrote:

> Jeg ved ikke om min Orange ADSL router kan have noget med det at
> gøre...

Det kan det godt. Prøv at give din iMac lidt tid og se om den fortsætter
sin opstart. Et kvarter burde kunne gøre det.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : M. Bredsdorff

Dato : 12-11-01 19:34

Okie. Det må have været en udvidelses-konflikt. Jeg prøvede at slå nogle af
de udvidelser fra, som jeg alligevel ikke bruger (MoDem, Stylewriters,
etc.), og den opfører sig pænt nu.
Tak for hjælpen til alle. :)

Marius.