Rammstein
Fra : Peter C

Dato : 12-11-01 13:12

Hej Gruppe

Kan nogen mon sige mig hvormange albums tyske Rammstein har lavet ?

Jeg har hørt en der hedder "Sonne". Hvilket album er den på ? (hvis der er
flere)

Er "Sonne" et generelt udtryk for Rammsteins musik, eller er det en enlig
svale der falder udenfor deres normale genre ?

MVH Peter (der lige skal ha lidt mere "insiderviden" inden han farer ud og
køber en CD med Rammstein)

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-11-01 13:58

"Peter C" <mail@tping.dk> wrote in message

> Kan nogen mon sige mig hvormange albums tyske Rammstein har lavet ?

www.allmusic.com er din ven: 3 styk: Hertzleid, Sehnsucht og Mutter.
Derudover er der en live-plade (live aus berlin), som også findes på DVD.
Skæg, ballade, og pyroteknik. Iøvrigt har de deltaget på et par soundtracks:
Lost Highway (hvor deres numre spiller en stor rolle), Matrix og Mortal
Kombat.

> Jeg har hørt en der hedder "Sonne". Hvilket album er den på ? (hvis der er
> flere)

Mutter, første single, mener jeg

> Er "Sonne" et generelt udtryk for Rammsteins musik, eller er det en enlig
> svale der falder udenfor deres normale genre ?

Sonne er lidt mere melodisk end det meste af deres musik, men ellers passer
den godt ind.

> MVH Peter (der lige skal ha lidt mere "insiderviden" inden han farer ud og
> køber en CD med Rammstein)

Se, om du kan finde Sehnsucht hos din pladepusher. Det er IMØ den bedste af
de tre plader. Mutter er lidt mere melodisk uden dog at gå væk fra det
pompøse og industrielle, men som helhed er der lidt for mange intetsigende
numre på pladen. Iøvrigt vil jeg mene, at man godt kan nøjes med et
Rammstein-album: De gør i høj grad brug af de samme virkemidler hver gang
(omend strygerne er mere dominerende på mutter).

/Nikolaj

Fra : Peter C

Dato : 12-11-01 13:59

DET kalder jeg sgu et svar der vil noget.

Takker og bukker !

MVH Peter

Fra : zcully

Dato : 12-11-01 14:06

1995 - Herzeleid

1997 - Sehnsucht

1999 - Live aus Berlin

2001 - Mutter (hvor Sonne er fra)

Jeg vil nok anbefale dig at starte med Sehnsucht, som i mine øjne er en
totalt gudeplade. Med bla. de to megasællerter Du Hast og Engel.

/Zcully

Fra : Peter C

Dato : 12-11-01 14:18

zcully <zcully@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3befc971$0$4931$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Jeg vil nok anbefale dig at starte med Sehnsucht, som i mine øjne er en
> totalt gudeplade. Med bla. de to megasællerter Du Hast og Engel.

Igen..........takker og bukker.

"Du hast" kan jeg godt huske at jeg har hørt. Engel mener jeg ikke at ha
stiftet bekendskab med (endnu)
Jeg må ud og anskaffe mig Sehnsucht

MVH Peter

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 13-11-01 10:43

> "Du hast" kan jeg godt huske at jeg har hørt. Engel mener jeg ikke at ha
> stiftet bekendskab med (endnu)
> Jeg må ud og anskaffe mig Sehnsucht
>
> MVH Peter

Hvad hed forresten de der tyske techno-fyre, der lavede Metallica-covers i
starten af 90'erne? Og en plade, der hed Vaterland...

Det er lidt pinligt, at jeg har glemt dem, men jeg kom til at tænke på dem,
da jeg hørte Rammstein til MTV-Europe-showet.

MVH Claus Ellegaard Skytte

Fra : nikolaj borg

Dato : 13-11-01 11:30

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> wrote in message
> Hvad hed forresten de der tyske techno-fyre, der lavede Metallica-covers i
> starten af 90'erne? Og en plade, der hed Vaterland...

Die Krupps. De har også været nævnt under musik-video tråden, netop for et
nummer fra Vaterland, hvis jeg ikke husker helt galt.

/Nikolaj

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 13-11-01 12:29

> Die Krupps. De har også været nævnt under musik-video tråden, netop for et
> nummer fra Vaterland, hvis jeg ikke husker helt galt.
>
> /Nikolaj

Tak for hjælpen... Den var bare helt væk.

Jeg så dem forresten på den første Venue-festival sammen med Laetherstrip.
Det var en OK koncert!

Mvh Claus Ellegaard Skytte

Fra : Michael Petersen

Dato : 13-11-01 13:42

yep yep

Med nummeret "To the hilt" et kanon nummer

Michael

Fra : Peter C

Dato : 14-11-01 09:08

> Jeg må ud og anskaffe mig Sehnsucht

Nå den havde de ikke, så det blev "Mutter"

HOLD K... hvor det rykker
Tænk at der kan være sådanne kroge i musikuniverset som man kan gå og ikke
ane at eksisterer.

Jeg bliver nok nødt til også at anskaffe "Sehnsucht" alligevel.

MVH Peter

Fra : Steffen Hansen

Dato : 14-11-01 11:06

Peter C wrote:

> [...]
> ane at eksisterer.
>
> Jeg bliver nok nødt til også at anskaffe "Sehnsucht" alligevel.

Jep. Hvis du synes Rammstein lyder fedt, så _skal_ du have Sehnsucht

--
Steffen Hansen

Senior Software Engineer, Klarälvdalens Datakonsult AB

email: hansen@kde.org, steffen@klaralvdalens-datakonsult.se,
steffen@hrhansen.dk, stefh@huleboer.dk
www: http://www.hrhansen.dk