Riffel/sigtekikkert
Fra : per jørgensen

Dato : 11-11-01 21:43

Hej alle.

Jeg står for snart at skulle investere i riffel og sigtekikkert. Er der
nogen der ved om det kan betale sig at købe feks. riffelkikkert i udlandet
via internettet??. Hvis ja ville et par links være en stor hjælp.

Knæk og bræk.
Per J.

Fra : Riber&Lumholdt

Dato : 12-11-01 14:51

Kender ikke præcist til prisforskel, men meget jagtudstyr er billigere i
bl.a. USA, specielt selvfølgelig de amerikanske mærker. Prøv at checke på
f.ex. www.cabelas.com

venlig hilsen Henrik Sørensen

Fra : per jørgensen

Dato : 12-11-01 22:23

Hej Henrik

Tak for svaret. Jeg har checket siden, og det ser interessant ud, men når
man importerer fra USA skal man lægge ca 30% på prisen i moms og told,
alligevel ser det dog interessant ud. En billig tysk eller engelsk importør
ville være ideelt!!

Venlig hilsen
Per J.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 13-11-01 11:15

du kan hente et simmons i england for ganske få penge , og de er i glimrende
kvalittet...men man får altid hvad man betaler for....bushnell har jeg ikke
kunen finde meget at spare ved på de små modeller.

Mvh
Lasse

Fra : per jørgensen

Dato : 13-11-01 21:01

Hej Lasse

Simmons lyder interessant. Har du et link til nettet??

Venlig hilsen
Per J.

Fra : Savini

Dato : 13-11-01 22:21

Jeg syntes bedre om Leupold.

Thomas

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 14-11-01 18:25

On Tue, 13 Nov 2001 11:15:11 +0100, "Lasse Lundberg"
<lasse@lundberg-net.dk> wrote:

>du kan hente et simmons i england for ganske få penge , og de er i glimrende
>kvalittet...

Men de kan ikke måle seg, verken når det gjelder optisk eller mekanisk
kvalitet, med de mest kjente europeiske merkene, samt Leupold.

Jeg ville mye heller ha kjøpt en brukt kikkert av et av disse merkene,
(noe jeg også har gjort, som erstatning for en knekt Simmons) enn en
ny Simmons - litt avhengig av stand, modell osv. burde prisen bli
omtrent det samme.

------------- Jon Inge Bragstad --------------
-------- Visit Jonis Huntingpages. -----------
- http://home.online.no/~sivertb/hunters.htm -
------- Member of the Hunting Trail. ---------

Fra : Knud Kristensen

Dato : 16-12-01 02:19

> [...]
> nogen der ved om det kan betale sig at købe feks. riffelkikkert i udlandet
> via internettet??. Hvis ja ville et par links være en stor hjælp.

Hej Per.

Hvis du køber i udlandet, så sørg for at det er et anerkendt mærke, som også er
vel-
repræsenteret herhjemme, så du kan få service på den her i landet.

Og husk, hellere give meget for et ordentligt kikkertsigte og lidt for riflen,
end omvendt. Da der idag ikke er nogen nævneværdig forskel i præsicionen på
de forskellige rifler.
Men køb ALDRIG riffel pr. postordre, du må have den i hånden, og prøveskyde den
før du køber, evt. hos autoriseret bøssemager, så han kan tilpasse skæftet for
dig, hvilket er en meget stor hjælp.

Når du har fået riflen og kikkertsigtet, så tag ud på en skydebane, hvor du kan
få hjælp til indskydningen af en autoriseret riffelinstruktør, der er oplært i
at
give dig den nødvendige hjælp og rådgivning.

Venlig hilsen
riffelinstruktør
Knud Kristensen

--
Posted from osl002sun.hda.hydro.com [136.164.222.21]