"Jonas Meyer Rasmussen" <meyerGoTTaReMoVE_Dis@diku.dk> writes:
> Det har du helt ret i, men det er stadig intet argument for at man være
> tilstede
> ved et kursus 37.5 timer på en uge. Man kunne snildt klare sig med en
> kortere start, og så
> en erfaren hjælper der kunne assistere ved de såkaldte tvivlsituationer.
Joda. Sådan er det bare ikke alle der gerne vil have det. Nogen ser
filmen, andre læser bogen, og nogen vil gerne have en hurtig
gennemgang af et nyt emne.
> Faktisk kunne man klare det rimeligt gratis ved at sætte sig ind i
> hvordan news systemet virkede og så udnytte alle de mennesker der
> sidder og er villige til at hjælpe.
Til dels. Alt det skriveri kan let komme i vejen - jeg vil personligt
hellere selv tale med en person end emaile, hvis det drejer sig om
mere end der kan stå på et par linier. De fleste problemstillinger
fylder mere end dét.
> > Nej. Gode kurser skulle gerne give dig mulighed for at få resten af
> > videnen indenbords ved egen hjælp.
>
> Ja, ligesom en god introducerende tekst :)
Hvor mange kurser tror du nøjes med at gennemgå hvad du kan læse i en
god introducerende tekst? Og hvor lang tid tror du de er om det?
> > Ikke pointen. Du kan investere præcis så meget tid i at fordybe dig i
> > obskure detaljer som du har lyst til, blot med den biting at du skal
> > klare dig igennem til eksamen. Det er så din egen opgave at komme
> > igennem der. Målgruppen for kurser tænker ikke sådan - der er
> > skolebænken direkte penge ud af lommen, fordi kursisterne ikke direkte
> > tjener penge til virksomheden imens.
>
> Ehm, det var vist et mislykket forsøg på at være ironisk. Jeg
> beklager.
Det viser blot med al tydelighed at dette medie har visse mangler i
forhold til direkte personkontakt.
> Jeg vil dog også mene at medarbejderen selv bør betale, dvs selv uddanne
> sig.
Til dels. Gode firmaer investerer i deres medarbejdere - betragt det
som service på en bil så den kører optimalt. Og så er det iøvrigt
også en konkurrenceparameter som firmaer bliver målt på ved ansættelse
af nye medarbjdere.
> > Et kursus' pris antyder også kvaliteten. Et godt ry for en
> > kursusvirksomhed er afhængig af at man leverer varen.
>
> Ja, det ved jeg så intet om, men uanset hvad, så lyder det som en dum plan
> at vælge
> et kursus baseret på dets pris.
Enig. Nu stod der også "antyder"...
Du stiller automatisk højere krav til et kursus som koster 3 gange så
meget som et andet, tilsvarende kursus. Det kunne fx være lærerens
kvalifikationer, kvaliteten af computerlokalet, mv mv.
Lidt lige som med hoteller...
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear