Elvis, syngene gospel??
Fra : DMJ

Dato : 11-11-01 18:30

En kom til mig og sagde at Elvis havde indsunget noget gospel.

Kunne nogen af de "skarpe" hjerne her måske fortælle mig om det er
rigtigt, og eventuelt hvad pladen/pladerne hedder.

DMJ
dmj@mail.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 11-11-01 18:54

"DMJ" <dmj@mail.dk> wrote in message
> Kunne nogen af de "skarpe" hjerne her måske fortælle mig om det er
> rigtigt, og eventuelt hvad pladen/pladerne hedder.

Kom så, i (gospel-)kor allesammen: Google er din ven.

http://www.google.com/search?q=elvis+gospel

Svaret ser ud til at være ja. Han har ihvertfald indspillet en del
gospelnumre, og numre med gospel-præg.

/Nikolaj

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 11-11-01 18:51

> En kom til mig og sagde at Elvis havde indsunget noget gospel.
>
> Kunne nogen af de "skarpe" hjerne her måske fortælle mig om det er
> rigtigt, og eventuelt hvad pladen/pladerne hedder.

Det her er fra bibliotek.dk , søg på emne= gospel, forfatter = elvis

Presley, Elvis
Peace in the valley : the complete gospel recordings

Elvis Presley with the Jordanaires, the Imperials Quartet, the Sweet
Inspirations, JD Sumner & the Stamps m. fl.
2000. 3 cd'er + 1 hæfte
Forlag: BMG Entertainment
Emne: gospel ; pop ; vokal ; 1950-1959 ; 1960-1969 ; 1970-1979 ; USA
RCA 07863679912

/Troels
--
_____________
ICQ: 109747268

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 12-11-01 03:51

DMJ <dmj@mail.dk> skrev i

> En kom til mig og sagde at Elvis havde indsunget noget gospel.
>
> Kunne nogen af de "skarpe" hjerne her måske fortælle mig om det
> er rigtigt, og eventuelt hvad pladen/pladerne hedder.

Fra begyndelsen af ´60-erne, så vudt jeg husker: "His Hand In Mine"

Original Elvis-LP alene med gospel.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : KG

Dato : 12-11-01 04:57

Hej DMJ ....

Elvis har udgivet mindst 3 CD'er med "Gospel"

Nr 1. His Hand In Mine ( ND83935 )

Nr 2. How Great Thou Art ( ND83758 )

Nr 3. Dobbelt CD - Elvis Presley "Amazing Grace"
( His Greatest Sacred Performances ) Nr: 07863 66421 2

Det er dem jeg har og jeg kender til - om han har lavet
yderligere er jeg lidt i tvivl om ... :-/

Med venlig hilsen
K.G.

1 & 2 kan købes eller bestilles hjem i alle større CD butikker -
med hensyn til hans dobbelt CD er jeg ikke helt sikker ...

Fra : John Thomsen

Dato : 28-12-01 03:28

On Sun, 11 Nov 2001 18:30:18 +0100, DMJ <dmj@mail.dk> wrote:

>En kom til mig og sagde at Elvis havde indsunget noget gospel.

Det er i hvert fald en overmåde kendt sag, at Elvis ALTID foretog en
grundig opvarmning inden han skulle på scenen, netop med gospel og
meget gerne sammen med "sine" Jordanaires.....

Konkret udmøntede det sig i mindst tre albums, af hvilke jeg mener
"His Hands In Mine" er ret suveræn.......

Venligst
John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-12-01 04:37

John Thomsen <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2b2c49.78974980@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Konkret udmøntede det sig i mindst tre albums, af hvilke jeg mener
> "His Hands In Mine" er ret suveræn.......

Men al hans musik var suveræn - især det tidligste.

Hilsen Åge