Field-trail spaniel ?
Fra : Mogens Dammand

Dato : 11-11-01 21:02

Da jeg snart skal have en afløser for min gamle Labber, da hun skal
pensioneres, har jeg tænkt på en Field-trail. Det er jo en god jagthund, men
hvordan er den inden for hjemmets 4 vægge?

Mvh Mogens

Fra : Henning Sørensen

Dato : 11-11-01 23:53

Jeg har to FT'ere og kan ikke lovprise dem nok som familiehunde.

De har aldrig knurret eller snappet, selv om børn leger med dem på deres
lidt hårdhændende måde. Og netop fordi de er så nemme at træne, er det jo
også nemt at træne dem til at opføre sig ordentligt indendørs. Af sind er de
utrolig blide, og er samtidig 100% hengivne/loyale overfor mig, så det kan
ganske enkelt ikke være bedre.

Var det ikke fordi deres fysik krævede at de skulle arbejde så meget, kunne
jeg sagtens forestille mig dem installeret i ikke-jæger hjem. Men med hunde,
som er så nemme at træne, vil det være synd at lade gode jagtinstinkter gå
til spilde på den måde.

Med risiko for at nu blive beskyldt for at gøre reklame for en forening, vil
jeg anbefale at du besøger FT-foreningens hjemmeside:
http://www.ftspaniels.dk/. Her er der blandt andet email og snail-mail
adresse til trænere og andre erfarne FT-folk, som vil kunne fortælle meget
mere og måske lade dig prøve at arbejde med en FT'er.

Mvh

Henning

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 12-11-01 02:11

Jeg har fuldstændig samme oplevelse med min... den er ideel som jagt/familie
hund...
M.V.H.
Lasse

Fra : Niels Riis

Dato : 12-11-01 00:09

Den fåes ikke bedre, jeg har en på snart 5 år, bedre familiehund kan ikke
skaffes, og på jagten er den som jeg gerne vil, den "søger under bøssen" ud
til 50 meter i skov, og lidt længere på åben mark, lige som den er god til
drivjagt hvis den trænes lidt i det, hvilket min ikke er da jeg elsker en
hund der er tæt på, så jeg kan få lidt skudchancer.
Vi har 2 børn som den er vokset op med, og der har aldrig været problemmer,
den elsker at lege - hygge - slappe af - være et medlem af fam.

Niels Riis

Mogens Dammand <m.dammand@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3beed93f$0$11606$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Villy M. Olsen

Dato : 12-11-01 14:13

"Søg under bøssen"
Det må da være en riffel, hvis der opnås skudchancer på 50 meter i skov og
lidt mere på mark.

Hilsen -Villy

Fra : Niels Riis

Dato : 12-11-01 22:39

Villy M. Olsen <v.olsen@12move.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yVPH7.45$Bs1.13759@news000.worldonline.dk...
> [...]
>
> Hilsen -Villy

"den "søger under bøssen" ud til 50 meter i skov, og lidt længere på åben
læg mærke til jeg skriver: ud til 50m - det betyder jo ikke at den løber i
en cirkel rundt om mig på 50 meters afstand konstant.
Mange af mine kammeraters hunde er sjældent inde på den afstand........

Niels Riis