Lomme varmer men hvad væske skal deri??
Fra : Jan Jensen

Dato : 11-11-01 18:50

hejsa.
jeg har en lomme varmer af ældre model.
den ligner lidt en lille lommelærke. der deles på midten i 2 halvdele
og hedder OPTIMUS - international
den er leveret i en rød filt pose....mit spørgsmål er nu...????

hvad brændbare væske skal der i den????

Mvh. Jan

Fra : M Sørensen

Dato : 12-11-01 08:29

Så vidt jeg ved skal der ikke vædske i men nogle små kulstænger man kan købe
i diverse jagtbutikker eller spejdersport.

Martin Sørensen

Fra : Jan Jensen

Dato : 12-11-01 15:32

tak for svarene...både her og på min email add.

det var rart med så mange der reagerede....

Mvh. Jan

Fra : Riber&Lumholdt

Dato : 12-11-01 14:46

Jeg plejer at bruge tændvæske -den samme som til Zippo-lightere o. lign. Det
kan fås i enhver tobakskiosk.
-I øvrigt kan jeg selv bedst lide den anden type lommevarmere, den med
kulstængerne; det er nemmere at styre varmemængden (ved at tænde kulstangen
i begge ender samtidig bliver den betragteligt varmere), samt at dosere
brændetiden, ved at lægge større eller mindre stykker kul i, alt efter, hvor
længe man har brug for lommevarmeren.
Venlig hilsen Henrik Sørensen.