Så er man glad for at man ikke
Fra : Jesper

Dato : 11-11-01 16:08

[om Internet Explorer 6 til windows, fundet på dk.edb.internet]

> Kan det virkelig passe, at man kun kan have 2 downloads kørende
> ad gangen?
>
> Førhen kunne man da så vidt jeg husker have 4 kørende ad gangen?!?
>
> -- Brian

det kan du selv ændre i registreringsdatabasen under stien:
HKEY_CURRENT_USER\software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\InternetSett
ings

indsæt, hvis de ikke er der, eller rediger disse to:
MaxConnnectionsPerServer REG_DWORD //sæt den til x antal
downloads
(default 2) husk at angive det som decimal
MaxConnnectionsPer1_0Server REG_DWORD //sæt den til x antal downloads
(default 4) husk at angive det som decimal

Ovenstående er snippet fra www.tweakcentral.com

--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Christian Dyhr

Dato : 11-11-01 18:04

Ja, det skal jeg love for, prøv lige at læse denne her også, den er
rigtigt slem, den er hentet fra debatten på Computerworld.dk:

En der hedder Mark havde følgende problem:

: Siden jeg har installeret Windows ME, bliver alle
: sange jeg afspiller på PC'en (uanset player) afspillet
: lidt for hurtigt, så det lyder som om det er smølfe
: der synger??? Nogen der har en idee om hvad det
: skyldes?

Ikke præcist, det er ret klart at de bliver afspillet med ukorrekt
opfattelse af samplingsfrekvens. Jeg var ude for noget tilsvarende for
nylig med nogen af lydene i et spil efter opgradering af det, inden
opdradering på spilfirmaets site fungerede det fint lydmæssigt bortset
fra at det "gik ned", efter opgradering var der nogen af lydene i
spillet som blev afspillet med dobbelt hastighed, men ikke alle.

Jeg erindrer ikke at spilfirmaet havde fornuftige kommentarer til det,
de blev - også med det problem - ved med at påstå at problemet skyldes
alt andet end netop deres software. Men deres fejlsøgnings-strategi var
såmænd god nok, og det bliver ca. det samme jeg kan foreslå:

1) Microsoft windows update, hvis ikke du vil have messenger mv med, så
spring det over, men mediaplayer 7.1 og - efter alt hvad de kan foreslå
af sikkersopgraderinger er installeret - Internet Explorer 6.0 er så
nogenlunde uundgåelige opgraderinger.

2) Hvis ikke windows update foreslog nye drivere til lydkortet, og hvis
ikke de løste problemet, så er næste stop lydkort-fabrikantens
hjemmeside. Måske er der en FAQ der, som problemet og dets løsning er
beskrevet i, ellers ... driver update.

3) lav lige en komplet systembackup inden du implementerer trinene
ovenfor, hvis alt virker bagefter .... lav en ny. Hvis du laver backup
til et andet drev med systemets eget backup-program, så lad være med at
lave det i portioner af mere end ca. 3.5 til 3.8 GB. Filer større end 4
GB kan ikke lade sig gøre indenfor FAT32, og desværre nægter filsystemet
ikke at oprette dem - de bliver bare ulæselige efter 4 GB grænsen.

Det danske shareware program "zipbackup til CD" fra www.datahjaelp.dk er
en billig og praktisk måde at lave backup i CD-store zip-arkivfiler. Jeg
kan bedst lide at lave dem til winzip selv-udpakkere, men hvis du vil
have genskabt tomme foldere, så er du - jævnfør nyligt hotline svar fra
dem - bedst tjent med at restore ved hjaelp af programmet selv.

Tja ... jeg har jo nærmere foreslået dig noget, du rigeligt får en aften
til at gå med, end direkte sagt "løsningen er _der_", men hvis du vil
fastholde din tak, så er det da i orden med mig ... O ... det ovenfor
beskrevne er hvad jeg selv ville starte med. Måske er nye lydkort
drivere nok .... men en tur til Windows update ca. hver anden uge, det
er en generelt god ide, f. eks. lige efter at du har lavet total
systembackup.

Med venlig hilsen

Peter Larsen, MCSE
plarsen@muyiovatki.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 11-11-01 17:47

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> [...]
> MaxConnnectionsPer1_0Server REG_DWORD //sæt den til x antal downloads
> (default 4) husk at angive det som decimal

Uh lyder vanskeligt. Mener nu da også at man kan ændre det i internet
kontrolpanelet, men skal da gerne tjekke efter i morgen.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.