Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp fra grafikhajerne!
Fra : Karsten Nygaard Niel~

Dato : 11-11-01 19:23

Da jeg før har fået megen kompetent hjælp i denne gruppe sætter jeg min lid
til Jer.

Jeg laver diverse avisannoncer - og det går egentlig meget godt - men jeg
har dog et lille problem:

I den ene af aviserne bliver siderne altid noget mørkere end jeg havde tænkt
mig - så derfor leder jeg efter en funktion hvor jeg kan "lysne" et helt
quark eller pdfdokument på en gang - eksempelvis 3-4% lysere inden jeg
sender det af sted. (mine slutfiler er altid pdf). Selve billedene har
tilknyttet en icc-profil og dette vil jeg nødigt ændre.

Hvad gør jeg?

mvh

Karsten

Fra : Ninzen

Dato : 11-11-01 20:55

"Karsten Nygaard Nielsen" <knn@knn.dk> skrev

> I den ene af aviserne bliver siderne altid noget mørkere end jeg havde tænkt
> mig - så derfor leder jeg efter en funktion hvor jeg kan "lysne" et helt

Hvis du oplever det konsekvent ville jeg kontakte avisen og
bede om et råd.
Hvis de andre aviser du leverer til trykker som du vil have
det, må der være andre end dig der har problemet, og de må
så kunne anvise en løsning, som du eller avisen kan benytte
- skulle man tro.

Bruger du Acrobat 4 eller 5?
--

Venlig hilsen Ninzen